Melanie se poroči
Sweet Home Alabama, 2002
Sodobne romantične komedije se držijo štirih zlatih pravil. Prvič, bejba vedno niha med relativno enakovrednima moškima, hočem reči - tisti "napačni" ni več povsem napačen ali pa neprimeren, nesprejemljiv. Drugič, bejba na koncu vedno izbere tistega, ki je bolj preprost, ljudski. Tretjič, s tistim "napačnim" - bolj zapetim, sofisticiranim, ambicioznim ipd. - se skoraj poroči, bolje rečeno, na koncu mu pobegne izpred oltarja. In četrtič, romantični spopad je vedno spopad dveh kultur.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Sodobne romantične komedije se držijo štirih zlatih pravil. Prvič, bejba vedno niha med relativno enakovrednima moškima, hočem reči - tisti "napačni" ni več povsem napačen ali pa neprimeren, nesprejemljiv. Drugič, bejba na koncu vedno izbere tistega, ki je bolj preprost, ljudski. Tretjič, s tistim "napačnim" - bolj zapetim, sofisticiranim, ambicioznim ipd. - se skoraj poroči, bolje rečeno, na koncu mu pobegne izpred oltarja. In četrtič, romantični spopad je vedno spopad dveh kultur.
Jasno, Melanie se poroči je sodobna romantična komedija, zato ne odstopa od trenda. Razlika je le v tem, da malce bolj diši po piti, džemu, komarjih in pickupih. In heh, stalno rola vižo Sweet Home Alabama. Ni čudno, Melanie (Reese Witherspoon), small-town girl, ki je v New Yorku uspela kot modna dizajnerka in svojo biografijo temu ustrezno retuširala, se vrne v Pigeon Creek, alabamsko vukojebino, da bi se tudi formalno ločila od svojega moža, good ol' boya Jakea (Josh Lucas), in se potem mirno poročila z Andrewom, sinom newyorške demokratske županje (Patrick Dempsey), toda bejbo s krili začnejo jebati okostnjaki in gravitacija zatajenih južnjaških korenin.
Film se lepo, mestoma šarmantno in lucidno pase na večni razliki med urbanim, zapetim, snobovskim, sofisticiranim Severom in ruralnim, preprostim, ljudskim, veseljaškim, primitivnim Jugom, toda postavi se na stran preprostih vrednot in vaškega idiotizma, ob tem pa zbere celo toliko smisla za politično korektnost, da alabamskega rasizma ne omenja - ne, Alabamce pusti, da se ubijajo v rekreacijah državljanske vojne in mahanju s zastavo konfederacije. Melanie se poroči je dokaz, da romantične komedije še naprej ostajajo panični varuh patriarhalne seksualne politike, saj uči, prvič, da skupaj sodita le dva (zakaj ne bi šlo v troje?), in drugič, da skupaj sodita le moški in ženska (kdo to pravi?). Iskreno rečeno, glede na aroganco Reese Witherspoon bi skupaj bolj sodila Josh Lucas in Patrick Dempsey.
ZADRŽAN +