Borka
-
9. 8. 2013 | Mladina 32 | Kultura | Plošča
Run the Jewels: Run the Jewels
Trap se je lani dokončno ustoličil kot eden glavnih svetovnih pop glasbenih trendov, karikaturo pa je dobil na začetku letošnjega leta s kretenskim youtubovskim fenomenom Harlem Shake. A žanr je precej starejši. Prve obrise je dobil že kmalu po obratu tisočletja, za kar lahko brez resnejših debatnih krožkov neposredno krivimo ostri, neizprosni in eksplicitni rap ameriškega juga. Trapa ne bi bilo, če ne bi bilo trdega »južnjaškega« hiphopa in pika.
-
2. 8. 2013 | Mladina 31 | Kultura | Plošča
Mayer Hawthorne: Where Does This Door Go
Mayer Hawthorne je bil pred dobrimi petimi leti didžej, ki je za hobi rad pel. Le en plošček je bil dovolj, da se je iz priložnostnega pevca prelevil v beli glas polikanega konca črne Amerike, saj je leta 2009 izdal enega najprepričljivejših izdelkov uho božajočega sladkega soula. A ambicije so bile drugačne, saj je z vsakim projektom vse bolj rinil v sterilni bazen radijskega popa, sedaj pa se je popolnoma potopil vanj. Za tretji album je najel četico čarovnikov pop hitov s Pharellom Williamsom na čelu, in če so hoteli pričarati pušeljc generično spoliranih in nič kaj zrnatih popevkarskih viž, ki bodo čez poletje in še dlje plavale po valovih mogočnih radijskih franšiz, jim je to uspelo z odliko. Soul je stvar preteklosti.
-
26. 7. 2013 | Mladina 30 | Kultura | Plošča
Myron & E with The Soul Investigators: Broadway
Moški vokalni dvojci v žanru soula, pa tudi če gledamo precej širše, niso ravno nekaj vsakdanjega. V bistvu se moramo kar močno popraskati po sivih celicah, da na misel le pride najbolj znani tandem med vsemi, Sam & Dave. No, sedaj, ko sta Zahodna in Vzhodna obala ZDA združili moči, smo le dobili povsem prepričljivo pevsko navezo Myrona in E-ja. Zanimivo, bend sta si soulerska slavčka našla kar na Finskem, ki sicer ni ravno znano po bogati tradiciji afroameriških godb, a skupina Soul Investigators soustvarja malo in živahno lokalno sceno. Plošček Broadway nas spomni, kako zrnat, masten, rahlo patetičen in vokalno razgiban je bil nekoč ta žanr. Soulerski favorit prvega polletja.
-
19. 7. 2013 | Mladina 29 | Kultura | Plošča
Jay-Z: Magna Carta ... Holy Grail
Vic gre takole: »Kaj se zgodi, ko Jay-Z v studio z namenom lahkotnega druženja in hudega konceptualiziranja zapre Swizz Beatza, Pharella, Timbalanda in na kavču dremajočega Ricka Rubina? Še ena Jayeva plata.« Ja, prodali so nam beden vic, v resnici pa gre le še za en visokoleteči in čisto navadni hip-poprski album. Projekt bi zaradi suverene produkcije še držal vodo, če v nasprotju s kolegom Kanyem Westom (ki je tudi prav zdaj izdal novo plato) brooklynski črni mogotec ne bi imel tako bedastih in prav nič duhovitih besedil. Jay-Z se morda ima za »bolj sofisticiranega« v primerjavi s Kanyem, a ko rapa o tem, da je novi Pablo Picasso, ki živi v hiši kot Louvre, velikih besed ne začini z omembe vredno ironijo. Navadno.
-
19. 7. 2013 | Mladina 29 | Kultura | Plošča
David Lynch je svoj akutni občutek za muziko demonstriral že s tem, ko je pri ustvarjanju svojih bolj kot ne kultnih filmov dolga leta nadvse uspešno sodeloval z enim samim glasbenikom, Angelom Badalamentijem. Skupaj sta nametala kar nekaj popularnokulturnih referenc (Blue Velvet, Wild at Heart, Twin Peaks, Lost Highway ...), zato lahko rečemo, da je Lynch-Badalamenti ena ključnih (glasbeno)filmskih navez na dolge proge. A to še ni vse. Režijski veteran je v preteklosti tudi sam napisal nekaj glasbe za svoje filme, pa tudi besedila za projekte drugih glasbenikov. Snemal je tudi svojo glasbo, predlani pa izdal svoj prvi pravi album Crazy Clown Time. Tako je težko reči, da je že drugi Lynchev album v dveh letih večje presenečenje.
