Izpovedi nevarnega uma

Confessions of a Dangerous Mind, 2003

Da so vojne le oblika entertainmenta in da jih Pentagon - ob strastnem, cinefilskem sodelovanju medijev - pakira kot showe, magari reality showe, po iraški vojni ni več nobene dileme. In vzgojno-svarilni film Izpovedi nevarnega uma, režijski prvenec Georgea Clooneyja, je v popolni rimi s cajtgajstom, še toliko bolj, ker je posnet po kobajagi resnični zgodbi.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Da so vojne le oblika entertainmenta in da jih Pentagon - ob strastnem, cinefilskem sodelovanju medijev - pakira kot showe, magari reality showe, po iraški vojni ni več nobene dileme. In vzgojno-svarilni film Izpovedi nevarnega uma, režijski prvenec Georgea Clooneyja, je v popolni rimi s cajtgajstom, še toliko bolj, ker je posnet po kobajagi resnični zgodbi.

V šestdesetih na TV sceno bušne šarlatanski, paranoični, mitomanski, napol lunatični Chuck Barris (Sam Rockwell), kreator in producent tako debilnih TV showov, kot so "Zmenkarije" (1965) in "Mladoporočenci" (1966), in pokaže, da so se ljudje na TV voljni neskončno poniževati in da so ljudje doma to voljni masovno gledati. TV se mu zdi sicer prihodnost, toda ker ga začne hitro dolgočasiti, pusti, da ga CIA - via George Clooney - rekrutira za tajnega hitmana, ja, poklicnega morilca.

TV showi in nagradna potovanja zmagovalcev postanejo le krinka za njegove mnoge freelance atentate - v Mehiki, na Finskem, v Rusiji. Barris, čudoviti um in nevrotična, parazitska marioneta popkulture, je s produciranjem in ubijanjem kompenziral to, da ni postal Albert Einstein ali pa Joe Di Maggio. Njegovi showi so postali hit, heh, v obeh smislih tega izraza - uspešnica in umor. Tudi če ne bi postal hitman CIE, bi bil še vedno morilec - s svojimi TV showi je namreč odločilno prispeval k mentalnemu kolapsu zahodne civilizacije in obenem poskrbel, da je entertainment postal umor.

ZA