6. 11. 2007 | Mladina 44 | Kultura | Film
Slo-vidvd-borza
Hollywood je v petdesetih posnel trumo protikomunističnih filmov, toda čast, da je posnel zadnja protikomunistična filma tega obdobja, je presenetljivo pripadla Alfredu Hitchcocku, ki je to storil z veliko zamudo - šele v drugi polovici šestdesetih. Raztrgana zavesa - lahkotni, romantični, obešenjaški protikomunistični triler - je izgledal kot vic, ki so ga razumeli vsi razen Paula Newmana in Julie Andrews. Newman igra ameriškega atomskega fizika, ki z Julie Andrews, svojo asistentko/zaročenko, prebegne v Vzhodno Nemčijo, da bi lahko v miru razvil svoj nuklearni projekt, ki bi rešil vse probleme obrambnega protiraketnega ščita. V resnici je le dvojni agent, ki hoče od komunističnega genija potegnil magični podatek, ki mu še manjka. Raztrgano zaveso, ki je vključevala dolgo, morbidno ubijanje agenta tajne policije, je dopolnil s Topazom, okornim protikomunističnim antitrilerjem, v katerem je kubanska raketna kriza preslaba pretveza za diplomatske igre, vohunske prebege in razkrinkavanje prosovjetskih agentov, ki ždijo v vrhu zahodne politike. Topaz je izgledal še bolj zapoznelo kot Raztrgana zavesa, oba pa sta izgledala kot parodiji filmov, ki jih Hitchcock v času največje protikomunistične histerije ni posnel.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?