Modri angeli

Dark Blue, 2003

Benetke stojijo na kolih - Los Angeles pa stoji na kroglah. In ker so Modri angeli posneti po noveli Jamesa Ellroya, avtorja mnogih kultnih črnih kriminalk (L.A. zaupno, Črna dalija), pomeni, da so vse te krogle že izstreljene - čakajo le še na trupla. Bolje rečeno, čakajo le še na dovolj ekscesnega policaja, da bo svinčeni promet usmerjal, jasno, po lastni vesti. Kurt Russell - okej, narednik Eldon Perry, član elitne preiskovalne enote (SIS) - je tak policaj, "tretja generacija", saj veste, njegov oče je bil losangeleški policaj in očetov oče tudi, zato zdaj čuti poslanstvo: njegova naloga je, da pije, da je rasno nestrpen, da je epsko skorumpiran, da je moralno povsem razštelan, da pred preiskovalnimi komisijami laže, da v eni potezi krši vse človekove pravice in da je okolici manj nevaren od kriminalcev. Pragmatik pač.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Benetke stojijo na kolih - Los Angeles pa stoji na kroglah. In ker so Modri angeli posneti po noveli Jamesa Ellroya, avtorja mnogih kultnih črnih kriminalk (L.A. zaupno, Črna dalija), pomeni, da so vse te krogle že izstreljene - čakajo le še na trupla. Bolje rečeno, čakajo le še na dovolj ekscesnega policaja, da bo svinčeni promet usmerjal, jasno, po lastni vesti. Kurt Russell - okej, narednik Eldon Perry, član elitne preiskovalne enote (SIS) - je tak policaj, "tretja generacija", saj veste, njegov oče je bil losangeleški policaj in očetov oče tudi, zato zdaj čuti poslanstvo: njegova naloga je, da pije, da je rasno nestrpen, da je epsko skorumpiran, da je moralno povsem razštelan, da pred preiskovalnimi komisijami laže, da v eni potezi krši vse človekove pravice in da je okolici manj nevaren od kriminalcev. Pragmatik pač.

Geni so požrli idealizem - policijski nepotizem je le imitacija političnega nepotizma. In Kurt Russell - tough guy z matinejsko frizuro - izgleda kot politik s pištolo. Modri angeli se odprejo leta 1992, tik pred prvotno oprostitvijo štirih policajev, ki so pretepli Rodneyja Kinga (ja, vidimo tudi "amaterski" video Georgea Hollidaya), potem pa se zavrti nazaj, v leto 1991, ko se je začela ustvarjati eksplozivna klima za brutalni pretep (in za tiste apokaliptične rasne nemire) in ko je Russell, dirty cop, v delo vpeljeval svojega novega partnerja, Bobbya (Scott Speedman). Bobby - strpni, niti malo cinični, kaj šele kavbojski antimacho, ki skrivaj spi s črnko - je nečak histerično skorumpiranega šefa te elitne enote (Brendan Gleeson), ki jima naroči, da naj primeta dve "žrtvi", ki ju bodo povezali s štirikratnim umorom v korejski štacuni, v katerega je posredno vpleten tudi sam boss: in hej, ko ju bosta aretirala, naj bosta mrtva, ne pa živa! Rodney King ni padel z neba. Modri angeli so mračni jazz - vsi policaji so umazani, grešni, skorumpirani, napeti, tik pred eksplozijo. Vsi taktizirajo, vsi igrajo dvojne igre, vsi blefirajo, vsi se borijo za oblast. Zdaj nastopajo kot "poslovneži", zdaj kot eksekutorji, zdaj kot režiserji kaosa, zdaj kot makiavelistični politiki, toda vse zlorabe, ki jih zagrešijo, zagrešijo pod pretvezo "vojne proti mamilom". Bush jim ne more povedati nič novega.

ZA -