Gregor Kocijančič

  • Gregor Kocijančič

    1. 12. 2023  |  Mladina 48  |  Kultura  |  Plošča

    King Gizzard & The Lizard Wizard: The Silver Cord

    The Silver Cord je »šele« drugi letošnji Gizzardov album, kar je za hiperproduktivno moštvo glasbenikov, ki znajo fene razvajati tudi s po tremi ploščami na mesec, precej skromen izkupiček. Je pa to zanje vsekakor leto najradikalnejših slogovnih zasukov doslej: najprej so presedlali v trash metal, zdaj pa predstavljajo še prvo čisto elektronsko ploščo, ki so jo ustvarili s floto vintidž synthov in ritem mašin. A roko na srce, za vse skupaj bo najbolje, če bodo čim prej ponovno poprijeli za kitare. Gizzardova zbirka zatripanih elektronskih džemov se v teoriji zdi zelo obetavna zamisel, v praksi pa zadeva še zdaleč ni rožnata: to so razvlečene synthovske epopeje brez repa in glave, v katerih bend pogosto prestopi tanko mejo med načrtno zaprašeno estetiko in do ušes neprijazno kakofonijo.

  • Gregor Kocijančič

    24. 11. 2023  |  Mladina 47  |  Kultura  |  Plošča

    The Drums: Jonny

    The Drums, nekoč dvojec, kasneje kvartet, zdaj pa kar solistični projekt (nekdanjega) frontmana Jonathana Piercea, je obrodil šesto dolgometražno ploščo. Trditev, da ta zveni bistveno drugače kot prejšnjih pet, bi bila laž: ko album Jonny primerjamo z bendovim dosedanjim opusom, ki je vselej krmaril med sladkobnimi indiepop napevi, surfrockovskimi poskočnicami in nostalgičnim synthpopom, je očitno razliko mogoče opaziti predvsem v besedilih, ki so tokrat znatno bolj introspektivna, osebna in turobna. Protagonist se namreč v njih poglablja v travme iz otroštva, ko je kot gej odraščal v globoko verni in konservativni družini. Narava nekaj komadov je zaradi tega rahlo bolj melanholična kot bendovi poletni hiti, a celoten izdelek je prežet s prežvečenimi vzorci, katerih rok trajanja je potekel že pred desetletjem.

  • Gregor Kocijančič  |  foto: Uroš Abram

    24. 11. 2023  |  Mladina 47  |  Kultura  |  Portret

    Astrid / Glasbenica, ki jo ob artpop produkciji zaznamujeta še operno petje in harfa

    Pri Astrid Ani Kljun, osemindvajsetletni Velenjčanki, ki živi in ustvarja v Ljubljani, se je nadarjenost za glasbo pokazala že kmalu po tistem, ko je shodila. »Bili smo na nekem kosilu, kjer so v ozadju vrteli narodnozabavno glasbo; nenadoma sem prijela terco in staršem se je takoj posvetilo: ’Punca zna peti,’« se spominja. Pri štirih letih je obiskala glasbeno šolo, kjer se je igranja harfe učila njena starejša sestra. Ob prvi priložnosti je malce pobrenkala po strunah in sestrin učitelj je nemudoma izstrelil: »Kar vpišite jo.« In tako so tudi storili.

  • Gregor Kocijančič

    17. 11. 2023  |  Mladina 46  |  Kultura  |  Plošča

    Kevin Abstract: Blanket

    Odkar je lani razpadel Brockhampton, feni nestrpno pričakujemo solo projekte njegovih nekdanjih članov, a druščina je tako rekoč poniknila, zares dejaven je ostal le frontman Kevin Abstract. Ker pa je ta sebično uzurpiral predzadnji Brockhamptonov album Family, ki je zvenel kot njegova solistična plošča, se nam res ni mudilo s še eno. Ko je s prvim singlom oznanil, da se odmika od rapa in se potaplja v zvok spalničnega indiepopa, je bilo veselje še manjše. Namreč, njegov prvi poskus skladanja kitarskih indie jeremijad na plošči Arizona Baby (2019) ni bil posebej posrečen. Z albumom Blanket je še precej huje: to je zbirka napol kuhanih zamisli, v kateri stežka najdemo kakšen sila izstopajoč vrhunec, podlage pogosto delujejo kot imitacija kakšnega Alexa G-ja, Abstract pa se na tem terenu ne znajde najbolje.

