28. 5. 2001 | Mladina 21 | Kultura
Vabe za surferje
Filmska industrija se loteva novih prijemov, da bi pritegnila ljudi v kinematografe
Predstavitvena stran filma A.I.
Se še spominjate Blair Witch Projecta? Nizkoproračunskega filma, ki so ga avtorji na svojevrsten način oglaševali po internetu in zblaznili množico ljudi, da je nato drla v kino. Nekateri so bili razočarani, drugi pač ne. Pri čarovnici iz Blair Witcha se je pokazalo, kaj lahko učinkovito oglaševanje po internetu pomeni za zabavno industrijo.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
28. 5. 2001 | Mladina 21 | Kultura
Predstavitvena stran filma A.I.
Se še spominjate Blair Witch Projecta? Nizkoproračunskega filma, ki so ga avtorji na svojevrsten način oglaševali po internetu in zblaznili množico ljudi, da je nato drla v kino. Nekateri so bili razočarani, drugi pač ne. Pri čarovnici iz Blair Witcha se je pokazalo, kaj lahko učinkovito oglaševanje po internetu pomeni za zabavno industrijo.
Navsezadnje je film za nekaj tisoč dolarjev zaslužil v ZDA samo v prvem letu predvajanja 140 milijonov dolarjev. Avtorji so na svetovnem spletu lansirali zgodbo o izginulih mladeničih in dodali nekaj odlomkov iz filma, avantur željni surferji, naveličani zgolj debat po najrazličnejših kanalih, so se lotili ugibanja in špekuliranja, kaj se je zares zgodilo. Uspeh filma je bil zagotovljen, še preden je bil ta sploh v celoti predvajan.
Spletno oglaševanje filmov ni nič novega. Na vsakem filmskem plakatu že najdete naslov spletne strani filma, naslov pa je ponavadi za vsak film posebej registriran in nato skupaj s filmom utone v pozabo. Spletna stran kot spletna stran navadno ponuja nekaj promocijskega gradiva za film, malce podkrepljenega z nekaj multimedije (odlomki s snemanja, glasba, slike igralcev ...). Toda te strani so pritegnile le še ljubitelje posameznih filmov, večina surferjev pa jih je, glede na ogromno filmsko produkcijo, preprosto obšla. Toda Blair Witch Project je dal tudi velikim multimedijskim multinacionalkam misliti o tem, kako zagreti domišljijo adolescentnih surferjev in njihovih malo starejših kolegov, obsedenih z najrazličnejšimi igricami, ter ljubiteljev neprespanih noči.
Zvezda Evan
Nova kost za glodanje se je imenovala Evan Chan, biotermalni znanstvenik in pesnik, ki so ga našli pretepenega do smrti med jadranjem na sex botu ob kalifornijski obali. Kaj je sex bot in kaj se je zgodilo Chanu, je uganka, ki je spet obnorila tisoče surferjev. Odgovor iščejo na nekaj sto web straneh, prek določenih naslovov elektronske pošte in prek skrivnih internetskih linkov. Igra je postavljena v leto 2142, sestavljena pa je iz številnih domovanj, ki jih upravlja umetna inteligenca, grozljivih umorov in seveda sex botov, robotov, namenjenih intimnemu druženju z ljudmi.
Pri vsem skupaj se je izkazalo, da gre zgolj za promocijo novega filma Stevena Spielberga A. I. Artificial Inteligence, ki se bo konec junija pojavil v ameriških kinih, na uradni spletni strani pa med drugim opozarjajo, da ga bomo Slovenci videli med prvimi Evropejci. Premiera naj bi bila 4. oktobra. Warner Bros, ki stoji za filmom, in Microsoft, domnevni avtor igre, za zdaj raje skrivnostno molčita in pričakujeta pravo erupcijo fanov ob predvajanju filma. A. I. je sicer neke vrste otrok preminulega legendarnega režiserja Stanleyja Kubricka; ta je omenjeni filmu želel posneti že po svoji kultni vietnamiadi Full Metal Jacket in vanj vključiti večino posebnih efektov, ki jih je do tedaj premogla hollywoodska filmska industrija.
Projekt je po Kubrickovi smrti prevzel Spielberg in ga, lahko le ugibamo, s kakšnim namenom, posnel v popolni tajnosti. Javnosti je bil dostop do snemalnih terenov in studiev strogo prepovedan. Vse, kar so razodeli, je, da Haley Joel Osment igra mladega robota, ki se želi počlovečiti. Zakriti tvorci igre so 75 najbolj zagrizenih spletnih vohljačev povabili na posebna srečanja v nekaterih ameriških mestih in jim dali nekaj novih ključev za reševanje skrivnosti. Med drugim so kasneje odkrili, da je denimo Evana Chana ubil robot po imenu Venus, vendar po ukazu neke višje sile ...
Spletne igre se morebiti na prvi pogled zdijo nekoliko čudna ali morda celo draga in zapletena promocija filma, toda pri visokoproračunskih filmih je to zgolj skromen strošek. Trženjski strokovnjaki trdijo, da vklop cyber surferjev lahko film veliko bolj prefinjeno proda publiki. Okoli A. I. so tako napravili precej manj plakatnega in videopompa kot pri navadnih promocijah novih filmov. Za malce drugačen pristop, ki je prav tako temeljil na spletni promociji, so se odločili pri družbi Columbia Pictures, saj so svojega največjega aduta za poletno sezono, srednjeveško bajko Knight's Tale, promovirali z animacijami na turnirju borečih se vitezov, pa tudi z online igro, v kateri so lahko obiskovalci strani prekrižali meče z drugimi spletnimi nasprotniki.
Poteza se je izkazala za pravšnjo, saj so po anketiranju prisotnih na premieri ugotovili, da si je 21 odstotkov obiskovalcev ogledalo film zgolj zaradi internetne predstavitve. Columbia Pictures namerava odslej tako promovirati tudi svoje naslednje potencialne uspešnice, kot so denimo drugi del Moža v črnem, novi Spiderman in Ali, ki se bodo v kinematografih pojavili drugo leto. Uspehi novih domislic pa kažejo, da imajo surferji dovolj klasičnih spletnih predstavitev in da jim je pač treba vseskozi ponujati kaj novega. Edina težava je hiter dostop do interneta. Ta za veliko večino surferjev še vedno pomeni sanje.
Predstavitvena stran filma Knight's Tale