10. 12. 2002 | Mladina 49 | Kultura | Film
Moja obilna grška poroka
My Big Fat Greek Wedding, 2002
In končno je zdaj tu senzacija, o kateri govori cel svet: h'woodski film, ki je stal le 5 milijonov dolarjev in ki se je potem obnašal tako, kot da je stal 100 milijonov - samo v Ameriki je namreč pridelal več kot 200 milijonov. In še raste. Vztrajno. Iz tedna v teden. Že 33 tednov. Samo pomislite - dvaintrideseti teden po premieri je še vedno vrgel 5 milijonov in pol, hja, pol milijona več, kot je stal. Dvaintrideseti teden! Po več kot pol leta! Kar je kakopak vse h'woodske honchose hudo presenetilo (joj, kako lahko iz nečesa tako malega zraste nekaj tako velikega!), obenem pa še enkrat potrdilo znani izrek scenarista Williama Goldmana, da "v Hollywoodu nihče nič ne ve." Hej, zakaj nam niste povedali - če bi vedeli, da bo ta mali film tak hit, bi mu dvignili budžet! Šur. Ironija je v tem, da bi Moja obilna grška poroka, ki jo imajo zaradi nizkega budžeta vsi za art film, lahko stala tudi 50 ali pa 100 milijonov: šlepa se pač na utečeni romantično-komični material, ki ga Hollywood običajno nadbudžetira, še posebej, če Pepelko igra Julia. Oh, ali pa Sandra. Tokrat je Pepelka tridesetletna Grkinja iz Chicaga (Nia Vardalos), "grda račka", ki je na veliko negodovanje svoje družine še vedno samska. A to ni še nič: na še večje negodovanje svoje obilne družine shodi z ne-Grkom (John Corbett), ki je za nameček učitelj, intelektualec, tako da je v absolutnem neskladju z družinsko gostinsko tradicijo.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
10. 12. 2002 | Mladina 49 | Kultura | Film
In končno je zdaj tu senzacija, o kateri govori cel svet: h'woodski film, ki je stal le 5 milijonov dolarjev in ki se je potem obnašal tako, kot da je stal 100 milijonov - samo v Ameriki je namreč pridelal več kot 200 milijonov. In še raste. Vztrajno. Iz tedna v teden. Že 33 tednov. Samo pomislite - dvaintrideseti teden po premieri je še vedno vrgel 5 milijonov in pol, hja, pol milijona več, kot je stal. Dvaintrideseti teden! Po več kot pol leta! Kar je kakopak vse h'woodske honchose hudo presenetilo (joj, kako lahko iz nečesa tako malega zraste nekaj tako velikega!), obenem pa še enkrat potrdilo znani izrek scenarista Williama Goldmana, da "v Hollywoodu nihče nič ne ve." Hej, zakaj nam niste povedali - če bi vedeli, da bo ta mali film tak hit, bi mu dvignili budžet! Šur. Ironija je v tem, da bi Moja obilna grška poroka, ki jo imajo zaradi nizkega budžeta vsi za art film, lahko stala tudi 50 ali pa 100 milijonov: šlepa se pač na utečeni romantično-komični material, ki ga Hollywood običajno nadbudžetira, še posebej, če Pepelko igra Julia. Oh, ali pa Sandra. Tokrat je Pepelka tridesetletna Grkinja iz Chicaga (Nia Vardalos), "grda račka", ki je na veliko negodovanje svoje družine še vedno samska. A to ni še nič: na še večje negodovanje svoje obilne družine shodi z ne-Grkom (John Corbett), ki je za nameček učitelj, intelektualec, tako da je v absolutnem neskladju z družinsko gostinsko tradicijo.
Ja, profa gre Grkom na živce. "Turek", huh. Običajno je v romantičnih komedijah drugače: da sta si fant in punca usojena, opazijo vsi, tudi najožji družinski člani, razen kakopak njiju dveh, ki nimata pojma, kaj se dogaja - saj veste, uvodoma si gresta vedno na živce. In to sistematično. Nobenega klišeja ne zamudita. V Grški poroki pa je med fantom in punco popolno skladje - na živce si gresta kulturi. Sledijo vojna dveh kultur (Grki vs. ne-Grki), etnični klišeji (vsi Grki so varuhi tradicije in patriarhata, s pljuvanjem odganjajo Hudiča, "Turek" pa pravijo vsakemu ne-Grku), etnični humor (teta misli, da vegetarijanci jedo jagnjetino), kopica etničnih likov, ki izgledajo kot srečne, ljubke, prisrčne, rahlo lunatične, napol mesečne karikature tega, kar se o njih govori, no, patetične parodije stereotipov, in obilna grška poroka. Ni kaj, poroka dela čudeže: spomnite se le filmov Štiri poroke in pogreb, Načrtovalka porok, Moj bivši se poroči, Muriel se poroči in Poročiva se. In seveda - grški oče ima isti problem kot Nevestin oče. Kaj ste pa mislili - da bo Tom Hanks produciral film, ki bo le za grški trg? Ali pa le za Grke v diaspori? In da bo kar iz čiste filantropije režijo prepustil 62-letnemu Joelu Zwicku, veteranu mnogih udarnih družinskih TV serij (a la Happy Days)? Pri vsem skupaj je čudno le to, da Moja obilna grška poroka, v principu pritajeni rimejk filma I Don't Buy Kisses Anymore (1992), slavi kulturo, ki ima žensko le za rodilo, obenem pa za happy-end razglasi trenutek, ko ženska tej kulturi zbeži.
ZADRŽAN