-
12. 7. 2013 | Mladina 28 | Kultura | Plošča
Booker T. Jones: Sound the Alarm
Booker T. je bil v šestdesetih letih eden od frajerjev iz ozadja, ki so ključno definirali zvok ameriškega soula. Ne samo zaradi sodelovanj z Otisom Reddingom, Billom Withersom in dvojcem Sam & Dave, ampak predvsem zato, ker je bil glavni hišni glasbenik kultne založbe Stax. Sedaj se po vseh teh desetletjih presenetljivo vrača k megainstituciji žanra, ki jo je leta 1973 protestno zapustil, saj naj bi billi odgovorni z glasbeniki ravnali kot z navadno delovno silo. Veteran je na svojem desetem albumu zbral venček gostujočih poperskih vokalistov, kot sta Estelle in Mayer Hawthorne. In to z razlogom – material se varno giblje med klasičnim soulom iz Memphisa in sodobno pop-evkarsko radijsko formo. Nič kaj zrnato.
-
5. 7. 2013 | Mladina 27 | Kultura | Plošča
Matthew Herbert: The End of Silence
Pionir različnih vejic elektronike Matthew Herbert se je do danes preizkusil v najrazličnejših kombinacijah, najprepoznavnejši pa je po spajanju konkretnih, posnetih zvokov in plesnih klubskih godb. Sedaj nadaljuje serijo nenavadno zakoličenih plošč – spomnimo se, pred kratkim je posnel album o življenju prašiča, pri čemer je snemal in močno manipuliral vsakdanje zvoke živali. Tokrat je še radikalnejši, celoten album je zgradil okoli enega samega nekajsekundnega sempla leta letala progadafijevskih sil, ki odvrže bombo. Ta nenadni trenutek nasilja je zamrznjen in razvlečen v obče nelagodno, na trenutke celo absurdno umirjeno gmoto. Med reportažno neposrednostjo in zankanim surrealizmom na varne razdalje.
-
28. 6. 2013 | Mladina 26 | Kultura | Plošča
Kaj se dogaja na vrhu sveta? Ali pa vsaj Manhattna? Enega od odgovorov nam navrže novi album zlatega dečka Kanyeja Westa, ki še zmeraj stavi na cenene trike vokalnega efekta autotuna, velike besede o glavobolih zvezdništva in udarne bobne, ki povzročajo potrese ob predvajanju v avtomobilih. Velik plus sicer precej precenjene plate so podlage. Pa ne toliko zato, ker bi bile izjemne, ampak ker je Kanye raje, kot da bi jih predvidljivo zaupal prežvečeni prvi ligi hippoperskih producentov, stavil tudi na mlade sile elektronskega podzemlja. Te dni prihaja nekoliko domiselnejše nadaljevanje zgodbe o newyorškem uspehu. Prihaja namreč nova plata Jay-Z-ja, ki tole celo prekaša v blesavosti naslova.
-
28. 6. 2013 | Mladina 26 | Kultura | Plošča
Boards of Canada: Tomorrow’s Harvest
Mitologizacija in mistifikacija izvajalcev elektronskih godb v resnici ni nič novega. A redkim se je v zadnjih petnajstih letih uspelo zaviti v tako gosto meglico govoric in ugibanj kot škotskima bratoma Michaelu Sandisonu in Marcusu Eoinu oziroma dvojcu Boards of Canada, ki je s svojo nenavadno, retronostalgično, pogosto temačno in vedno natančno ter konceptualno elektroniko ustvaril pravi kult s številnimi sledilci.
-
21. 6. 2013 | Mladina 25 | Kultura | Plošča
Bad Copy je bil po obratu stoletja eden prepričljivejših koščkov živahnega »ex-yu« hiphopa, toda ti zlati časi so zgodba iz preteklosti. Sledila je slaba forma ohlapnega žanra, a pred nekaj leti se je spet začelo premikati z izjemno plato Generala Wooja, pa tudi z različnimi drugimi prebliski. Beograjski zajebantski trojček se, potem ko je uradno razpadel leta 2008 in lani ponovno strnil vrste, zdaj pridružuje revitalizaciji scene. Besedila sicer niso tako lucidno neokusna kot tista, s katerimi si je pridobil fanbase po vsej bivši skupni domovini, in najšibkejši deli novega albuma so precej šibkejši od močnih. Vseeno, Bad Copy še ni stara šara za odpis, posebej pa glavo silita h kimanju pestrost produkcije in zabavnost nekaterih refrenov.