  • Gregor Kocijančič

    10. 11. 2023  |  Mladina 45  |  Kultura  |  Plošča

    Devendra Banhart: Flying Wig

    Sloviti kantavtor, ki bo čez slabih štirinajst dni nastopil v tržaškem gledališču Rossetti, se na enajsti plošči odmika od folkovske estetike in se ob spremljavi nežnih, rahlo razglašenih synthov potaplja v zvok tako imenovanega hipnagogičnega popa, ki v njegovi izvedbi zveni izjemno toplo in prijetno, ne pa ravno sveže. Zdi se namreč, da album Flying Wig predvsem zapolnjuje vrzel, ki je v katalogu založbe Mexican Summer nastala z ukinitvijo Ariela Pinka. Banhart stavi na meditativni učinek plošče kot celote, pri čemer je tako konsistenten, da je že malce monoton: izstopajočih skladb z oprijemljivimi groovi in melodijami je le peščica, deset skladb se zlije v nekoliko razvlečeno gmoto, ki je kot glasbeni ustreznik konjskemu odmerku močnega pomirjevala.

  • Gregor Kocijančič

    10. 11. 2023  |  Mladina 45  |  Kultura  |  Plošča

    Taylor Swift: 1989 (Taylor’s Version)

    Aktualna kraljica popa je vajeti vzela v svoje roke. Koncertni celovečerec The Eras Tour, ki si ga je prav zdaj mogoče ogledati na velikih platnih po vsem svetu in je v hipu postal najbolj gledani koncertni film vseh časov, pevka distribuira v lastni režiji, mimo mašinerije velikih filmskih studiev, kar je za filmsko industrijo malodane revolucionarna poteza. Sočasno poustvarja svoja zgodnja dela, saj izvirni posnetki s prvih šestih plošč niso v njeni lasti, temveč na njih sedi menedžerski mogotec Scooter Braun, ki jih je kupil od njene nekdanje založbe. Pri vsem skupaj je fascinantno že to, kaj vse je pevka pripravljena narediti, da se izmota iz okovov slabe pogodbe.

  • Gregor Kocijančič

    3. 11. 2023  |  Mladina 44  |  Kultura  |  Plošča

    Blaž: Are You a Player

    Blaž Gracar se z novim albumom vrača po kar petletnem diskografskem premoru, a to ne pomeni, da je v tem času miroval, daleč od tega: kot skladatelj je podpisal kup gledaliških predstav, kot klaviaturist se je pridružil indie rock bendu Lelee, uveljavil pa se je tudi kot neodvisni razvijalec družabnih iger. Blažev novi album je pestra zbirka čvrste IDM-elektronike, iz katere vre avtorjeva naklonjenost klasikom založbe Warp. Izolčan se je zdaj skoraj popolnoma oddaljil od hiphop korenin in se s polno paro osredotočil na skladanje epskih, baročno razkošnih synthovskih kompozicij, ki izdajajo, da je avtor dejaven tudi v teatru, pohvaliti pa gre še skrbno sproducirane, večplastne rafale nalomljenih bobnov, ki jasno pričajo o njegovi piflarski pozornosti na detajle.

  • Gregor Kocijančič

    3. 11. 2023  |  Mladina 44  |  Kultura  |  Plošča

    Blink-182: One More Time …

    Kalifornijski veterani iz skupine Blink-182 so se po dobrem desetletju zbrali v izvirni zasedbi. Čas za to je nadvse primeren: pop punk je zadnja leta pod taktirko izvajalcev, kot sta na primer Machine Gun Kelly in Olivia Rodrigo, v mainstreamu doživel pravi prerod in se uspešno približal novim generacijam. A zadnja Blinkova plošča One More Time ni namenjena njim. Ne, to je sila sentimentalen album, ki bo nahranil predvsem nostalgijo milenijskih poslušalcev: dokaj neposredno se sklicuje na bendove klasike, jih na trenutke pravzaprav brezbrižno reciklira in si ne prizadeva za kakršnokoli izvirnost. A to je v resnici dobrodošlo.

