Marcel Štefančič, jr.

 |  Mladina 41  |  Kultura  |  Film

Zgodba o Lili

Lilly's Story, 2002

Ko se Grčija po vojaškem udaru spremeni v fašistoidno, totalitarno mučilnico, podobno tistim iz južne Amerike, skuša prebegli grški režiser (Bruno Putzulu), baziran v Parizu, z ameriškim kapitalom posneti film o ultrarepresivni diktaturi "grških polkovnikov", specifično, Zgodbo o Lili, neustrašni disidentki, mučenici odporniškega gibanja (Olia Lazaridou), ki pa se ji zdi, da bi bil film - katerikoli film - le trivializacija njenega trpljenja: "Nočem postati scenarij!" To, kar so ji počeli v celici in zunaj nje, je neizrekljivo - tega ne more ujeti noben film. Lili hoče očitno reči le to, kar vedno poudarjajo ortodoksni Židje - kakršnakoli ekranizacija nacističnega Holokavsta je avtomatično banalizacija Holokavsta. "Resnična zgodba" ali pa "univerzalna zgodba z evropskim touchom" ni isto kot moralni okvir za filmski poseg v zgodovino. In ko režiser agonično, esejistično, neodločno kroži med disidenti, pričami in žrtvami diktature, kot da bi čakal, da mu bo film posnel Costa-Gavras, postane jasno, da filma o Lili zunaj teh neposrednih pričevanj ni. Zgodba o Lili, koprodukcija, pri kateri je sodelovala tudi Slovenija (Sklad, Piran, Casablanca, Dunja Klemenc, Violeta Tomič itd.), je težka, včasih tudi pleonastična, toda dovolj pri sebi, da ima obraz. In še Tita obrije.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Marcel Štefančič, jr.

 |  Mladina 41  |  Kultura  |  Film

Ko se Grčija po vojaškem udaru spremeni v fašistoidno, totalitarno mučilnico, podobno tistim iz južne Amerike, skuša prebegli grški režiser (Bruno Putzulu), baziran v Parizu, z ameriškim kapitalom posneti film o ultrarepresivni diktaturi "grških polkovnikov", specifično, Zgodbo o Lili, neustrašni disidentki, mučenici odporniškega gibanja (Olia Lazaridou), ki pa se ji zdi, da bi bil film - katerikoli film - le trivializacija njenega trpljenja: "Nočem postati scenarij!" To, kar so ji počeli v celici in zunaj nje, je neizrekljivo - tega ne more ujeti noben film. Lili hoče očitno reči le to, kar vedno poudarjajo ortodoksni Židje - kakršnakoli ekranizacija nacističnega Holokavsta je avtomatično banalizacija Holokavsta. "Resnična zgodba" ali pa "univerzalna zgodba z evropskim touchom" ni isto kot moralni okvir za filmski poseg v zgodovino. In ko režiser agonično, esejistično, neodločno kroži med disidenti, pričami in žrtvami diktature, kot da bi čakal, da mu bo film posnel Costa-Gavras, postane jasno, da filma o Lili zunaj teh neposrednih pričevanj ni. Zgodba o Lili, koprodukcija, pri kateri je sodelovala tudi Slovenija (Sklad, Piran, Casablanca, Dunja Klemenc, Violeta Tomič itd.), je težka, včasih tudi pleonastična, toda dovolj pri sebi, da ima obraz. In še Tita obrije.

ZADRŽAN +