Marcel Štefančič, jr.

 |  Mladina 47  |  Kultura  |  Film

V njenih čevljih

In Her Shoes, 2005

Film V njenih čevljih je nadomestek romantične večernice - zgodba o dveh sestrah, ki skušata druga drugi ukrasti atribute ženskosti in spotoma redefinirati samo ženskost. Prva skuša drugi pokazati, da ni prava ženska, in narobe, druga skuša prvi pokazati, da je lažna ženska, toda trik je v tem, da tudi vsaka zase dvomi, da je prava ženska - svoji vlogi umetne ženske igrata pač iz navade. Za obe vlogi obstaja trg. Rose (Toni Collette) je neatraktivna, introvertirana, toda urejena, umirjena in zelo odgovorna - odvetnica, ki se daje dol s svojim šefom, misleč, da je med njima nekaj več. Maggie (Cameron Diaz) je seksi, hudo promiskuitetna, povsem dekadentna lepotica, evforično brezposelna, zabušantska non-stop žurerka, ki izgleda tako, kot da je zamudila avdicijo za Seks v mestu, in za katero je seks najvišja oblika samopotrjevanja - običajno je itak tako pijana, da se ne spomni, kdo jo je potrdil. Če jo je sploh. Obe sta neizživeti, frustrirani golden girls, manično-depresivni igrači na patriarhalnem dvorišču, ki ju vrti, klišeizira in sili v primerjanje, kar je le razlog več, da si gresta na živce.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Marcel Štefančič, jr.

 |  Mladina 47  |  Kultura  |  Film

Film V njenih čevljih je nadomestek romantične večernice - zgodba o dveh sestrah, ki skušata druga drugi ukrasti atribute ženskosti in spotoma redefinirati samo ženskost. Prva skuša drugi pokazati, da ni prava ženska, in narobe, druga skuša prvi pokazati, da je lažna ženska, toda trik je v tem, da tudi vsaka zase dvomi, da je prava ženska - svoji vlogi umetne ženske igrata pač iz navade. Za obe vlogi obstaja trg. Rose (Toni Collette) je neatraktivna, introvertirana, toda urejena, umirjena in zelo odgovorna - odvetnica, ki se daje dol s svojim šefom, misleč, da je med njima nekaj več. Maggie (Cameron Diaz) je seksi, hudo promiskuitetna, povsem dekadentna lepotica, evforično brezposelna, zabušantska non-stop žurerka, ki izgleda tako, kot da je zamudila avdicijo za Seks v mestu, in za katero je seks najvišja oblika samopotrjevanja - običajno je itak tako pijana, da se ne spomni, kdo jo je potrdil. Če jo je sploh. Obe sta neizživeti, frustrirani golden girls, manično-depresivni igrači na patriarhalnem dvorišču, ki ju vrti, klišeizira in sili v primerjanje, kar je le razlog več, da si gresta na živce.

Rose zbira čevlje, ki jih nikoli ne nosi - Maggie hoče zlesti v te čevlje. In to dobesedno, toda ko zleze tudi na sestrinega ljubimca, je to tako zoprno, da se mora zateči k babici Elli (Shirley MacLaine), ki živi v floridskem upokojenskem kompleksu in ki ji ni do vzgajanja otrok... ee, do vzgajanja žensk. Vzgajanje otrok, vzgajanje žensk - ista reč. Čevelj, seks - metafori za isto reč. A po drugi strani - tudi ženske so tu le metafore. Da je film, sicer remix liberalnega snobizma in kulturne konzervativnosti, režiral Curtis Hanson (L.A. zaupno), je neverjetno, a zanimivo - film namreč izgleda tako, kot da ga je režirala bejba, ki je režirala Ya-Ya Sisterhood. Ali pa tip, ki je režiral Beaches. Le da tu nihče ne umre. Vsaj ne zares, heh, če seveda odštejete slepega 90-letnika, ki ga mora srečati funkcionalno nepismena Maggie, da bi v sebi začutila “pravo” žensko, kar pa začuti tako katarzično, da se vam zazdi, da je bila ona v prejšnjem življenju Devica Orleanska, ne pa Shirley MacLaine.

PROTI