Borka

  • Borka

    23. 9. 2016  |  Mladina 38  |  Kultura  |  Plošča

    Robert Glasper Experiment: ArtScience

    Klaviaturist Robert Glasper je eden največjih popularizatorjev jazza zadnjih let. Njegov trik mehčanja sicer ni nov: jazzovsko tehniko meša z dostopnejšimi slogi soula in popa. S kančkom hiphopa. Z obveznim vpletanjem vokalov. Teh tokrat za spremembo ne prepusti eminentnim gostom, vlogo pevca si podajajo kar člani benda, glasove pa, kot že v preteklosti, namakajo v učinkih vokoderja. ArtScience je – razen bopovskega uvoda – eksplicitno popovski projekt vatkastega božanja po ušesih in neštetokrat zdrajsanih obrazcev ljubezenskih besedil. Pred pretirano osladnostjo ploščo rešujejo posebna uigranost samozavestne ekipe in redke aranžerske intervencije. Togost in točnost velikega odra.

  • Borka

    23. 9. 2016  |  Mladina 38  |  Kultura  |  Plošča

    M.I.A.: AIM

    Priprave na peti album Mathangi »Maye« Arulpragasam oziroma M.I.A. so se pravzaprav začele aprila. Takrat je britanska pevka šrilanškega rodu v intervjuju povedala, da gibanje Black Lives Matter ni nova stvar, da so isto govorili raperke in raperji v osemdesetih in devetdesetih letih in da je zanimivo, da je v medijskem diskurzu legitimno govoriti o njem, vprašanja, ali štejejo sirska ali muslimanska ali pakistanska življenja, pa si ameriški pop izvajalci javno pač ne smejo postaviti. Kar je bilo preveč. Marsikdo je njene besede razumel enodimenzionalno, kot kritiko gibanja BLM. M.I.A. bi morala biti glavno ime med nastopajočimi na londonskem festivalu Afropunk, ki velja za »aktivistično nabritega«, a je ta pod pritiskom občinstva sodelovanje odpovedal.

  • Borka

    16. 9. 2016  |  Mladina 37  |  Kultura  |  Plošča

    clipping.: Splendor & Misery

    Ameriški zahodnoobalni trojček clipping. ne priznava konvencij. Zadnjo ploščo je v celoti speljal brez uporabe samoglasnika i, nova pa je »afrofuturistični, distopični konceptualni album«. Točnejša in manj puhla oznaka bi bila znanstvenofantastična zgodba o potovanju po vesolju in računalniškem humanizmu nepomembnosti posameznika. Pa tudi zgodba o tehnični popolnosti v šolski artikulaciji in nalaganju zlogov emsija Daveeda Diggsa in o mogočni vesoljskoladijski zvočni kulisi producentov Snipesa in Hutsona. Zaradi nevsakdanje natančnosti je Splendor & Misery vse prej kot lahko ali prijetno poslušanje – prej dodelana kurioziteta med raperskimi konceptualnimi albumi, kakršnih si zapored pač ne mečemo v ušesa.

  • Borka

    9. 9. 2016  |  Mladina 36  |  Kultura  |  Plošča

    Banks & Steelz: Anything But Words

    Pajdašenje rockerjev in raperjev piše številna poglavja v zgodovini glasbe, včasih o razburljivih izbruhih domislic, večkrat pa o posiljenih strelih v prazno. Naveza liderja skupine Interpol Paula Banksa in liderja nekoč najbolj razvpite hiphoperske ekipe Wu-Tang Clana RZA-ja sodi pogosteje med slednje. Posnetki sledijo enoličnemu kopitu: RZA (pre)zavzeto strelja kitice, Banks zasanjano brunda refrene. Čez presproducirane podlage, ki si jih le stežka vtisnemo v glavo. Ob referencah obeh bi si upali pričakovati več igračkanja in pestrejših preprijemov, kakršne proti koncu vsaj nakažeta. Anything But Words je plošča, na kateri počasnejši kosi močno prekosijo udarnejše in ki le redko pljuskne čez ravnotežje rock-rap kalupa.

