17. 6. 2002 | Mladina 24 | Kultura | Film
Jaz pa tebi mamo
Y tu mama tambien, 2001
Road-movie postane vic, ki ga pripoveduje Sigmund Freud, kakor hitro na potovanje krenejo trije. Jaz pa tebi mamo je tak road-movie: Ojdipa ima že v naslovu, oba glavna junaka, "zvezdna kavboja", najstnika Julio (Gael Garcia Bernal) in Tenoch (Diego Luna), pa sta vlažni sen vsake frustrirane, zdolgočasene, melanholične, prevarane, neizživete ženske, ki se hoče osvoboditi. Bolje rečeno, idealna sta za ženo, ki se hoče maščevati možu - že ob pogledu na njuno hotnost, potnost in motnost ji postane jasno, da ji bo maščevanje uspelo. Ne da bi prelila eno samo kapljo krvi. Julio in Teloch sta seks, ki čaka, da se zgodi. Ko njuni punci poleti spokata v Evropo, namreč ostaneta sama - z vsemi tistimi hormoni, z vsem tistim testosteronom, z vsemi tistimi fantazijami in z vsem tistim mehiškim mačizmom, ki kavbojke spreminja v kombinacijo savne, radiatorja in termoforja.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
17. 6. 2002 | Mladina 24 | Kultura | Film
Road-movie postane vic, ki ga pripoveduje Sigmund Freud, kakor hitro na potovanje krenejo trije. Jaz pa tebi mamo je tak road-movie: Ojdipa ima že v naslovu, oba glavna junaka, "zvezdna kavboja", najstnika Julio (Gael Garcia Bernal) in Tenoch (Diego Luna), pa sta vlažni sen vsake frustrirane, zdolgočasene, melanholične, prevarane, neizživete ženske, ki se hoče osvoboditi. Bolje rečeno, idealna sta za ženo, ki se hoče maščevati možu - že ob pogledu na njuno hotnost, potnost in motnost ji postane jasno, da ji bo maščevanje uspelo. Ne da bi prelila eno samo kapljo krvi. Julio in Teloch sta seks, ki čaka, da se zgodi. Ko njuni punci poleti spokata v Evropo, namreč ostaneta sama - z vsemi tistimi hormoni, z vsem tistim testosteronom, z vsemi tistimi fantazijami in z vsem tistim mehiškim mačizmom, ki kavbojke spreminja v kombinacijo savne, radiatorja in termoforja.
In ko na neki elitni poroki, ki se je udeleži tudi mehiški predsednik, nabašeta na 10 let starejšo Luiso (Maribel Verdu), sočno fatalko, in jo v šali povabita na rajsko obalo po imenu Nebeška usta (La Boca del Cielo), ki itak ne obstaja, ne upata niti pomisliti, da ju bo chica čez čas poklicala in rekla, okej, fanta, kaj je s tisto obalo!?
Še preden rečeta mamacita, sta že na poti v raj, na mistično pacifiško obalo... ee, v hedonistična Nebeška usta - s tičem navzgor. Luisa jima izpolni vse želje - še več, izpolni jima tudi svoje želje.
Film Jaz pa tebi mamo - sicer duhovit, lahkoten in evforičen, toda ko pride do seksa, zelo realističen, neke sorte simulirani hardcore - pokaže troje: prvič, da je v vsakem seksu nekaj ojdipskega, drugič, da ko moški fukajo z žensko, v resnici fukajo z drugimi moškimi, in tretjič, da je vsak seks politično dejanje.
Da suckerja svojo voljno Madono pobereta na poroki, na kateri mrgoli politikov, vključno z mehiškim predsednikom, in da vožnja do Nebeških ust izgleda kot odčitavanje pogubnih efektov mehiške politike (policijske blokade, hude prometne nesreče, vojna proti mamilom, revščina, korupcija, beračenje, izsiljevanje, gverila, patološko malikovanje, "spiritualna" pedofilija, demonstracije, Chiapas), ne preseneča, kakor tudi ne preseneča, da se mora Luisa pri zapeljevanju obnašati kot politik - svoje zapeljevanje skuša taktično dozirati... z rajcanjem skuša med fanta vnesti napetost, ne pa razkola... zapeljati skuša oba, toda tako, da ju ne bi sprla, da ne bi zaostrila njune socialne ločenosti (Tenoch je sin mogočnega politika, Julio pa le sin povprečne samohranilne tajnice) in da ne bi zrušila te `svete' koalicije.
ZA +