Sleparja

Matchstick Men, 2003

V Prilagajanju je bil Nicolas Cage adaptacije potrebni scenarist, pri katerem Hollywood naroči adaptacijo nekega bestsellerja. V Sleparjih je spet potreben adaptacije: mučijo ga huda agorafobija, napadi panike, patološka higiena, nevrotični rituali in krčevita trzavica, pod katero bi se lahko podpisal tudi Tourette, toda delo, s katerim se preživlja, izgleda tako, kot da ga je naročil Hollywood - Cage je slepar (matchstick man), mojster mizanscene, blefa, iluzionizma in pretvarjanja, ki v tandemu s prijateljem, Samom Rockwellom, nateguje male ljudi. Prevare, ki vključujejo čeke, fiktivne nagrade, precenjene gospodinjske pripomočke, lažne identitete, preusmerjanja pozornosti in veliko teatra, komponira brezhibno, artistično - kot da bi hotel junake Žela in filmov Davida Mameta "adaptirati" za svoje potrebe. Brez krvi, brez pištole, brez nasilja - aseptično.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

V Prilagajanju je bil Nicolas Cage adaptacije potrebni scenarist, pri katerem Hollywood naroči adaptacijo nekega bestsellerja. V Sleparjih je spet potreben adaptacije: mučijo ga huda agorafobija, napadi panike, patološka higiena, nevrotični rituali in krčevita trzavica, pod katero bi se lahko podpisal tudi Tourette, toda delo, s katerim se preživlja, izgleda tako, kot da ga je naročil Hollywood - Cage je slepar (matchstick man), mojster mizanscene, blefa, iluzionizma in pretvarjanja, ki v tandemu s prijateljem, Samom Rockwellom, nateguje male ljudi. Prevare, ki vključujejo čeke, fiktivne nagrade, precenjene gospodinjske pripomočke, lažne identitete, preusmerjanja pozornosti in veliko teatra, komponira brezhibno, artistično - kot da bi hotel junake Žela in filmov Davida Mameta "adaptirati" za svoje potrebe. Brez krvi, brez pištole, brez nasilja - aseptično.

Vodijo ga preprosta pravila: "Ne delaj tam, kjer živiš!" "Ničesar si ne zapisuj!" "In pazi, da ta, ki ga varaš, ne vara tebe!" Ker pa njegov psihiater na lepem odpotuje, mu Rockwell najde novega (Bruce Altman), ki ga nepričakovano združi s 14-letno hčerko Angelo (Alison Lohman), za katero sploh ni vedel, da obstaja. To, da Cage "dobi" hčerko, je začetek adaptacije, obenem pa tudi velike prevare, ki izgleda kot tujejezični film brez podnapisov - Cage, Rockwell in Angela, zdaj tercet, namreč v komplicirani sleparski teater, pravo umetnino, zmamijo pohlepnega biznismena (Bruce McGill), ki hoče oprati britanske milijone in jih preleviti v dolarje. Film Sleparji je moralka, ki jo je podpisal Ridley Scott. Ne brez razloga: Scott, Britanec na začasnem delu v Hollywoodu, je svoj artistični talent - svoj smisel za mizansceno in iluzionizem - prelevil v multimilijonske dolarje, še zlasti v svojih zadnjih filmih (Gladiator, Hannibal, Sestreljeni črni jastreb), tako da je zdaj očitno potreben adaptacije... ee, terapije, malega meta filma brez efektov, kanibalov, helikopterjev in kostumov (in brez krvi, brez pištole, brez nasilja), pač nečesa, kar bi ga ozemljilo, toda prilagodi se lahko le svoji neprilagojenosti - adaptacija je le iluzija.

ZA +