  • Borka

    2. 9. 2016  |  Mladina 35  |  Kultura  |  Plošča

    De La Soul: and the Anonymous Nobody

    Raperska ultraveteranska trojka De La Soul je za produkcijo prvega albuma po 11 letih imela na voljo največ denarja doslej, več kot pol milijona dolarjev. Nabrala ga je prek Kickstarterja. In ga porabila pri prvem projektu brez enega sempla, z ekipo najemniških glasbenikov, s katero je posnela več kot 200 ur džemarskega materiala. Porabila ga je tudi za številne goste, od Davida Byrna in Damana Albarna do Snoop Dogga. and the Anonymous Nobody je instrumentalno natlačen album neštetih plasti, na trenutke skoraj orkestralnega aranžiranja in netaktnih slogovnih preskokov. Je album odvečnega tehniciranja, odvečnih gostujočih vokalistov in celo odvečnih posnetkov. Z občasnim pravim, »de la« vajbom.

  • Borka

    26. 8. 2016  |  Mladina 34  |  Kultura  |  Plošča

    Različni izvajalci: The Get Down OST

    Kot se spodobi za projekt, nad katerim bdi scenarist in režiser Baz Luhrmann, je nova Netflixova serijalka The Get Down močno baročna prenova začetkov hiphoperske kulture v Bronxu. To govori tudi njena glasba. Paket glasbenega izvlečka je namreč kičasto nagnetena in barvita tapeta funk in disco hitov sedemdesetih let, sodobnega motivacijskega popa (z retro pridihom) in novega soula. In ker je jazz spet »kul«, je tu še dodatek s posnetkom Kamasija Washingtona. Izbor starih b-boyevskih in diskotečnih hitov je predvidljiv, a tudi popolnoma primeren, predvsem kosi popa, ki so jih posneli prav za nadaljevanko, pa izzvenijo šibko. Nekaj avtentičnosti le dobimo: glavni igralci tudi pojejo, rapajo in recitirajo. In to precej prepričljivo.

  • Borka

    26. 8. 2016  |  Mladina 34  |  Kultura  |  Plošča

    Frank Ocean: Blonde

    Ko so pričakovanja velika, ni prostora za malenkostne poteze. In ko so pričakovanja največja? Frank Ocean je z nadaljevanjem po prvencu Channel Orange, ki ga je izstrelil med zvezde sodobnega r & b-ja, čakal kar dolgo, štiri leta. Vmes je redko gostoval na kakšnem pop posnetku, sicer pa za kar nekaj časa popolnoma izginil iz družabnih omrežij. Drugače od kolegov da veliko na zasebnost, bolj navadna pa je njegova obsesija s športnimi avtomobili. In sedaj, ko smo dobili nadaljevanje, smo dobili cel paket. Ne en album, ampak kar dva. Praktično naenkrat. Prvi – spremljevalni, »ob-album« – je vizualni, Endless, na njem ob glasbenih skicah gledamo Oceana, kako potrpežljivo, počasi rezbari leseno stopnišče. In zraven smo dobili še zin, revijo Boys Don’t Cry. V kateri je pesem, posvečena McDonaldsu, delo Kanyeja Westa.

  • Borka

    19. 8. 2016  |  Mladina 33  |  Kultura  |  Plošča

    Nao: For All We Know

    Nao prihaja iz že leta najbolj trendovskega predela Velike Britanije, vzhodnega Londona, in tudi njena glasba je precej trendovska, sama ji pravi kar »wonky funk«, kar je prav nerodno primerna oznaka. In Nao lahko postavimo v dolgo vrsto sodobnih britanskih pevk novega soula in R & B-ja, s tem, da v nasprotju z večino stavi na precej svetle, sčiščene, poletne, optimistične in energične podlage. Njen prvenec je zvočno eno samo veselje, lirično pa stara zgodba o odnosih, ki so šli narobe in od katerih se je naučila marsikaj. A novinka, ki je leta služila kruh kot spremljevalna vokalistka, ni od muh, saj velik del svoje glasbe sklada sama, izdaja pa jo pri založbi, ki jo je ustanovila sama. Udarni retro sodobni pop rahlo predolgega enoličja.

