Marcel Štefančič, jr.

 |  Mladina 42  |  Kultura  |  Film

Zgodba gospoda PF

La dolce vita: balada o razpršilcu, paši in Monte Carlu.

Če ste se slučajno spraševali, kako to, da Karpo Godina že ducat let ni posnel nobenega filma, in kako to, da Stelle del Nord ne more in ne more začeti, potem si poglejte dokumentarec Zgodba gospoda PF, pa vam bo vse jasno. Karpo je namreč zunaj fikcije našel lik, ki je bolj filmski od likov, s katerimi vas skušajo impresionirati slovenski filmi. Našel je lik, ki je večji od slovenskih likov - in večji od slovenske fikcije.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Marcel Štefančič, jr.

 |  Mladina 42  |  Kultura  |  Film

Če ste se slučajno spraševali, kako to, da Karpo Godina že ducat let ni posnel nobenega filma, in kako to, da Stelle del Nord ne more in ne more začeti, potem si poglejte dokumentarec Zgodba gospoda PF, pa vam bo vse jasno. Karpo je namreč zunaj fikcije našel lik, ki je bolj filmski od likov, s katerimi vas skušajo impresionirati slovenski filmi. Našel je lik, ki je večji od slovenskih likov - in večji od slovenske fikcije.

Jebeš fikcijo, če pa zunaj nje najdeš Slovenca, Petra Florjančiča, 83-letnega Blejca, ki je živel kot filmski lik, o kakršnem slovenski filmi niso upali sanjati niti v najbolj divjih transih fikcijske ekstaze. Gospod PF, serijski izumitelj (parfumski razpršilec, statve za invalide, airbag, snow-shuttle, okvirček za diafilme, stroj za brizganje plastike itd.), skakalec, ljubimec, avanturist, magnat, debrouillard, pick-up artist, party animal in hustler, je 23 let preživel v hotelih, 6 let v avtih, 2 leti na vlakih, pol leta na parnikih in 5 mesecev na letalih, denar nalagal z bagerjem, se motal po najbolj mondenih mestih (St. Moritz, Montreux, Davos, Monte Carlo, Garmisch, Cannes), imel 5 državljanstev, živel kot jet-set Bog, tedensko menjal smokinge, se oblačil pri Diorju, v kazinu puščal več kot Aga Khan, prijateljeval in žuriral z egipčanskim pašo Ilhamijem, kraljem Farukom, Marlene Dietrich, Colette, Audrey Hepburn, Anatolom Litvakom, Luchinom Viscontijem, Vittoriem de Sico, Darrylom Zanuckom in Yvesom Montandom - in jih vse preživel.

Prepustil se je zgodovini, heh, in njeni karnevalski, dekadentni, utopični "neverjetnosti" - in jo preživel. Vsekakor material, iz katerega bi P.T. Anderson naredil Boogie Nights. Scorsese pa Casino. Zadnji Karpov filmski lik je bil Slovenec, ki je Fritzu Langu pokazal, kako narediš film - zdaj je Karpo srečal Slovenca, ki mu je pokazal, kako ustvariš filmski lik. Le.

ZA