  • Gregor Kocijančič

    27. 10. 2023  |  Mladina 43  |  Kultura  |  Plošča

    The Streets: The Darker The Shadow …

    Vplivni britanski glasbenik Mike Skinner, idejni vodja projekta The Streets, je pred tremi leti prekinil desetletno diskografsko zatišje in izdal mikstejp presenečenja, ki je bil strel v prazno. Medel kritiški sprejem ga očitno ni izučil, saj zdaj predstavlja novo izdajo, svoj prvi »pravi« album po dobrih dvanajstih letih. Ta je pravzaprav zbirka spremljevalne glasbe za njegov spodleteli filmski projekt, neonoirovsko kriminalko, ki distributerjev ni prepričala in ni našla poti do kinodvoran. Novo gradivo zveni kot ponesrečena imitacija Streetsove prelomne plošče Original Pirate Material, izdane pred točno dvajsetimi leti: podlage sicer kipijo od sila igrivih zamisli, a so sproducirane izrazito okorno, skorajda amatersko, Skinner pa pri rapanju zveni naveličano in brez navdiha.

  • Gregor Kocijančič  |  foto: Uroš Abram

    27. 10. 2023  |  Mladina 43  |  Kultura  |  Portret

    Atlas Erotika / Glasbena zasedba, ki je začrtala smernice novega vala balkanske pop glasbe

    Za Anžeta Kacafuro (Cazzafura), Miho Jakovljevića (MihaMih) in Dina Nuhanovića (Diinzo), ljubljanske producente, raperje in pevce, ki tvorijo R & B zasedbo Atlas Erotika, je bilo leta 2018 prelomno obdobje, v katerem so lastnoročno začrtali smernice novega vala popularne glasbe na Balkanu. Skupaj s Senido Hajdarpašić (Senidah), slovensko pevko črnogorskih korenin, ki je danes kot samostojna izvajalka ena daleč največjih glasbenih zvezd v regiji, so dobili briljantno idejo: pompoznost balkanskega melosa združiti s trendovsko estetiko ameriške trap glasbe.

  • Gregor Kocijančič

    20. 10. 2023  |  Mladina 42  |  Kultura  |  Plošča

    Westside Gunn: And Then You Pray For Me

    Prvi mož razvpitega kolektiva in založbe Griselda pravi, da je And Then You Pray For Me njegov zadnji album, kar moramo jemati z rezervo, saj se hiperproduktivni raper, ki je v dobrem desetletju podpisal več kot 20 solističnih izdaj, zdi preprosto neustavljiv. Pa tudi zato, ker je to prva izdaja v njegovi karieri, ki jo zaznamuje dokaj radikalen slogovni zasuk: Westside Gunn je s surovih boombapovskih podlag, ki so navadno oskubene do najosnovnejših elementov, presedlal na distorzirano zamazane trap beate. Nova žanrska preobleka mu zares ne pristoji, saj svojih značilnih flowov ni prilagodil trapovskim ritmom, zato ga številni gosti suvereno zasenčijo, prav tako pa ploščo bremeni zajetna količina napol končanih, površno zmiksanih komadov, ki resnično zvenijo kot odvečno polnilo.

  • Gregor Kocijančič

    13. 10. 2023  |  Mladina 41  |  Kultura  |  Plošča

    Slauson Malone 1: EXCELSIOR

    Enigmatični producent in kantavtor Slauson Malone 1, sin jazzovskega trobentača Wyntona Marsalisa in član kolektiva Standing on the Corner, je nase opozoril že s konceptualno serijo kratkih plošč Crater Speak. Dokazal je neizmerno nadarjenost za skladanje nenavadnih, žanrsko sila izmuzljivih in sveže zvenečih eksperimentov, ki pod fasado avantgardnih zvočnih ekscesov skrivajo nalezljivo spevne melodije in pretanjen pop potencial, ki ga avtor (namerno) nikoli ne izkoristi. Na novem albumu, ki je resen kandidat za ploščo leta, obsežneje raziskuje prav ta potencial. Rezultat je njegovo najdostopnejše delo doslej, ki pa je vseeno zaznamovano s tako radikalnim eklekticizmom in samosvojimi aranžmaji, da je enostavno obsojeno na status kultne plošče.

  • Gregor Kocijančič

    6. 10. 2023  |  Mladina 40  |  Kultura  |  Plošča

    Animal Collective: Isn’t It Now?

