17. 3. 2006 | Mladina 11 | Kultura | Film
Usodna nesreča
Crash, 2005
Usodna nesreča, ki jo je režiral Paul Haggis, scenarist Punčke za milijon dolarjev, se začne s prometno nesrečo, kar je logično: Los Angeles je metropolis, v katerem so ljudje povsem odvisni od avtomobilov, ki so njihova skrivališča, in v katerem se ljudje zaletavajo zato, da bi sploh kaj čutili. Drug drugega se tako bojijo, da lahko preživijo le v avtu, “trki” pa so le nadomestki za stike, ki so jih izgubili - če se ne bi zaletavali, bi bili le še bolj osamljeni. Nesreča je v tej stresni tapiseriji, podobni Magnoliji, Kratkim zgodbam in Grand Canyonu, le metafora eksplozivnega nasilja, ki preplavlja LA. Ko ljudje “trčijo” drug ob drugega, se - podobno kot v Cronenbergovem Crashu - tako močno “začutijo”, da v tem vidijo nekaj usodnega. “Trki” - nesreče, nasilje, agresivnost, jeza, sovraštvo - tako povežejo temnopoltega policista (Don Cheadle), latino policistko (Jennifer Esposito), belopoltega policista (Matt Dillon), belopoltega javnega tožilca (Brendan Fraser) in njegovo ženo (Sandra Bullock), temnopolta roparja (Ludacris & Larenz Tate), iranskega trgovca (Shaun Toub), mehiškega ključavničarja (Michael Pena) in temnopolti parček (Thandie Newton & Terrence Dashon Howard).
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?