  • Borka

    12. 8. 2016  |  Mladina 32  |  Kultura  |  Plošča

    Gucci Mane: Everybody Looking

    Po treh letih za zapahi je kralj, oče trapa Gucci Mane novo ploščo posnel značilno, v le šestih dneh. Sedmi dan je počival. Posnel jo je doma, saj prestaja še trimesečni hišni pripor, največ govora o njegovi vrnitvi pa sodi v rumeni tisk: Guwop je shujšal, začel se je smejati, govoriti razumno, skratka, zdrav je in ni več odvisnik od drog. Svetli, novi, pozitivni Gucci. Album Everybody Looking zveni na hitro narejeno, a je tudi povsem kompakten, tematsko unitarističen, na trenutke duhovit ali surovo reflektiven. Z vsemi klišeji trapovske produkcije in bahaštva. Čeprav bodo številni kategorično trdili, da je trezen brezvezen, na projektu, ki se ne vleče in na katerem slišimo le tri goste, Kanyeja, Draka in Young Thuga, deluje sveže.

  • Borka

    5. 8. 2016  |  Mladina 31  |  Kultura  |  Plošča

    Hype Williams: 10 / 10

    Nikoli ni bilo povsem jasno, kdo vse je vpleten v projekt Hype Williams, jasno pa sta se prek njega profilirala skrivnostna šaljivca Dean Blunt in Inga Copeland. Potem ko se je zdelo, da je te zgodbe konec, se je po več kot petih letih premora čisto nepričakovano pojavil album, in to brez kakršnihkoli spremljevalnih informacij razen te, da Blunt in Copelandova nista več zraven. 10 / 10 je popolnoma instrumentalna plošča, bolj »beattape« kot pravi album in bi tako lahko bila pravo razočaranje za fene obeh bivših vokalistov »zasedbe«. A pozor, kosi delujejo precej bluntovsko: sivo, melanholično odtujeno in basovsko obteženo. Narejeni iz pretežno generičnih zvokov, ki zvenijo edinstveno. Nizkoleteče, ne ravno čista desetka.

  • Borka

    29. 7. 2016  |  Mladina 30  |  Kultura  |  Plošča

    BAdBAdNoTGood: IV

    Kanadski novojazzovski podmladek z okrajšanim imenom BBNG je v zadnjih petih letih navdušil predvsem mlajše občinstvo – sprva z nenavadnimi priredbami (raperskih kosov), pa tudi z »all in« živimi nastopi. Sedaj to ni več trio, ampak kvartet, saj je v štimungo dodal saksofonista multiinstrumentalista Lelanda Whittyja. In še ena ključna novost, na novem, četrtem albumu ne slišimo le veliko več pihanja, ampak prvič tudi goste vokaliste. IV je tako najbolj zvočno razbohoten, a tudi najbolje organiziran izdelek druščine do sedaj, BBNG pa ostaja nekje »vmes« – preveč šolski za avantgardo in premalo ukalupljen za jazzovski kanon. Salonski jazz na meji popa, rahlo preveč na vajetih ter zgolj s šilcem prepotrebnih stopnjevanj in izbruhov.

  • Borka

    29. 7. 2016  |  Mladina 30  |  Kultura  |  Plošča

    Schoolboy Q: Blank Face

    Black Hippy je trenutno morda najpopularnejša sodobna raperska ekipa. Za njeno popularizacijo je daleč najzaslužnejši zastavonoša Kendrick Lamar, kredibilnost ali celo ulični ugled skupine pa sta vsaj toliko ali še bolj maslo Schoolboya Q-ja.

  • Borka

    22. 7. 2016  |  Mladina 29  |  Kultura  |  Plošča

    Clams Casino: 32 Levels

    Clams Casino velja za enega arhitektov »novega« zvoka rapa. Oblačnega, hladnega sivoprostorskega rapa. Po kupčku mikstejperskih instrumentacij in naročniškem delu za prvo ligo mladostniškega hiphopa in »futurističnega« popa je skrajni čas za prvenec. 32 Levels je demonstracija vseh veščin mladega producenta s številnimi gosti iz raznih kotičkov popularne glasbe. Primerno, s kalifornijskim raperjem Lil B-jem v glavni vlogi, saj se je prav v tej navezi pred sedmimi leti začela zgodba »clams zvoka«. A vse le ni tako temačno veličastno, v drugem delu se plošča začne topiti v do radia prijazno, neokusno omako. Producentski album, ki ga pesti ena najpogostejših hib takšnih pobud: vokalisti so včasih odveč.