    Z lansko ploščo Time Skiffs se je Animal Collective končno vrnil v formo. Po dobrem desetletju vztrajnega, sila avanturističnega iskanja novih izrazov, ki ni obrodilo skorajda ničesar zares prelomnega in je vodilo v številne medle stranske projekte članov, so se sodobni klasiki ameriške neopsihedelije začeli ponovno spogledovati s freakfolkovskimi koreninami. To je teren, kjer zna bend zares zasijati, četudi se njegovo mojstrstvo kdaj porazgubi v brezciljnem džemanju. Ker pa so tokrat vsi člani zasedbe po izjemno dolgem času ustvarjali v istem prostoru, jim je uspelo divje zamisli natančneje uskladiti in ustvariti presenetljivo celovit in dramaturško premišljen album, ki naboja ne izgubi niti, ko se bend zatakne v dvajsetminutnih džemih.

  • Gregor Kocijančič

    6. 10. 2023  |  Mladina 40  |  Kultura  |  Plošča

    James Blake: Playing Robots Into Heaven

    Zares neverjetno je, kako britanskemu kantavtorju in superproducentu Jamesu Blaku pri vseh projektih, ki jih soustvarja z različnimi najuglednejšimi pop in rap zvezdami, uspe najti čas še za solistične dolgometražne projekte. Playing Robots Into Heaven je že njegov šesti v dvanajstih letih, v tem času pa je med drugim podpisal dela prvoligašev, kot so Kanye West, Beyoncé, Jay-Z, Kendrick Lamar, Frank Ocean, André 3000, Rosalía in Travis Scott. Že produkcija, ki jo ustvarja za druge izvajalce (in z njimi), zgovorno priča o neizmerni širini njegovih glasbenih zamisli, ko pa prisluhnemo jedru njegove diskografije, torej petim albumom baladne kantavtorske elektronike in trem malim ploščam postdubstepovskih inovacij, s katerimi si je ustvaril ime, postane jasno, kako kameleonski je njegov ustvarjalni naboj.

  • Gregor Kocijančič

    29. 9. 2023  |  Mladina 39  |  Kultura  |  Plošča

    Tinashe: BB/ANG3L

    Založba velikanka je iz pevke Tinashe želela narediti tovarno hitov, vendar je to imelo ravno nasproten učinek: ker jo je usmerjala v napačne smeri, jo pajdašila z nekompatibilnimi producenti in jo parčkala v slabo premišljene duete, je zatrla njen potencial. A ko se je Tinashe predlani osvobodila okovov dušeče pogodbe, je lahko končno pokazala, kaj zna. Odlikuje se v rahlo abstraktnih, izrazito melanholičnih in celo nekoliko eteričnih baladah, ne pa v standardiziranem popu, ki so ji ga skušali dolga leta vsiliti. Z albumom Songs For You je vstala kot feniks iz pepela, z novo, izjemno, a izrazito prekratko ploščo BB/ANG3L, pri kateri so sodelovali tudi future beats klasiki, kot sta Nosaj Thing in Machinedrum, pa se je popolnoma razbohotila.

  • Gregor Kocijančič

    22. 9. 2023  |  Mladina 38  |  Kultura  |  Plošča

    Teezo Touchdown: How Do You Sleep At Night?

    Ekscentrični pevec in raper Teezo Touchdown je nase resno opozoril z gostujočimi verzi na ploščah velikanov, kot sta Tyler, The Creator in Travis Scott, ker pa je s kilami žebljev vselej okrašen kot punkovsko božično drevesce, ga je hitro posvojil tudi svet visoke mode. Njegov prvenec namiguje, da bi avtor svetu naredil uslugo, če bi se osredotočil na kariero modne ikone: to je porazna, na trenutke prav boleča plošča. Teezo je sicer razvpit šaljivec in trol in morda je album pravzaprav parodija, a zares ni jasno, ali se ob poslušanju smejimo njemu ali njegovim štosom. Naj gre za rockovske popevke, nafunkirani soulovski R & B ali milenijski pop punk, plošča je ves čas tako osladna in klišejska, da bi se ob poslušanju kar nekajkrat najraje pogreznili v zemljo.

  • Gregor Kocijančič

    15. 9. 2023  |  Mladina 37  |  Kultura  |  Plošča

    Tirzah: trip9love…?

    Britanska R & B-outsiderka Tirzah je za produkcijo tretje dolgometražne plošče ponovno angažirala Mico Levi. Doslej se je zdelo, da gre za nerazdružljiv tandem, album trip9love…? pa to tezo postavi pred preizkušnjo. Tirzah in Levi z novim albumom nadaljujeta pot intimnega, melanholičnega in rahlo razglašenega popa, a se tokrat zatakneta v (namerni) repeticiji, ki celoten izdelek naredi tako enoličen, da je rahlo utrujajoč. Začetek plošče je obetaven, naslednja skladba pa zveni kot reinterpretacija prejšnje in tako naprej. Monotono razpoloženje od časa do časa presekajo ambientalne balade, hrbtenico albuma pa zaznamuje vztrajno ponavljanje istega ritmičnega vzorca, kar ima resda hipnotičen učinek, a po pol ure se zdi, kot da v različnih vzporednih vesoljih poslušamo ves čas isto skladbo.

