Emil in detektivi

Emil und die Detektive, 2001

Preden je Billy Wilder mrknil v Hollywood in postal klasik (Nekateri so za vroče), je v Nemčiji pisal scenarije - leta 1931 je napisal scenarij za Emila in detektive, ekranizacijo romana, ki ga je Erich Kaestner, avtor mnogih “mladinskih” klasik, tudi Leteče učilnice in one štorije, po kateri je nastala Past za starše (v vseh inačicah), objavil dve leti prej. Hitlerja še ni bilo na oblasti, toda Nemčijo in svet sta dušili velika gospodarska kriza in epska brezposelnost, tako da so bili otroci v glavnem prepuščeni sebi - svoji iznajdljivosti, svoji inteligenci, svoji lucidnosti, svojemu smislu za divje kampiranje in preživetje ter realizmu, ki ga je Kaestner lepo ujel.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Preden je Billy Wilder mrknil v Hollywood in postal klasik (Nekateri so za vroče), je v Nemčiji pisal scenarije - leta 1931 je napisal scenarij za Emila in detektive, ekranizacijo romana, ki ga je Erich Kaestner, avtor mnogih “mladinskih” klasik, tudi Leteče učilnice in one štorije, po kateri je nastala Past za starše (v vseh inačicah), objavil dve leti prej. Hitlerja še ni bilo na oblasti, toda Nemčijo in svet sta dušili velika gospodarska kriza in epska brezposelnost, tako da so bili otroci v glavnem prepuščeni sebi - svoji iznajdljivosti, svoji inteligenci, svoji lucidnosti, svojemu smislu za divje kampiranje in preživetje ter realizmu, ki ga je Kaestner lepo ujel.

V novi verziji je realizem tako daleč od doma kot Emilova mama, ki se odseli v Kanado in za sabo pusti disfunkcionalno družino, katere patriarh - osamljeni oče - ostane brez službe, za nameček pa povzroči še prometno nesrečo, tako da mu ne ostane drugega, kot da svojega 12-letnega Emila (Tobias Retzlaff) pošlje na izlet v Berlin. Leta 1929 oz. 1931 je bil Emil poganjek kaotičnega transa, v katerega je padel tedanji družbeno-ekonomski sistem, zdaj pa je le žrtev družinske disfukcionalnosti - če mama ne bi spokala, ata ne bi izgubil službe in povzročil prometne nesreče, Emila pa ne bi okradli, ker se po svetu ne bi klatil sam. Ta verzija Emila in detektivov je bolj Sam doma kot Kaestner, bolj politično korektni evro-štrudel kot... ee, Pixote.

PROTI