  • Borka

    15. 7. 2016  |  Mladina 28  |  Kultura  |  Plošča

    Snoop Dogg: Coolaid

    Snoop Dogg je pred tremi leti konkretno zabredel, ko je poskusil z velikim slogovnim preskokom v žanr reggae glasbe. Kot Snoop Lion. Ta trip ni trajal dolgo in tukaj je že njegov štirinajsti album. Coolaid je na trenutke zabaven projekt značilnega žametnega rimaštva, zahodnoobalnih synthovskih melodijic in nekoliko okornih sodobnejših produkcijskih posegov številnih krojačev, najbolj znani med njimi pa so nedvomno Swizz Beatz, Just Blaze in Timbaland. Snoopova gostoljubnost se tu ne konča, saj se na plošči gnete tudi precej vokalistov. Ohlajenega napitka mojstra »cool« sloga rapanja je vsaj za kakšen deci ali dva preveč in proti koncu se tudi neizogibno precej razvodeni. Koktajl s preveč sestavinami.

  • Borka

    8. 7. 2016  |  Mladina 27  |  Kultura  |  Plošča

    The Avalanches: Wildflower

    Avstralski producentski tim The Avalanches jo je leta 2000 zagodel s precej nepredstavljivim. Skoraj desetletje po tem, ko je kolažiranje, cut up, torej tehnika semplanja, ki jo je popularizirala kultura zgodnjega hiphopa, doživela udarec z novo zakonodajo o avtorskih pravicah, povezanih z glasbenim ustvarjanjem, je ta popolnoma neznana znamka ustvarila prvenec, sestavljen tako rekoč izključno iz ukradenih kavljev s cenenih vinilk psihedelije, soula, rapa in muzaka (po nekaterih virih je bilo semplov 900, po drugih kar 3500). Bil je čisti zadetek v polno. Album Since I Left You (2000) je bil deležen skoraj enoznačnih poklonov kritike, na njem je kraljeval naslovni hit in danes v kanonu sodobne avstralske popularne muzike velja za enega njenih vrhuncev. Posnet brez vokalistov in gostujočih zvezdnikov. Skupina The Avalanches ni bila edina, ki se je tako radikalno lotila anahronistične prakse, bila pa je izjemen primer takšnega preboja v srednjetok na prelomu tisočletja.

  • Borka

    8. 7. 2016  |  Mladina 27  |  Kultura  |  Plošča

    Blood Orange: Freetown Sound

    Nova plošča multiinstrumentalista Deva Hynesa ni stilska apropriacija »mičnih zvokov« zahodne Afrike, natančneje Sierre Leone, je pa naslov referenca na rojstno mesto njegovega očeta. Freetown Sound podobno kot predhodnik Cupid Deluxe retroslogovno sega po wavu, r & b-ju in funk popu osemdesetih let, a z izrazitim avtorskim pečatom. In to čeprav Hynes mikrofon pogosteje poda kar gostjam, najbolj znani sta Nelly Furtado in eminenca Debbie Harry.

  • Borka

    1. 7. 2016  |  Mladina 26  |  Kultura  |  Plošča

    Laura Mvula: The Dreaming Room

    Britanska pevka Laura Mvula po sila obetavnem prvencu streže z izjemno velikopoteznim nadaljevanjem. Na njem igrata najstarejši londonski simfonični orkester London Symphony Orchestra in tudi prva kitara disca Niles Rodgers s svojim podpisom plesnega gruva. Izjemen razpon slogov pa klasično šolana pevka z lahkoto ukroti v čvrsto stičišče klasike, jazza, popevke in popa. S kančkom elektronike. The Dreaming Room je album, ki zveni kot muzikal in Laura Mvula je pevka, ki zveni kot nihče drug. Čeprav jo nekateri zgrešeno primerjajo z Nino Simone. Edinstveno vtkan neoklasicizem, brez šminkerskega bohotenja nepotrebnih okraskov. In samozavestna predstava viž, ki si jih je nemogoče požvižgavati.