  • Gregor Kocijančič

    8. 9. 2023  |  Mladina 36  |  Kultura  |  Plošča

    Genesis Owusu: Struggler

    Genesis Owusu, avstralski pevec in raper ganskih korenin, je nase resno opozoril že s prvencem, žanrsko izmuzljivim in rahlo shizofrenim albumom, ki je morda nekoliko preveč zgovorno pričal o avtorjevi eklektični širini, a ga je zares odločno postavil na zemljevid – tudi kot izjemnega pisca besedil. Navdih zanje je tokrat črpal iz Beckettovega Godota in Kafkove Preobrazbe, našel pa je tudi slogovni fokus, zasidral se je v dokaj edinstveni, s hiphopom prepojeni interpretaciji postpunka in synthpopa, ki jo nekajkrat preseka s synthfunkovskimi poskočnicami in sladkobnimi soul komadi izrazito vintidž narave. Nova žanrska preobleka mu zelo lepo pristoji in po naključju večkrat spomni na izjemen prvenec kalifornijskih novincev Paris Texas.

  • Gregor Kocijančič

    8. 9. 2023  |  Mladina 36  |  Kultura  |  Plošča

    Slowdive: Everything is Alive

    Trideset let po izdaji prelomne plošče Souvlaki, kultne klasike, ki je precej pripomogla k definiciji dream popa devetdesetih let, se britanski shoegaze veterani iz zasedbe Slowdive (ponovno) vračajo s še eno (skoraj) mojstrovino.

  • Gregor Kocijančič

    1. 9. 2023  |  Mladina 35  |  Kultura  |  Plošča

    SPELLING: Spelling & The Mystery School

    Čisto vsako ploščo kalifornijske artpop glasbenice SPELLING zaznamuje dokaj korenit slogovni zasuk, kar zgovorno priča o neizmerni globočini morja zamisli, iz katerega črpa pri svojih radikalnih zvočnih eksperimentih. Zdaj je na kup zbrala vrhunce iz skromnega opusa treh plošč in jih skupaj s spremljevalno zasedbo The Mystery School zapakirala v prenovljene, ponekod nadgrajene, drugod oskubene aranžmaje. Domiselne reinterpretacije skladb izvorno gradivo postavijo v tako svež kontekst, da se zdi, kot bi ga slišali prvič: minimalizem ponekod preobrazijo v skorajda baročno pestrost, elektronika se transformira v organskost, dobršen del nabora skladb pa postane veliko bolj prebavljiv in dostopen, kot je bil v svoji prvotni, izrazito avantgardni obliki.

  • Gregor Kocijančič  |  foto: Uroš Abram 

    1. 9. 2023  |  Mladina 35  |  Kultura  |  Portret

    Etceteral / Avdiovizualna zasedba, ki ustvarja zmes jazza in elektronike, začinjeno z (afro)futurizmom

    Ravno so se vrnili s koncerta v Romuniji in zdaj se v svojem ljubljanskem studiu pripravljajo na vrsto koncertov po italijanskih mestih in na Sardiniji. Že to priča, da je glasba, ki jo pod imenom Etceteral ustvarjata Boštjan Simon, eden naših najbolj priznanih jazzovskih saksofonistov mlajše generacije (rojen je leta 1982 v Šempetru pri Gorici), in Marek Fakuč, virtuozni bobnar iz šole Zlatka Kaučiča (rojen leta 1980, prav tako v Šempetru), suvereno prodrla čez naše meje. Njihovi nastopi v živo so tako zaželena atrakcija tudi zato, ker so poslastica za ušesa in oči, saj so vselej podprti z abstraktnimi, a z glasbo zares skrbno usklajenimi vizualizacijami, ki jih podpisuje multimedijska umetnica Lina Rica (rojena leta 1980 v hrvaški Makarski).

