22. 4. 2003 | Mladina 16 | Kultura | Film
Daleč od nebes
Far From Heaven, 2002
Mestece Hartford v Connecticutu leta 1957 ni Daleč od nebes. Vsaj tako se zdi Cathy Whitaker (Julianne Moore), srečno in vdano poročeni, dobro situirani in okolju prijazni gospodinji: ima dva otroka, dobro plačanega moža (Dennis Quaid), uslužbenca nekega TV podjetja, zvesto prijateljico in črno služkinjo, na vsakem koraku skuša biti koristna, tako doma kot v lokalni skupnosti, načrtuje praznične zabave, kosila in večerje, predano nakupuje, hja, svoj lik - lik graciozne, idilične patriarhalne gospodinje - hoče prignati do pojma, do pop modela. Vse, kar počne, je brezhibno. Hiša, v kateri živi, je brezhibna in v popolni rimi s technicolorjem jesenskega listja. Zdi se, da v tem svetu celo narava le pozira. Vse na Cathy je brezhibno - njena obleka, njena pričeska, njene manire, njena diskretnost, njena zapetost, njena tesnoba, njene iluzije, njene fantazije. In tudi njen smisel za detajl je brezhiben.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
22. 4. 2003 | Mladina 16 | Kultura | Film
Mestece Hartford v Connecticutu leta 1957 ni Daleč od nebes. Vsaj tako se zdi Cathy Whitaker (Julianne Moore), srečno in vdano poročeni, dobro situirani in okolju prijazni gospodinji: ima dva otroka, dobro plačanega moža (Dennis Quaid), uslužbenca nekega TV podjetja, zvesto prijateljico in črno služkinjo, na vsakem koraku skuša biti koristna, tako doma kot v lokalni skupnosti, načrtuje praznične zabave, kosila in večerje, predano nakupuje, hja, svoj lik - lik graciozne, idilične patriarhalne gospodinje - hoče prignati do pojma, do pop modela. Vse, kar počne, je brezhibno. Hiša, v kateri živi, je brezhibna in v popolni rimi s technicolorjem jesenskega listja. Zdi se, da v tem svetu celo narava le pozira. Vse na Cathy je brezhibno - njena obleka, njena pričeska, njene manire, njena diskretnost, njena zapetost, njena tesnoba, njene iluzije, njene fantazije. In tudi njen smisel za detajl je brezhiben.
Če bi bila površina perfektna, bi se lahko oblekla v Cathy Whitaker, ki izgleda kot Eisenhowerjeva reklama za imitacijo življenja. Problem je le v tem, da je površina tako globoka, da jo frustrira in potem še pogoltne, ko ji mož na lepem razkrije, da je v resnici gej. Cathy, ki ve, da se na površino ne bo več mogla zateči, sicer najprej naivno verjame, da možu lahko pomagajo zdravniki, toda ko ugotovi, da terapija ni rešitev, da je v tem svetu najboljša terapija konformizem in da uglajeni, elitistični, navidez progresivni srednji razred, ki itak temelji na izključevanju drugačnosti, ne prenese stresov, "deviacij" in izgub "samokontrole", se sprijatelji - in zlagoma romantično zaplete - s temnopoltim vrtnarjem Raymondom (Dennis Haysbert), vdovcem, ki ima hčerko in smisel za abstraktno slikarstvo.
Ko njeno prijateljevanje z "drugo" raso opazijo tudi pisci družabne kronike, še sama postane outsiderka, huh, deviantna, toda obenem tako abstraktna kot simulacija panične predmestne Barbie, ki ne ve, kaj bi bila raje - gospa Bovary, Ana Karenina ali lady Chatterly? In ko se pod njenimi nogami razprejo rasni, spolni in razredni prepadi, lahko le nemočno ugotovi, da z realnostjo nima nobenih izkušenj in da je - tako kot Truman - živela v artificielnem, stiliziranem svetu. Film Daleč od nebes, parafraza Sirkove klasike All That Heaven Allows (1955), je zgodba o osvobajanju ženske, ki onstran rasno-socialnih barier in onstran predmestne TV estetike najde le novo represivno konservativnost Busheve Amerike.
ZELO ZA