  • Borka

    24. 6. 2016  |  Mladina 25  |  Kultura  |  Plošča

    DJ Shadow: The Mountain Will Fall

    Kalifornijskega didžeja Shadowa se še dvajset let po izidu prvenca Endtroducing ... drži prekletstvo, naziv enega »kraljev semplanja«. Prekletstvo, saj ga je vedno zanimala sodobna (raperska) paradigma, retromanija pa bila le edinstven eksperiment zaprašenega plastenja. A s petim, gorniško naslovljenim albumom le še enkrat ironično potrdi, da je bil njegov tehnično najbolj staromodni album tudi stilsko najradikalnejši. Žanrske ozkoglednosti, tudi zaradi vskokov gostov, kot sta dvojec Run The Jewels in Nils Frahm, mu sicer ne moremo očitati, a plošča zveni suhoparno in statično, je breziskrivi mrtvi tek tehnične suverenosti in veteranske zrelosti. Brez pravih kiksov, a preprosto dolgočasno.

  • Borka

    17. 6. 2016  |  Mladina 24  |  Kultura  |  Plošča

    Katja Šulc: Kamlisajlan

    Pevka Katja Šulc je stalnica na domači sceni in je v slabem desetletju že večkrat pokazala posebej razvito žilico za raziskovanje. Enkrat v smer ljudske pesmi in folka, drugič ležernejše elektronike. Nov projekt, nov izziv. Ta je bil tokrat še posebej velik, saj se je Šulčeva lotila interpretacije sodobne romske poezije, in to kar v romščini. Avtorjev Balkana in Vzhodne Evrope. S ključnim dodatkom: ploščo je snemala v Mehiki, z lokalnimi glasbeniki. Poezija tako dobi svežo in domiselno preobleko, ki je krojena akustično – brenkaško, godalno in tolkalsko, z začimbo trobil, harmonike in subtilnih zankaških posegov. Romskega glasbenega kapitala ne kopira, ampak ga ležerno, a izoblikovano gnete v multikulti šansone.

  • Borka

    17. 6. 2016  |  Mladina 24  |  Kultura  |  Plošča

    Chance The Rapper: Coloring Book

    Chance The Rapper si je tisto, za preboj v ZDA obvezno »eno šanso« priigral kar sam. Njegov oče, mestni veljak v Chicagu, ki je delal za Obamo, ko je bil ta še senator, in ki je kasneje prevzel pomembno funkcijo v pisarni zdajšnjega župana mesta Emanuela, je imel za mladega Chancelorja Bennetta velike načrte v politiki. A mladenič je šel po svoje. Stavil je na naredi-sam taktiko in še kot srednješolec skoval svoj prvi mikstejp 10 Day. Ne čisto pravi album, saj je plošček izdal sam, brez podpore glasbene založbe. In ušesa v vetrovnem mestu, pa tudi širše, so zastrigla. Nadaljeval je v istem slogu, njegov drugi, leta 2013 izdani mikstejp Acid Rap je bil že pravi hit. Kritiki so ga umeščali na lestvice najboljših (pravih) albumov leta, predvsem pa je zaradi spevnosti in melodičnosti preskočil meje raperskega kroga poslušalstva. A ključna je bila karizma mladega raperja z dokaj antirapersko pozo, ki se drži malce puklasto in nosi hlače in kape malce piflarsko.

  • Borka

    10. 6. 2016  |  Mladina 23  |  Kultura  |  Plošča

    Miles Davis & Robert Glasper: Everything's Beautiful 

    K premieri igranega filma o kultu Milesa Davisa so obvezno dodali še album semplanja, remiksanja in reinterpretiranja njegove glasbe. Pod taktirko klaviaturista Roberta Glasperja, ki je spisal tudi glasbo za film. In se projekta lotil temeljito: z brskanjem po Davisovi zakladnici, z ustvarjalnim rezanjem in lepljenjem, s popolnoma »osveženimi« skladbami. Z izbiro glasbenikov, od katerih bi danes z najmarkantnejšo trobento jazza verjetno kakšen res sodeloval: glasove pristavijo Erykah Badu, Bilal, Laura Mvula, ustno harmoniko avtoriteta Stevie Wonder, kitaro druga avtoriteta John Scofield. Najprepričljivejši so deli, kjer si Glasper privošči največ avtorskega posega, a se hkrati preveč zateka tudi k r & b-jevski mehkobi. Kaj bi rekel Miles? 

