18. 10. 2007 | Mladina 41 | Kultura
Pijani od oblasti + Slikati ali ljubiti
Pijani od oblasti
Pred vami sta dva francoska filma, ki bosta ženskam pokazala, kako premagati moškega v sebi, moškim pa, kako v sebi odkriti žensko. V Pijanih od oblasti igra Isabelle Huppert sodnico, ki začne preiskovati malverzacije in korupcijo v neki francoski megakorporaciji, toda njen pohod skozi koridorje moške moči, oblasti in arogance je stresen in mučeniški. Direktorji, ki jih preiskuje, zaslišuje in zalezuje, so arogantni, cinični in pohlepni egoisti, opremljeni z božjim kompleksom in neskončno, tako rekoč makiavelistično slo po oblasti - in po zlorabljanju oblasti. Rušenje moške oblasti je sicer pekel, ki jo izmuči, izolira, odtuji možu in mentalno bunkerira, toda ko ugotovi, da ima tudi sama oblast, oblast nad moškimi, in da lahko z njo počne, kar se ji zljubi, postane neločljiva od moških. Ugotovi pač, da boja za žensko neodvisnost ni brez boja za oblast in da se “vojna spolov” nikoli ne konča z demokracijo.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
18. 10. 2007 | Mladina 41 | Kultura
Pijani od oblasti
Pred vami sta dva francoska filma, ki bosta ženskam pokazala, kako premagati moškega v sebi, moškim pa, kako v sebi odkriti žensko. V Pijanih od oblasti igra Isabelle Huppert sodnico, ki začne preiskovati malverzacije in korupcijo v neki francoski megakorporaciji, toda njen pohod skozi koridorje moške moči, oblasti in arogance je stresen in mučeniški. Direktorji, ki jih preiskuje, zaslišuje in zalezuje, so arogantni, cinični in pohlepni egoisti, opremljeni z božjim kompleksom in neskončno, tako rekoč makiavelistično slo po oblasti - in po zlorabljanju oblasti. Rušenje moške oblasti je sicer pekel, ki jo izmuči, izolira, odtuji možu in mentalno bunkerira, toda ko ugotovi, da ima tudi sama oblast, oblast nad moškimi, in da lahko z njo počne, kar se ji zljubi, postane neločljiva od moških. Ugotovi pač, da boja za žensko neodvisnost ni brez boja za oblast in da se “vojna spolov” nikoli ne konča z demokracijo.
Sabine Azema, slikarka, ki je to le v “duši”, in Daniel Auteuil, prehitro upokojeni meteorolog, pa v filmu Slikati ali ljubiti po hčerini odselitvi ostaneta sama, prepuščena tesnobi poslednjih vprašanj, iz katere ju reši selitev v Raj, nekam pod Alpe, v čisto, idilično, senzualno naravo, kjer se jima v družbi Adama (Sergi Lopez) in Eva (Amira Casar) izpolnijo vse fantazije, tudi swingerske. Film pokaže, kako je srednji razred za svoje “zasluge” - za leta pasivnosti, grebenja, pristajanja na status quo, fafanja, služenja, golfa, socialne, politične in kulturne strahopetnosti, rutinskega življenja ipd. - nagrajen z Rajem, toda obenem ne skriva, da je Raj le za tiste, ki si ga lahko kupijo.