7. 5. 2003 | Mladina 18 | Kultura | Film
Prilagajanje
Adaptation, 2002
Prilagajanje je film o tesnobnem, nevrotičnem h'woodskem mučeniku, Charlieju Kaufmanu (Nicolas Cage), scenaristu filma Biti John Malkovich, ki zdaj trpi, ko piše nov scenarij. Z adaptacijo knjige Tat orhidej, ki ga je napisala Susan Orlean (Meryl Streep), reporterka revije New Yorker, in ki govori o Johnu Larocheu (Chris Cooper), čudaškem, maničnem, brezzobem, samorastniškem ekspertu za floridske orhideje (in prej za želve, fosile in tropske ribe), se ne premakne z mesta, še huje, adaptacija ga ubija, redi ter dela plešastega, paničnega, nespečnega in impotentnega. Ne nujno v tem vrstem redu, se razume. Ko masturbira ob Susanini fotki, izgleda kot Freud, ki masturbira ob fotki Charlesa Darwina.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
7. 5. 2003 | Mladina 18 | Kultura | Film
Prilagajanje je film o tesnobnem, nevrotičnem h'woodskem mučeniku, Charlieju Kaufmanu (Nicolas Cage), scenaristu filma Biti John Malkovich, ki zdaj trpi, ko piše nov scenarij. Z adaptacijo knjige Tat orhidej, ki ga je napisala Susan Orlean (Meryl Streep), reporterka revije New Yorker, in ki govori o Johnu Larocheu (Chris Cooper), čudaškem, maničnem, brezzobem, samorastniškem ekspertu za floridske orhideje (in prej za želve, fosile in tropske ribe), se ne premakne z mesta, še huje, adaptacija ga ubija, redi ter dela plešastega, paničnega, nespečnega in impotentnega. Ne nujno v tem vrstem redu, se razume. Ko masturbira ob Susanini fotki, izgleda kot Freud, ki masturbira ob fotki Charlesa Darwina.
Vsi - od producentke (Tilda Swinton) do agenta (Ron Livingston) - ga priganjajo in preganjajo, toda sam še naprej prede o originalnosti, pisanju kot "potovanju v neznano" in svoji veliki fantaziji, neposnemljivem filmu o rožah. Oklepa se "realnega sveta, v katerem se nikoli nič ne zgodi", senzacionalnost, artificielnost in žanrske klišeje, na katere prisega njegov naivni, parazitski, rahlo bebavi enojajčni brat Donald (tudi Cage), ki piše high-concept scenarij o shizofreničnem serijskem morilcu, pa hoče odmisliti, toda na koncu mu ne preostane drugega, kot da v scenarij vključi tudi sebe, srhljivo zgodbo o svoji blokiranosti, agonijo adaptacije - oh, in seks, mamila, nasilje in dirke. Umetnost je v prilagajanju - vedno sicer obstaja kaka zgodba, ki je ni mogoče posneti, toda vedno je mogoče posneti zgodbo o tem, kako zgodbe ni mogoče posneti.
ZELO ZA