  • Borka

    3. 6. 2016  |  Mladina 22  |  Kultura  |  Plošča

    Flume: Skin

    Avstralski producent trendovske elektronike Flume je formulo klubskega bengerja naštudiral tako dobro, da so ga za remiksarske storitve za rokav pocukali različni jahači vala popa: Lorde, Sam Smith, Arcade Fire in Disclosure. In tako dobro, da je »Flume remiks« že postal blagovna znamka. Z drugim albumom se še kanček bolj približa stadionom plesnega pofla, a v značilno iznajdljivem slogu, ki stavi na več kot le enega konja. Stavi pa tudi na številne gostujoče vokaliste, brez njih v pop kanonu pač ne gre. A Tove Lo, Vic Mensa, Little Dragon, Reakwon, AlunaGeorge in celo Beck se bolj prilagodijo mlademu hitopiscu kot on njim. Spolirano, plastično in brez presenečenj, a vseeno samozavestno prepoznavno.

  • Borka  |  foto: Miha Fras

    3. 6. 2016  |  Mladina 22  |  Kultura  |  Dogodki

    Godbe visoke intenzivnosti

    Po velikem pretresu, selitvi iz Križank leta 2011, se je zdelo, da je Druga godba izgubila ne samo pomembno prizorišče, celo del svoje identitete. In po nekajletnem tvikanju smo lani dokončno dobili odgovor, da festival povsem dobro shaja tudi brez veličastnega amfiteatra. Pa tudi brez najspektakularnejših imen koncertnega biznisa »svetovnih godb«. Pred tem smo organizatorju sicer včasih lahko očitali kanček programskega ziheraštva, kljub temu da v svojem poslanstvu navaja »nove pristope in ‘odkrivanje’ neznanih glasbenih vsebin in geografskih teritorijev«.

  • Borka

    20. 5. 2016  |  Mladina 20  |  Kultura  |  Plošča

    Kaytranada: 99.9%

    Kot marsikateri nadobudni najstnik se je tudi montrealski laptopovski elektroničar Kaytranada skozi spletni šum prebijal z objavami domiselnih in ušesu privlačnih remiksov različnih uspešnic. Nekje med novim soulom, housom in hiphopom. Na krilih viralnosti je dobil priložnost za sodelovanje z več vokalisti prve kategorije. In prepričal. Njegov prvenec to še enkrat potrjuje: da zna producirati vokaliste. Slišimo zavidanja vreden izbor pretežno novosoulovcev: Syd iz skupine The Internet, Andersona Paaka, Craiga Davida ... Primerjava s pokojnim mojstrom hiphopa J Dillo je pretirana, a klinični spoliranosti navkljub Kay bobne res zna postavljati po svoje, v gruve, ki so nenavadni in sladkobno plesni.

  • Borka

    13. 5. 2016  |  Mladina 19  |  Kultura  |  Plošča

    James Blake: The Colour in Anything

    James Blake se je iz obetavnega producenta britanske »artsy« elektronike v zvezdniškega pevca melanholičnega prostorskega popa prelevil precej ekspresno. V tistega pravega zvezdnika balade, ki sedi za klavirjem, ali natančneje, v njegov »apdejt«, nadgradnjo. Na tretjem albumu je najmanj individualističen doslej, saj mu je do ciljne črte, ko se je zataknilo, pomagal specialist za takšne posege, superproducent Rick Rubin. Pri nekaj posnetkih so svoje pristavili še en zvezdnik prostorskega soula Frank Ocean ter pevec Justin Vernon in njegov bend Bon Iver. The Colour in Anything je produkcijsko čvrst izdelek, ki ga Blake obrtniško vijuga med elektroniko in organiko, a krepak zalogaj (klavirskih) žalostink je vseeno obsojen na solzavo monotonost.

  • Borka

    6. 5. 2016  |  Mladina 18  |  Kultura  |  Plošča

    Drake: Views

    Če popredalčkamo lanski paket If you’re Reading This It’s Too Late kot mikstejp, je Views četrti pravi Drakov album in je poklon njegovemu mestu Torontu. Je plošča, ki jo pestijo vse zorjene in uležane hibe kanadskega superzvezdnika: razvlečenost, odvečna patetika, samozagledanost, nerodne rime. A glavna Drakova težava ostaja, da hoče igrati preveč likov hkrati: večno razočaranega ljubimca, podkovanega r’n’b pevca, senzibilnega zvezdnika, zares mučno pa postane, ko nas prepričuje, da je tudi pristen, pravi raper z uličnim ugledom. Poskusi v kompleksnejših besednih skovankah so porazni in Drake je približno toliko ulica kot javorjev sirup.

