14. 11. 2004 | Mladina 45 | Kultura
Plesalka v temi
Mladinino kolekcijo dvdjev nadaljuje musical o Ameriki, sicer dobitnik Zlate palme
Bjork je Selma, Čehinja, tovarniška delavka, nora na mjuzikle - v Ameriko emigrira zato, ker misli, da bo lahko v obljubljeni deželi s trdim delom, odrekanjem in mučeniškim samožrtvovanjem pomagala svojemu 12-letnemu sinu (Vladica Kostić), ki nezadržno izgublja vid. Kot ona. Reč je dedna. In pogubna. Selma si reče: če bom pridno delala in asketsko živela, lahko do svoje slepote zaslužim ravno toliko, da sinu z operacijo rešim vid. Ali on ali jaz. On. In Selma tako prešalta na non-stop žrtvovanje. Kot Bess v Lomu valov. Izvirni nesreči sledijo le nove nesreče. Po tekočem traku. Hja, v ritmu tovarniškega stroja. Ker je Čehinja, je ne preseneti, da je vse proti njej - okolje, tovarna, zgodovina, kapitalizem, pravosodni sistem, stanodajalci, mali ljudje, stare filmske zvezde. Podobno kot Bess lahko ugotovi le, da živi v svetu, ki vzvišenosti in svetosti "žrtve" ne razume. Sistem, v katerem živi, je pač že tako ciničen, da si "žrtev" avtomatično prisvoji kot del svoje vzvišene banalnosti, kot moment svoje tragedije. Selma ni tragična. Oziroma - tragična je v svoji banalnosti. V svoji direktnosti. V svoji transparentnosti. In banalna je v svoji tragičnosti. Tako kot je sam film kičast v svoji vzvišenosti - in vzvišen v svoji kičastosti.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?