Marcel Štefančič, jr.

 |  Mladina 51  |  Kultura  |  Film

Niti besede

Don't Say a Word, 2001

Če igra Michael Douglas očeta, je to signal, da se mu bo zgodilo nekaj hudega in da bo moral sam nad demone, ki hočejo razbiti njegovo družino. Douglas že itak izgleda tako, kot da je pod hudim stresom... ee, v večni krizi srednjih let, toda ko njegov stres dobi tudi realno osnovo, ni sedativa, ki bi mu snel steklo grimaso maščevalnega patriarha.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Marcel Štefančič, jr.

 |  Mladina 51  |  Kultura  |  Film

Če igra Michael Douglas očeta, je to signal, da se mu bo zgodilo nekaj hudega in da bo moral sam nad demone, ki hočejo razbiti njegovo družino. Douglas že itak izgleda tako, kot da je pod hudim stresom... ee, v večni krizi srednjih let, toda ko njegov stres dobi tudi realno osnovo, ni sedativa, ki bi mu snel steklo grimaso maščevalnega patriarha.

V trilerju Niti besede, posnetem po bestsellerju Andrewa Klavana, ga sicer ne popade užaljena, ranjena, psihopatska nimfeta, ampak se mu pripeti to, kar se je v Odkupnini pripetilo Melu Gibsonu - Koster, manični šef roparske bande (Sean Bean), ki je zadnjih 10 let presedel, mu namreč ugrabi otroka, osemletno hčerko Jessie. In ker je Douglas top psihiater, je odkupnina, ki jo mora plačati, čisti psy - dr. Douglas, junak Manhattana, mora v osmih urah iz neke shizofrenične, paranoidne, napol katatonične 18-letne pacientke (Brittany Murphy), ki je videti kot Girl, Interrupted in ki jo že 10 let selijo iz umobolnice v umobolnico, izvleči skrivnostno šestštevilčno število, očitno travmatično šifro, potopljeno v njeno `nezavedno'.

Kaj to število pomeni, film skriva, jasno je le, da je povezano s spodletelim ropom, ki se je zgodil pred... hja, desetimi leti... in ki je vse vpletene butnil v globoko zimsko spanje, tako da zdaj vsi potrebujejo psihiatrično pomoč - roparji, pacienka, policija, ugrabljenka, celo drugi psihiatri. Niti besede je kakopak tipični patriarhalni triler: vse ženske so povsem odvisne od moškega, od Douglasa. Jessie je ugrabljena, pacientka je v nevarnosti, policistka tava v temi, Aggie, Douglasova mlada žena (Famke Janssen), refleks Dvoriščnega okna, pa je v gipsu, paralizirana, tako da cel film preleži v postelji: Niti besede je film, v katerem funkcionira le moški. Ženske so le nemočne, infantilne žrtve, ki potrebujejo psihiatra, eksorcista, odrešitelja in očeta. Ne nujno v tem vrstnem redu. Toda ironično, sam film je posnet v slogu filmov, v katerih moški ženskam ne morejo pomagati (umazane, izprane barve a la Sedem), pa tudi konec se ne ujema s konceptom postseptembrske korektnosti.

(štarta 27. 12.)

ZADRŽAN