  • Borka

    29. 4. 2016  |  Mladina 17  |  Kultura  |  Plošča

    Beyoncé: Lemonade

    Šesti album ameriške zvezdnice so napovedali kot njen že drugi »vizualni« album in kot »konceptualni projekt, ki temelji na potovanju samozavedanja in zdravljenja vsake ženske«. Ne ravno spodbudna popotnica. Potem je Beyoncé dvignila glasove ženskega mainstreama z drznim videom in nastopom na Superbowlu. Drznima za konservativno Ameriko seveda. Da pa gre pri plošči Lemonade, ki jo spremlja enourni film, za obrat stran od turbopopa, pove že nabor gostov: tu sta očitni izbiri Kendrick Lamar in Weeknd in malo manj očitni James Blake in Jack White. Beyoncé postreže z baladnim, počasnim, nenatlačenim in nič kaj plesnim albumom, na katerem se največ ubada s turbulencami svojega zakona. Emancipacija popa.

  • Borka

    29. 4. 2016  |  Mladina 17  |  Kultura  |  Plošča

    Andy Stott: Too Many Voices

    Manchestrski producent Andy Stott velja za pravega raziskovalca, saj se je v preteklosti lotil različnih slogov temačno prežeče, industrijsko cvileče ali udrihajoče hladne elektronike, od dub techna do podmuklega dubstepa. Ne boji se niti različnih tehnologij, bodisi novih bodisi starih. Leta 2014 je odrinil laptop in posnel ploščo s (starinsko) analogno opremo, za kar je rekel, da je bilo posebej osvežujoče, saj je vse dotedanje prakse pustil ob strani in na novo odkril čar produciranja muzike. Zadnja albuma, leta 2012 izdani Luxury Problems in Faith in Strangers, ki je sledil dve leti kasneje, sta zajahala vrhove letnih presekov referenčnih medijev, drugi je bil tudi tolpa leta na Radiu Študent.

  • Borka

    22. 4. 2016  |  Mladina 16  |  Kultura  |  Plošča

    J Dilla: The Diary

    Tisti, ki vam je kaj mar za hip hop glasbo, boste protestirali: »Kaj, še en Dillov posthumni album?!« Deset let po njegovi smrti smo jih že nehali šteti, a tale je nekoliko drugačen. Gre za prvi raperski, vokalni album detroitskega mojstra, okoli katerega se je zgradil kult predvsem zaradi njegovih produkcijskih spretnosti. A leta 2002 bi moral izdati prvo emsijevsko plato, kjer nametava rime, podlage pa tolčejo večinoma drugi. Vendar se to ni zgodilo, saj je založba projekt odložila na polico. Do sedaj, ko so ga po najrazličnejših kolobocijah le izdali. Plošča The Diary (ponovno) potrdi, da se je Dilla dobro znašel tudi za mikrofonom, ponudi kar nekaj trdnih sodelovanj, ne prepriča pa, da bi resneje spremenila rapersko igro, če bi izšla ob svojem času.

  • Borka

    15. 4. 2016  |  Mladina 15  |  Kultura  |  Plošča

    John Carpenter: Lost Themes II

    Kulte Johna Carpenterja je bilo nemogoče misliti brez glasbe, ki jih spremlja (in ki jo je pisal kar sam), in glasbo Johna Carpenterja je bilo nemogoče misliti, pa tudi poslušati brez njegovih filmov. Do lanskega leta, ko je na starejša leta izdal prvenec Lost Themes. In sedaj še nadaljevanje, drugi del kot iz učbenika. Ponovno v navezi s sinom Codyjem, z več rockovskega šmeka, z več kitare, bolj kompaktno in bolj albumovsko. Še zmeraj precej retro, z mojstrovim synthovskim podpisom, ki nas pogosto spomni na filmske klasike. A prav zaradi dodelanosti in sklenjenosti plošča ne deluje samo retro, ampak občasno tudi zastarelo, saj marsikatera solaža distorzije privleče slog dolgih negovanih las in usnjenih jaken osemdesetih let.