Življenjska priložnost

Livet ar en schlager, 2000

Življenjska priložnost je film o švedski Emi... ee, o švedskem izboru za Eurosong, o nacionalni fantaziji, ki Švede obseda že vse od tedaj, ko je bend ABBA z Waterloojem osvojil Evrovizijo, Evropo, svet in prihodnost. Le kako bi lahko Švedinjam zamerili, če mislijo, da lahko ta game-set-match ponovijo? Vidimo zakulisje, vidimo tekmo, vidimo blišč, vidimo evforijo, vidimo vzpon anonimne pevke, Mone (Helena Bergstrom), sicer medicinske sestre in matere štirih hčerk, in vidimo njene sanje, niti ne ravno izvirne, ki pa dobijo morast pridih, ko se izkaže, da je pesem sunila. Kar v današnjih časih, ko je vse hommage, citat in pastiš, sicer ne bi bilo ravno usodno, toda Evrovizija ima stroga pravila - melodija mora biti izvirna. Besedilo tudi, se razume. Nacionalna senzacija se tako prelevi v nacionalno tragedijo.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Življenjska priložnost je film o švedski Emi... ee, o švedskem izboru za Eurosong, o nacionalni fantaziji, ki Švede obseda že vse od tedaj, ko je bend ABBA z Waterloojem osvojil Evrovizijo, Evropo, svet in prihodnost. Le kako bi lahko Švedinjam zamerili, če mislijo, da lahko ta game-set-match ponovijo? Vidimo zakulisje, vidimo tekmo, vidimo blišč, vidimo evforijo, vidimo vzpon anonimne pevke, Mone (Helena Bergstrom), sicer medicinske sestre in matere štirih hčerk, in vidimo njene sanje, niti ne ravno izvirne, ki pa dobijo morast pridih, ko se izkaže, da je pesem sunila. Kar v današnjih časih, ko je vse hommage, citat in pastiš, sicer ne bi bilo ravno usodno, toda Evrovizija ima stroga pravila - melodija mora biti izvirna. Besedilo tudi, se razume. Nacionalna senzacija se tako prelevi v nacionalno tragedijo.

Čudno, huh. Osebno še nisem slišal evrovizijskega besedila, ki bi zase lahko reklo, da je izvirno, vse evrovizijske popevke pa itak zvenijo tako, kot da so ukradene. Vse smo prej že slišali - če jih ne bi, sploh ne bi imele šans... sploh ne bi potegnile... hja, ne bi šle v ušesa. Vidite, prav to je evrovizijsko pravilo št. 1: zmagaš le, če tvoja melodija ni izvirna! Jasno, le zapakirati jo moraš tako, da je avtor ne prepozna. Mona je kakopak začetnica, mali človek, ki ne pozna pravil. Vse, kar počne, počne iz srca - saj veste, dela s srcem, misli s srcem in tudi sanja s srcem. In kako v sodobnih filmih veste, da je srce junakinje čisto, nedolžno in brezmadežno? Ker je obdana z invalidi, seropozitivnimi, transvestiti in brezposelnim možem. Ha.

ZADRŽAN