25. 6. 2002 | Mladina 25 | Kultura | Film
Betty
Nurse Betty, 2000
Če živi bejba v Kansasu in če je zelo zatrta, zelo frustrirana in zelo sfantazirana, potem obstaja velika verjetnost, da bo odpotovala v Oz - kot Dorothy. Tudi Betty živi v Kansasu - razlika je le v tem, da odpotuje v soap-opero. Betty (Renee Zellweger) je perfektna gospodinja in perfektna natakarica (naivna, precizna, prevarana), ki hoče postati perfektna medicinska sestra, to pa zato, ker je povsem obsedena z zdravniško TV serijo A Reason To Love, ki jo pilotira perfektni dr. David Ravell (Greg Kinnear), toda ko nekega dne vidi, kako najeta morilca, filozofski Morgan Freeman in prepirljivi Chris Rock, sicer čisti pulp fikciji, skalpirata njenega moža, doživi stres, ki jo butne v neke sorte dementni fantazijski trans, okej, v Oz, over the rainbow - na pot v Los Angeles. Na obisk.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
25. 6. 2002 | Mladina 25 | Kultura | Film
Če živi bejba v Kansasu in če je zelo zatrta, zelo frustrirana in zelo sfantazirana, potem obstaja velika verjetnost, da bo odpotovala v Oz - kot Dorothy. Tudi Betty živi v Kansasu - razlika je le v tem, da odpotuje v soap-opero. Betty (Renee Zellweger) je perfektna gospodinja in perfektna natakarica (naivna, precizna, prevarana), ki hoče postati perfektna medicinska sestra, to pa zato, ker je povsem obsedena z zdravniško TV serijo A Reason To Love, ki jo pilotira perfektni dr. David Ravell (Greg Kinnear), toda ko nekega dne vidi, kako najeta morilca, filozofski Morgan Freeman in prepirljivi Chris Rock, sicer čisti pulp fikciji, skalpirata njenega moža, doživi stres, ki jo butne v neke sorte dementni fantazijski trans, okej, v Oz, over the rainbow - na pot v Los Angeles. Na obisk.
Betty namreč misli, da je dr. David Ravell njen bivši zaročenec, ona pa medicinska sestra. Lahko bi sicer rekli, da razlike med realnostjo in fikcijo ne vidi več, toda problem je v tem, da Betty nikoli ni videla same realnosti. Pa ne zato, ker realnosti ni mogoče videti, ampak zato, ker je realnost deformirana in artificielna. Amerika, v kateri živi Betty, je artificielna, neuravnovešena, ekscentrična, lahkoverna, zakotno kičasta, sesekljana, obložena, absurdna, fantazijska - ubijanje je način izražanja, klišeji vsebujejo transcendenco, med restavracijo in rabljenim avtomobilom, Wonderlandom in butasto pričesko, sanjami in showom, instinktom in rasizmom, eskapizmom in mizantropijo, estetiko in terorjem pa je le tenka linija.
Ta Amerika je model za TV serijo A Reason to Love, bolje rečeno, videti je kot prva verzija scenarija za Biti John Malkovich - in heh, kot druga verzija scenarija za Trumanov show. Neil LaBute, sodobni pop nihilist (In the Company of Men, Your Friends and Neighbors), je posnel obešenjaško farso, ki pa kaže veliko simpatij do Betty, idiotske talke pop kulture, za katero Chris Rock pravi: "To je le jebena gospodinja - v njej ni nič!" Šur, tudi v Grand Canyonu ni nič.
ZA -