  • Gregor Kocijančič

    25. 8. 2023  |  Mladina 34  |  Kultura  |  Plošča

    Jon Batiste: World Music Radio

    Za izvajalca, ki je bil lani ovenčan s kar petimi grammyji, leto pred tem pa z oskarjem in zlatim globusom za avtorsko glasbo za Pixarjev film Duša, je neworleanški glasbenik Jon Batiste deležen presenetljivo malo pozornosti mainstreamovskega občinstva. Zdi se, da se je pri ustvarjanju nove plošče tega zavedal, zato je shizofreno nametanko obogatil s kopico pompoznih, tovarniško zloščenih pop komadov, ki mu enostavno ne pristajajo. World Music Radio se konceptualno dotakne morja glasbenih tradicij z vseh mogočih koncev sveta, a se v nobeni zares ne zasidra, zato izdelek deluje zmedeno, nekoherentno in tudi nekoliko preračunljivo: kot bi Batiste računal, da se bo med 21 skladbami našlo kaj za vsakogar.

  • Gregor Kocijančič

    18. 8. 2023  |  Mladina 33  |  Kultura  |  Plošča

    Turnstile & BADBADNOTGOOD: New Heart Designs

    Baltimorski (post)hardcore prvaki iz zasedbe Turnstile so predlani presenetili s sila eklektičnim albumom GLOW ON, polnim nalezljivo spevnih refrenov in nepričakovanih slogovnih zasukov, a to očitno ni bil njihov zadnji as v rokavu. Zdaj so moči združili s kvartetom BADBADNOTGOOD, kanadskim zastavonošo množicam dostopnega, s hiphopom prepojenega jazza, in dostavili malo ploščo presenečenja, zbirko treh svilnato gladkih, zares posrečenih jazzovskih reinterpretacij spevnejših, nekoliko baladnih vrhuncev s Turnstilove predlanske mojstrovine. Nenavadna zmes slogov se v teoriji ne zdi pretirano obetavna, a kanadski virtuozi v Turnstilove epopeje vnesejo novo življenje in hkrati osvetlijo neko dodatno, prej neopazno razsežnost izvirnih posnetkov.

  • Gregor Kocijančič

    18. 8. 2023  |  Mladina 33  |  Kultura  |  Plošča

    Travis Scott: UTOPIA

    Celotna Scottova diskografija, še posebej pa Astroworld, njegova tretja dolgometražna plošča, je v svetu visokokategornega rapa pomenila vpliven mejnik, ki je (so)definiral zvok popularne trapovske muzike zadnjih let in v ustaljene ter rahlo prežvečene estetske smernice žanra vnesel dobrodošel odmerek psihedeličnih produkcijskih trikov, ki so na sceni postali zlati standard. Bili bi izjemno skromni, če bi rekli, da so bila pričakovanja glede njegove četrte, že zdavnaj napovedane plošče UTOPIA velika. Z vsako prestavitvijo datuma izida so se še dodatno povečala, pa čeprav je bil razlog za največjo zamudo tragedija: med velikim koncertom na predlanskem festivalu, ki ga je pripravil sam, je v brutalnem stampedu umrlo deset ljudi. Houstonski trendsetter se je sčasoma otresel občutka krivde, za nekaj časa poniknil in si vzel še več časa za skrbno (in izrazito kolektivno) piljenje epskega albuma, ki naj bi bil njegov magnum opus.

  • Gregor Kocijančič

    11. 8. 2023  |  Mladina 32  |  Kultura  |  Plošča

    Post Malone: AUSTIN

    Postyjeva preobrazba iz r & b-baladnika v zbeganega pop-rock zvezdnika je s ploščo AUSTIN dosegla vrhunec. Samooklicani »beli Iverson« skuša z zbirko resnobnih, melanholičnih, pretirano zloščenih in generičnih popevk, ki imajo več skupnega z glasbo benda Maroon5 kot s (kvazi)hiphopovsko sceno, iz katere izhaja, dokazati, da je dokončno prerastel infantilnost obdobja beerbongov in bentleyjev. Prepričan je, da se bo s prenovljeno fasado, ki jo ustvarjata predvsem okorno brenkanje na akustično kitaro in melodramatično izlivanje srca z vibrirajočimi glasilkami, dokazal kot zrel kantavtor, ki želi občinstvu razkrivati globoka življenjska spoznanja. A pod tankim, skorajda prozornim površjem hitro najdemo starega Austina, ki ne loči modrosti od neumnosti.

