26. 11. 2002 | Mladina 47 | Kultura | Film
Nevarna smer
Changing Lanes, 2002
Kot uči Laura Bush, so postali Američani - še zlasti Newyorčani - po 11. septembru drug do drugega bolj prijazni in strpni. Nevarna smer, v kateri se na deževni newyorški avtocesti FDR z avtoma rahlo dotakneta arogantni odvetnik Ben Affleck in zavarovalniški agent Samuel L. Jackson, dokazuje, da je to le mit. A po drugi strani, njun apokaliptični bes morate razumeti v kontekstu nekega drugega ameriškega mita - hja, avtomobila, ki uteleša simbol gibanja in svobode. Američan, ki ga ustavi prometna nesreča, ima pač občutek, da je ob svobodo, ustavo in človekove pravice. Zato ne preseneča, da skorumpirani, prešuštni japi, ki je zaradi prometne nesreče ogrozil multimilijonsko pravdo, in zavarovalniški agent, sicer "anonimni alkoholik", ki je zaradi prometne nesreče ogrozil skrbništvo nad svojima otrokoma, kmalu izgledata kot Michael Douglas v Prostem padu.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
26. 11. 2002 | Mladina 47 | Kultura | Film
Kot uči Laura Bush, so postali Američani - še zlasti Newyorčani - po 11. septembru drug do drugega bolj prijazni in strpni. Nevarna smer, v kateri se na deževni newyorški avtocesti FDR z avtoma rahlo dotakneta arogantni odvetnik Ben Affleck in zavarovalniški agent Samuel L. Jackson, dokazuje, da je to le mit. A po drugi strani, njun apokaliptični bes morate razumeti v kontekstu nekega drugega ameriškega mita - hja, avtomobila, ki uteleša simbol gibanja in svobode. Američan, ki ga ustavi prometna nesreča, ima pač občutek, da je ob svobodo, ustavo in človekove pravice. Zato ne preseneča, da skorumpirani, prešuštni japi, ki je zaradi prometne nesreče ogrozil multimilijonsko pravdo, in zavarovalniški agent, sicer "anonimni alkoholik", ki je zaradi prometne nesreče ogrozil skrbništvo nad svojima otrokoma, kmalu izgledata kot Michael Douglas v Prostem padu.
Drug drugemu sta Michael Douglas, še huje - drug drugemu sta Armageddon, vsota vseh strahov in Osama bin Laden. Terorizirata se, žalita, strašita, izsiljujeta, gazita, minirata, uničujeta - profano, obupano in nevarno. Njun vnetljivi, stresni, avtodestruktivni, toda bankrotirani resentiment se prelevi v fuck-you triler, v urbani toaster, v prosti pad vesti, v antikapitalistični D-FENS, v Grand Guignol civilne družbe in moške panike. Ker se njun duel odvrti na veliki petek in ker sta "grešila" (agresivna vožnja, alko, egoizem), ni dvoma, da si drug drugega zaslužita (okej, drug drugemu sta "odrešitelj"), toda njune moralne dileme - naj ostanem s patološko pohlepno ženo?, naj ostanem v epsko nemoralni firmi?, naj opustim alkohol? - so preveč očitne in prelahko rešljive, tako da gledamo le film o moški odvisnosti od kaosa. "Prišel sem po malo smisla," dahne Jackson katoliškemu duhovniku, ki se začudi: "Zakaj svet potrebuje smisel?" Nič, več sreče prihodnjič - v Smrtnonosnem orožju.
ZADRŽAN +