28. 3. 2007 | Mladina 12 | Kultura | Film
Slo-vidvd-borza
Po II. svetovni vojni je bila v Ameriki na eni strani “stara” publika, ki jo je zanimal le entertainment, lahkotna, neobvezna, eskapistična kinematografija, poenostavljena, tako rekoč infantilna vizija sveta, na drugi strani pa “nova” publika, ki je hotela bolj resne, bolj kompleksne, bolj realistične, bolj arty filme. To nišo je skušal Hollywood med drugim zapolniti z bolj “resnimi”, “psihološkimi” vesterni, recimo z Dvobojem na soncu, Revolverašem, Zlomljeno puščico, Točno opoldne, Shaneom, 3:10 za Yumo in kakopak Obračunom pri O.K. Koralu, ki ga je posnel John Sturges, specialist za akcijske filme. Burt Lancaster je šerif Wyatt Earp, Kirk Douglas pa Doc Holliday, bolni, zapiti, hazarderski dentist - med njima je toliko razlik kot med levico in desnico, toda ko lahko Tombstone pred družino Clanton reši le koalicija, le politični projekt, se združita. Obračun pri O.K. Koralu je bil ravno dovolj kompleksen, da je lahko med vrstice skril mnoge sence in podtone, recimo Docovo gejevsko fiksacijo, kar je bilo še kar "resno".
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?