  • Gregor Kocijančič

    4. 8. 2023  |  Mladina 31  |  Kultura  |  Plošča

    Adrian Marth & Diana Berti: Crystal Ball Visions

    Za tretjo izdajo domače založbe KRI sta moči združila barcelonski mojster mrke plati italo diska Adrian Marth in italijanska EBM-producentka Diana Berti. Z velikansko floto vintidž strojne opreme sta posnela kratko zbirko umazano distorziranih in, blago rečeno, zloveščih synth džemov, ki – kakor sta zgovorno zapisala založnika – zvenijo, kot bi italijanski klasik grozljivk »Dario Argento ob treh zjutraj vstopil v temačen klub«. Čeprav na tej izrazito retronostalgični plošči ne boste našli kakšnih pretiranih presenečenj, saj se dokaj neposredno sklicuje na dediščino synthovskih mračnežev osemdesetih let, gre za dobrodošel prispevek h konsistentno čvrstemu opusu založbe, ki Ljubljano suvereno postavlja na svetovni zemljevid sodobne (dark)wave produkcije.

  • Gregor Kocijančič  |  foto: Uroš Abram

    4. 8. 2023  |  Mladina 31  |  Kultura  |  Portret

    Nitz / Didžej, producent in organizator, ki krmari med klubsko in ambientalno elektroniko

    Tine Vrabič, ki ustvarja pod psevdonimom Nitz, je eden ključnih akterjev ljubljanske podzemne scene. Že dobrih petnajst let je njen nepogrešljivi del – kot didžej, producent in organizator različnih glasbenih dogodkov, klubskih in ambientalnih, v zadnjih letih pa tudi kot pedagog: s polno paro se namreč posveča izobraževanju mladih upov, s katerimi na tedenskih delavnicah deli svoje znanje s področja produkcije elektronske glasbe.

  • Gregor Kocijančič

    28. 7. 2023  |  Mladina 30  |  Kultura  |  Plošča

    Paris Texas: Mid Air

    Paris Texas, naglo vzpenjajoče se ime zahodnoobalnega rapa ima po radikalni slogovni preobrazbi več skupnega s punkom kot s hiphopom. Dvojec producentov in raperjev Louieja Pastela in Felixa je nase resno opozoril že z malimi ploščami, z dolgometražnim prvencem Mid Air pa suvereno zacementira svoj status enega najvznemirljivejših izvajalcev, ki rap in trap spajajo s kitarsko muziko. Ne oziraje se na aktualne trende, ki v tem kontekstu v hiphop navadno vnašajo predvsem elemente metalske in emo glasbe, Paris Texas poseže zlasti po čvrstih (post) punkovskih baslinijah in preprostih, minimalističnih, a udarnih elektronskih beatih, ki zares lepo laskajo dvojčevemu surovemu rapanju in uporniškim besedilom. Izjemno prepričljiv prvenec, ki ogromno obeta.

  • Gregor Kocijančič

    28. 7. 2023  |  Mladina 30  |  Kultura  |  Plošča

    Blur: The Ballad of Darren

    Očaki britpopa se z devetim albumom vračajo dobra tri desetletja po začetku veličastne poti – in osem let po izidu zadnje plošče The Magic Whip. Čeprav se lahko vsi, verjetno še člani benda, soglasno strinjamo, da je Blur vrhunec dosegel sredi devetdesetih let, njegovo (sporadično) delovanje v 21. stoletju še zdaleč ni zgolj jahanje na stari slavi ali nostalgično obujanje spominov na zlate čase.

  • Gregor Kocijančič

    21. 7. 2023  |  Mladina 29  |  Kultura  |  Plošča

    Disclosure: Alchemy

    Dolgometražni albumi bratov Lawrence so za dosego uspeha vselej stavili na številna gostovanja visokoprofiliranih vokalistov in močen marketing, tokrat pa sta britanska prvaka stadionskega housa samozavestno izdala ploščo presenečenja, na kateri ne gostuje niti eno veliko ime. Dvojec tokrat torej ne skuša očarati z radijskimi hiti, temveč se ponaša z zbirko naspidiranih plesnih bangerjev, ki pa so večidel tako močno pocukrani, da pogosto preizkušajo meje dobrega okusa. Čeprav je naslovnica albuma detajlno izvezen gobelin, je v pomanjšani različici videti, kot bi ga izdelala umetna inteligenca, in takšna je tudi sama plošča: skrbno in mojstrsko sproducirana, a tako izrazito generična, da zveni skorajda anonimno.