15. 5. 2007 | Mladina 19 | Kultura | Film
Goyeve prikazni
Goya's Ghosts, 2006
Miloš Forman ima vse - sebe, kar ni mala stvar, francoskega scenarista Jean-Paula Carriera, ki je napisal mnoge Bunuelove klasike (Lepotica dneva, Diskretni šarm buržoazije, Fantom svobode itd.), prestižne igralce (Natalie Portman, Javier Bardem, Stellan Skarsgaard), zgodbo o geniju (Francisco Goya) in špansko inkvizicijo, toda Goyeve prikazni izgledajo kot prikazen, ki bi jo lahko ljubile le prikazni. Okej, Goyeve prikazni izgledajo kot kostumski telefilm, kot adaptacija kakega romana, pod katero bi bil lahko podpisan kdorkoli. Puristi, ki prisegajo v “teorijo avtorjev”, bodo kakopak rekli, da je to tipični, če ne že kar kvintesenčni Formanov film. Vsi filmi, ki jih je Forman posnel po Letu nad kukavičjim gnezdom, se dogajajo v preteklosti - tako Amadeus in Valmont kot Lasje, Ljudstvo proti Larryju Flyntu in Človek na Luni. In glej, no - tudi Goyeve prikazni se dogajajo v preklosti. Dalje, filmi, ki jih je Forman posnel po Slačenju, vključno z Letom nad kukavičjim gnezdom, govorijo o izjemnih osebnostih, hja, o genijih, ki jim ne pustijo, da bi se izrazili, in ki jih skušajo ustaviti. In glej, no - španski slikar Francisco Goya, ki ga igra Stellan Skarsgaard, je le anticipacija Amadeusa, Larryja Flynta in Andyja Kaufmana.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?