Vladavina ognja

Reign of Fire, 2002

Če pomislimo, da je naš čas zelo primerljiv s časom hladne vojne, ko so cvetele bombastične, paranoične, apokaliptične sci-fi grozljivke, v katerih so svet napadale in kanibalizirale razno razne mutantske, "radioaktivne" beštije, potem lažje razumemo, zakaj je bila Vladavina ognja neizogibna. Razlika je le v tem, da orjaške pajke, škorpijone, hobotnice in insekte zamenjajo furijozni, demonični, prirodno lucidni zmaji, huh, elegantne, mrhaste, leteče godzile, ki se futrajo s pepelom (ee, s smrtjo) in ki svet predelajo v melanholični postapokaliptični wasteland, idealen za estetski gušt Podivjanega Maxa. Predstavljajte si piromansko verzijo Potopljenega sveta s pridihom vojne proti terorju.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Če pomislimo, da je naš čas zelo primerljiv s časom hladne vojne, ko so cvetele bombastične, paranoične, apokaliptične sci-fi grozljivke, v katerih so svet napadale in kanibalizirale razno razne mutantske, "radioaktivne" beštije, potem lažje razumemo, zakaj je bila Vladavina ognja neizogibna. Razlika je le v tem, da orjaške pajke, škorpijone, hobotnice in insekte zamenjajo furijozni, demonični, prirodno lucidni zmaji, huh, elegantne, mrhaste, leteče godzile, ki se futrajo s pepelom (ee, s smrtjo) in ki svet predelajo v melanholični postapokaliptični wasteland, idealen za estetski gušt Podivjanega Maxa. Predstavljajte si piromansko verzijo Potopljenega sveta s pridihom vojne proti terorju.

Civilizacija je šla v pepel, Evropa v pekel, vegetacija izgleda kot soseda hude kemične polucije, mesta so ghost towns, atomske konice ne pomagajo - sredi tega evolucijskega obrata vztraja le še prgišče paničnih, utrjenih, somračnih, kvazi-srednjeveških kolonij, recimo tista v Northumberlandu, kamor se leta 2020 zatečejo ameriški komandosi, kavbojski lovci na zmaje, "Kentucky irregulars", ki namesto lasa mečejo mreže, ki razmišljajo intervencijsko in ki jih vodi napeti, robotski, brezčutni, obritoglavi, tetovirani Van Zan (Matthew McConaughey). Britanski koloniji, ki jo vodi bradati, obsedeni, rahlo filozofski Quinn (Christian Bale), potomec kapitana Ahaba, in ki se ji zdijo od zmajev hujši le še Američani, najprej z gnusom razloži, da ni heroj in da ne verjame v heroizem, potem pa ji pokaže, da na tem svetu ni več nacij in zastav, ampak le še človeštvo, ki ima skupnega sovražnika - globalni genocidni krematorij. Ha. Pošasti v hladnovojnih grozljivkah so bile mutanti atomske radiacije - zmaji so mutanti globalizacije. Zmeša se jim zato, ker so lačni. In niso brez argumentov - na Zemlji so bili pred človeštvom.

ZADRŽAN +