23. 6. 2003 | Mladina 25 | Kultura | Film
Do groba
Cradle 2 the Grave, 2003
Tragedija sodobnih akcijskih filmov je v tem, da vpeljejo novo, svežo formulo, potem pa jo takoj, še v isti sapi, degradirajo - zvedejo jo na že znano, na reči, ki smo se jih že zdavnaj naveličali, na najbolj upehane klišeje. Originalnost ubijejo, še preden se samouničijo. Film Do groba se prilepi na formulo, ki združuje svet kung-fuja in hip-hop subkulturo, toda to kombinacijo potrebuje le zato, da bi bolj prišli do izraza klišeji. Tu imate Jeta Lija, tajvanskega tajnega agenta, ki pride v Ameriko, da bi našel ukradene "magične", "apokaliptične" diamante, kar zadnje čase počnejo vsi orientalski akcijski junaki, ko jih angažira Hollywood. In tu imate roparsko - okej, repersko - bando, ki jo vodi obritoglavi hip-hop zvezdnik DMX, toda drzni, "neverjetni" mega rop, ki ga izvede, drži vodo le zato, ker njegovi fantje izgledajo kot laserski high-tech možje-v-črnem, varnostniki pa kot naivni low-tech amaterji, ki pred 11. septembrom 2001 ne bi službe dobili niti na newyorškem letališču JFK, kaj šele pri samem JFK-ju. Jasno, Jet Li in DMX se združita. Zakaj? Iz treh razlogov.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
23. 6. 2003 | Mladina 25 | Kultura | Film
Tragedija sodobnih akcijskih filmov je v tem, da vpeljejo novo, svežo formulo, potem pa jo takoj, še v isti sapi, degradirajo - zvedejo jo na že znano, na reči, ki smo se jih že zdavnaj naveličali, na najbolj upehane klišeje. Originalnost ubijejo, še preden se samouničijo. Film Do groba se prilepi na formulo, ki združuje svet kung-fuja in hip-hop subkulturo, toda to kombinacijo potrebuje le zato, da bi bolj prišli do izraza klišeji. Tu imate Jeta Lija, tajvanskega tajnega agenta, ki pride v Ameriko, da bi našel ukradene "magične", "apokaliptične" diamante, kar zadnje čase počnejo vsi orientalski akcijski junaki, ko jih angažira Hollywood. In tu imate roparsko - okej, repersko - bando, ki jo vodi obritoglavi hip-hop zvezdnik DMX, toda drzni, "neverjetni" mega rop, ki ga izvede, drži vodo le zato, ker njegovi fantje izgledajo kot laserski high-tech možje-v-črnem, varnostniki pa kot naivni low-tech amaterji, ki pred 11. septembrom 2001 ne bi službe dobili niti na newyorškem letališču JFK, kaj šele pri samem JFK-ju. Jasno, Jet Li in DMX se združita. Zakaj? Iz treh razlogov.
Prvič, ker bi se gledalec v nasprotnem primeru izgubil - tako je vsaj jasno, kdo je kdo in na kateri strani je. Drugič, ker viteški Jet Li potrebuje poštenega vodiča in ker je DMX v resnici prav to, viteški good guy, družinski človek, ki ropa le zato, da bi osrečil svojo 8-letno hčerko. In tretjič, ker so to videli v hitu Ful gas. Film nam sicer ves čas dokazuje, kako karizmatična sta Jet Li in DMX, toda v resnici sta tako dolgočasna, da potrebujeta komična partnerja, Toma Arnolda in Anthonyja Andersona. DMX potrebuje tudi hčerko, heh, iz več razlogov (da ji lahko bere pravljice, da lahko molita ipd.), toda pretežno zato, da jo lahko bad guys, ki jih vodi zlovešči, multietnični Mark Dacascos, ugrabijo - in da lahko potem izsiljujejo DMX-a, ki je tako cool, da nima niti pištole. Za razliko od Jeta Lija, ki je tako cool, da tolče le z eno roko. Drugo ima v žepu. Kar očitno ni hommage filmu Ful gas, ampak Sturgesovi klasiki Slab dan v Black Rocku (1955), v kateri je Spencer Tracy barabe razmetal z eno roko. Drugo je imel v žepu. Toda ne zato, ker bi bilo to cool, ampak zato, ker je ni imel.
PROTI