Marcel Štefančič, jr.

 |  Mladina 41  |  Kultura  |  Film

Slo-vidvd-borza

Francis Ford Coppola je nekoč rekel, da komercialne h'woodske blockbusterje snema le zato, da bi lahko snemal svoje intimne, osebne filme. Saj veste, ker posname hit, lahko potem za nagrado posname še nekaj bolj tveganega in antikomercialnega. Coppola je to sicer res počel, toda le kratek čas, potem pa ni bilo več jasno, kateri njegovi filmi so komercialni in kateri osebni. Najboljši dedič te Coppolove mantre je Steven Soderbergh, ki po megahitu vedno posname osebni, običajno totalno antikomercialni film - razlika je v tem, da pri Soderberghu vedno veš, kateri film je komercialen in kateri oseben. Oceanovih enajst, dvanajst in trinajst so komercialni filmi - Dobri Nemec je antikomercialen. In to nezgrešljivo: črno-bel, z arhivskim lookom, počasen in stiliziran, postavljen v Nemčijo po koncu II. svetovne vojne. Film tudi izgleda tako, kot da je bil posnet leta 1945. Iluzijo zmotijo le preveč znani obrazi, George Clooney, Cate Blanchett in Tobey Maguire, ki v razsutem Berlinu, iz katerega se še vedno kadi, preigravajo spomine na filme noir in Tretjega človeka. Hipnotično darilo cinefilom.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Marcel Štefančič, jr.

 |  Mladina 41  |  Kultura  |  Film

Francis Ford Coppola je nekoč rekel, da komercialne h'woodske blockbusterje snema le zato, da bi lahko snemal svoje intimne, osebne filme. Saj veste, ker posname hit, lahko potem za nagrado posname še nekaj bolj tveganega in antikomercialnega. Coppola je to sicer res počel, toda le kratek čas, potem pa ni bilo več jasno, kateri njegovi filmi so komercialni in kateri osebni. Najboljši dedič te Coppolove mantre je Steven Soderbergh, ki po megahitu vedno posname osebni, običajno totalno antikomercialni film - razlika je v tem, da pri Soderberghu vedno veš, kateri film je komercialen in kateri oseben. Oceanovih enajst, dvanajst in trinajst so komercialni filmi - Dobri Nemec je antikomercialen. In to nezgrešljivo: črno-bel, z arhivskim lookom, počasen in stiliziran, postavljen v Nemčijo po koncu II. svetovne vojne. Film tudi izgleda tako, kot da je bil posnet leta 1945. Iluzijo zmotijo le preveč znani obrazi, George Clooney, Cate Blanchett in Tobey Maguire, ki v razsutem Berlinu, iz katerega se še vedno kadi, preigravajo spomine na filme noir in Tretjega človeka. Hipnotično darilo cinefilom.

Kapsule

Sneg na Kilimandžaru: Pisatelj zadnjič salutira svojemu življenju. Ekstremna melodrama. Po Hemingwayu. Letnik '52. Gregory Peck & Ava Gardner.

Popolni tujec: Halle Berry je raziskovalna novinarka, ki za umor osumi Brucea Willisa. Labirintni triler z obratom, ki se vidi že na daleč. Via Giovanni Ribisi.

Ognjene ulice: Klatež rešuje pevko, ki so jo ugrabili bajkerji. Kultna rokenrol pravljica z bajnim soundtrackom. Via Walter Hill. Michael Pare & Diane Lane.

Drugačna zvestoba: Sharon Stone in Rupert Everett se ljubita na kulisah hladne vojne, vohunskih intrig in spolne geopolitike. Kot bi se peljali s hlaponom.

Rusty James: Prestopnik nadomešča legendo o svojem bratu, ki pa se vrne. Kultna abstrakcija via Francis Ford Coppola. Matt Dillon & Mickey Rourke.

Marshall: Ko nogometna ekipa umre v letalski nesreči, sestavijo novo - namesto spomenika. Po resnični zgodbi via McG. Matthew McConaughey.

Spoznajte Robinsonove: Mladi izumitelj odleti v prihodnost, kjer sreča družino, ki njegovo genialnost uravnoteži. Tipična Disneyjeva družinska utež.

Psst... Nikomur niti besede!: Rowan Atkinson je vikar, ki ne opazi, da ga žena vara - in to je šele začetek. Obešenjaška razglednica. Kristin Scott Thomas.

Žrelo 3: Nova ekipa, nova lokacija in mati, ki išče svojega mladiča - jasno, mati je morska psica. Franšizni metašoker, izvirno prikazan v 3-D. Dennis Quaid.