Monsunska svatba
Monsoon Wedding, 2001
Bolj ko poroke izgubljajo na nujnosti, potrebnosti in seksapilu, bolj jih filmi častijo, povzdigujejo in estetizirajo - Monsunska svatba je videti kot magnet za hedoniste, kot pompozna delikatesa, kot največji, najbujnejši, najbolj pravljični in najpomembnejši spektakel na svetu, kot rezime dekadence, eksotike, fantazije, dekoracije, socialnega optimizma, patriarhalne sofisticiranosti, plesa in petja, kot dan, ko oživijo barve, čuti in mrtvi.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Bolj ko poroke izgubljajo na nujnosti, potrebnosti in seksapilu, bolj jih filmi častijo, povzdigujejo in estetizirajo - Monsunska svatba je videti kot magnet za hedoniste, kot pompozna delikatesa, kot največji, najbujnejši, najbolj pravljični in najpomembnejši spektakel na svetu, kot rezime dekadence, eksotike, fantazije, dekoracije, socialnega optimizma, patriarhalne sofisticiranosti, plesa in petja, kot dan, ko oživijo barve, čuti in mrtvi.
Še več, poroka ni dobra le za Aditi (Vasundhara Das), zelo neodvisno Indijko, in Hemanta (Parvin Dabas), ameriškega Indijca, baziranega v Teksasu, ki ju združi "aranžma", ampak tudi za vse tiste, ki se udeležijo njune svatbe, hej, celo za načrtovalca porok (Vijay Raaz), ki končno najde pravo bejbo (Tilotama Shome), jasno, iz njegove kaste, tako da ni šekspirjanskih problemov. Ne, nič ni bolj vitalnega od poroke. Mira Nair (Salaam Bombay!) iz indijske svatbe naredi Disneyland, da bi prikrila ali pa vsaj nevtralizirala zoprne, mučne, mračne aspekte indijske tradicije - aranžiranje porok na slepo in poročanje znotraj kaste. Kaj je tu lepega in heroičnega, ni jasno.
ZADRŽAN