Siniša Gačič

 |  Mladina 41  |  Kultura

Elektroroker

DJ Poll a Rock, sveža sila domače elektroscene

© Miha Fras

Zakaj v Sloveniji nisi prepoznaven? Zelo malo ljudi te pozna, tudi med zahtevnejšim občinstvom nisi kaj prida znan?

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Siniša Gačič

 |  Mladina 41  |  Kultura

© Miha Fras

Zakaj v Sloveniji nisi prepoznaven? Zelo malo ljudi te pozna, tudi med zahtevnejšim občinstvom nisi kaj prida znan?

Slovenija me ni nikoli ni zanimala. Pa še pozer nisem, jebi ga. Za to sem kriv čisto sam, saj se nikoli nisem kdove kako trudil. Še vedno mislim, da če delaš kaj dobro, te bo slej ko prej slišal tisti, ki te mora slišati. To pa je vse kar se rabi.

Skok iz anonimnosti in domače omejenosti ti je omogočil Myspace. V kakšno pomoč ti je bil?

Treba je vedeti, da se je ciklus v glasbeni industriji popolnoma zamenjal. Velike korporacije kot npr.Werner Bros in podobne zapirajo vrata. Nimajo možnosti za preživetje. Leta 2005 sem bil po mojem prvi Slovenec na Myspaceu. Pri čemer ga nisem vse leto zares zagnal, ker zadeve nisem poštekal. Enkrat sem na njem srečal Kanzyanija in rekel mi je, da so zdaj vsi tam gori. Zadeva deluje tako, da lahko vsakemu človeku v njegovo stanovanje dobesedno serviraš na mizo svoje delo. Če me klikne 50 ljudi na dan, je to, kot da bi 50 ljudem poslal svoj material. Danes se da zadeva na internet, in če je dobra, je dobra, če ni, ni. Samo ti dve možnosti obstajata. Ali ujameš čas ali ne. Danes se lahko na internetu vse spremeni v treh ali šestih mesecih. Npr. francoska založba Ed Banger pod vodstvom Pedra Winterja(dolgoletni menedžer Daft Punk-a), je postavila nove standarde s pomočjo Myspacea. Internet je novi rock n roll, kompjuterji so novi rock n roll. Končno.

Na Myspaceu si dobil odzive od Boyz Noize pa Led Zeppelinov ...

Ja, dobiš pač sporočilo, da jim je zadeva všeč. Prosijo, če jim lahko pošlješ komad, da ga rolajo. Čisto preprosto. Od Led Zeppelinov sem dobil uraden komentar, da jim je track very super. Navezal sem stike z duom Justice, s Kavinskyjem, z Mr. Oizotom, Money Markom,...

In kakšne so možnosti, da prideš mednje?

Potrebno jih je prehiteti. Treba je vedeti, da so vsi ti ljudje, ki kreirajo čas tukaj in zdaj, potrebovali deset let, da so uspeli. Vsi. Teh nekaj ljudi trenutno drži v rokah vse. Ti ljudje točno vedo, kdo si zasluži, da ga spustijo medse. Tu ti ne pomaga nobena zveza, šteje samo delo. Danes ni dovolj, da je dobro, mora biti sega mega dobro. Ker dobre muzike je 80%, odlične pa 2 %, če mene vprašaš.

Prej si na odru ustvarjal glasbo z računalnikom. Zakaj si preskočil na rolanje glasbe s CD-jev?

Prej sem uporabljal kompjuter, kontroler. Saj je s tem vse v redu, vendar so zdaj prišli novi časi, časi "pionirjev", ki ti vse skupaj zelo olajšajo. Zdaj lahko prideš v klub, daš noter CD-je, lahko semplaš, delaš loope ... Vse skupaj je, kot bi imel tam kompjuter. Ko sem ga nosil s sabo, sem moral nanj neprestano paziti. Folk v klubu žura, hitro se kaj uniči, te stvari pa niso zastonj. Zakaj si ne bi prinesel glasbe na cedejčkih, če lahko danes z njimi delaš že čisto vse.

Do vinilk nimaš romantičnega odnosa? Jih je nova generacija DJ-ev preživela?

Vinili še zmeraj bodo, to je stvar okusa. Stvari so se spremenile. Preden ti naštancaš komad na vinil, ga že vsi nehajo rolati. Zakaj bi čakal? Digitalna tehnologija je šla tako daleč, da z njo nič več ne izgubiš, ampak dobiš. Veliko folka se drži vinilov, naj nosijo naokoli vinilke, če hočejo. Z njimi ni nič narobe, meni se zdijo nepraktične.

Med partijem v Tivoliju smo spet opazili, da najstniška publika tripa predvsem na Umeka. Misliš, da so domači mulci dovzetni za tršo elektroniko?

Kaj pa vem. Treba je povedati, da je Umek odličen biznismen. Gre za razvoj mentalitete naroda, tu za to potrebujemo še nekaj let. Vendar se stvari premikajo. Stare mreže se rušijo. Mislim, da si bo Slovenija s pomočjo interneta razširila glasbeno znanje. Vsaj upam.

Decembra boš po skoraj desetletju ustvarjanja izdal prvenec. Bo šlo za klasično izdajo?

Album bom izdal digitalno. To pomeni, da ni LP-ja, ni CD-ja, so fajli, ki si jih naložiš s spleta. Če plačaš, seveda.

Kako se spoprijemaš s težavami pri iskanju založbe?

Če hočeš danes delati muziko, če jo hočeš izdajati, moraš odpreti založbo. Vprašanje pa je, če jo boš prodal. Pred enim letom sem ustanovil založbo PollRock Records. Edina druga možnost, da ti uspe, je prepričati deset najhujših ljudi, da si zaslužiš biti v njihovem varstvu. Toda to je težko, moraš biti res velik frajer.

Zakaj sploh izdajaš album in upaš na prodajo, ko pa lahko vse komade brezplačno dobimo na Myspaceu?

Na mojem Myspaceu ne moreš dobiti stvari brezplačno, lahko pa jih poslušaš. Mislim, da je fer, če delaš toliko in toliko let glasbo, da nazadnje izdelek zapakiraš. Tu gre za odnos. Nov trend mladih je, da spet kupujejo albume. Ne moreš verjeti! Za to gre zasluga zopet Francozom. Menda, zakaj bi kupoval stvar, če jo lahko brezplačno snameš z interneta. Če daš na net mp3-je, ne boš s tem nič izgubil. Mogoče boš kvečjemu pridobil kakšen špil.