-
Borja Močnik | foto: Miro Majcen
14. 6. 2013 | Mladina 24 | Kultura
Slovenija je, kar zadeva število festivalov, pravi fenomen. Že nekaj let se govori o pravi festivalizaciji naše državice, a hkrati tudi o ruralizaciji festivalov, zaradi česar se je floskula »festival v vsako vas« že kar usidrala v naše besedišče. Na to je pred nekaj leti opozoril na prvi pogled povsem nedolžen in preprost projekt spletnega portala Culture.si: pripravili so koledar slovenskih festivalov za leto 2012 in izkazalo se je, da jih je precej več, kot se je zdelo.
-
14. 6. 2013 | Mladina 24 | Kultura | Plošča
Ameriški basist Stephen Bruner, ki se najraje predstavlja z imenom ameriške risanke, je virtuoznost in večstranskost dokazal z nenavadno paleto sodelovanj: s soulersko divo Eryko Badu, z nekoč raperjem, danes reggaejašem Snoop Doggom, pa tudi s trash metalci iz skupine Suicidal Tendencies. Z drugim albumom za založbo, ki jo vodi Flying Lotus – ta je plošček tudi soproduciral –, je postregel s skoraj identičnim slogom kot na prvencu. Torej z mešanico osladnega soula, eteričnega jazza in elektronike, ki zveni tako kot pop Stevieja Wonderja za novo tisočletje. Thundercat se ne frajari z obvladanjem inštrumenta, razvejene linije raje skriva v ozadje, bi pa lahko redkeje poprijel za mikrofon. Bizarna plat popa.
-
7. 6. 2013 | Mladina 23 | Kultura | Plošča
Mount Kimbie: Cold Spring Fault Less Youth
Novi plošček sterilno natančnega dvojca Mount Kimbie pomeni preskok v vokalno formo z dodatkom živih inštrumentarijev, najpogosteje kitare. »Vokalizacijo« elektronskih projektov skoraj praviloma narekuje neizprosna glasbena industrija in z menjavo založbe za imenitno Warp je poteza tokrat predvidljiva. Petje obeh protagonistov ni posebnega zavidanja vredno, kar se je že potrdilo tudi na živih nastopih, kjer delujeta precej mrmrajoče. Zadrego delno reši gostujoči wunderkind britanske indie scene King Krule, ki se mu obeta nadvse svetla prihodnost. Kimbijca sta se s prvencem proslavila kot piflarja hladne intime, sedaj pa sta postala le eno od mnogih neprepričljivih angleških festivalskih imen. Kriza identitete.
-
7. 6. 2013 | Mladina 23 | Kultura | Plošča
Različni izvajalci: Great Gatsby OST
Zgodba naj bi šla takole: režiser Baz Luhrmann, ki je najbolj znan po osladni »rdečezavesni« trilogiji (Strictly Ballroom, Romeo + Juliet in Moulin Rouge), je imel med prekinitvijo snemanja filma Veliki Gatsby v Sydneyju preveč časa in premalo navdiha. Tako ga je Jay-Z prepričal, naj izbiro glasbe prepusti njemu, raperskemu mogotcu, črnemu Gatsbyju našega časa, ki je pred kratkim altruistično pomagal pripeljati profesionalno košarko v Brooklyn.
-
31. 5. 2013 | Mladina 22 | Kultura | Plošča
Neon Neon: Praxis Makes Perfect
Dvojec Neon Neon po ploščku, ki je navdih črpal iz življenja izdelovalca avtomobilov Johna DeLoreana, v drugo nadaljuje s čisto pravim »bioalbumom«. Posvečen je izjemni življenjski zgodbi Giangiacoma Feltrinellija, bogatega Italijana, ki je postal levičarski aktivist in knjižni urednik ter je igral košarko s Fidelom Castrom in umrl v nadvse sumljivih okoliščinah. Dvojec Neon Neon domačo nalogo pri zgodovini opravi v slogu, kakršnega je predstavil že na prvencu, torej v synthpoperskem melosu, ki se spogleduje s paradigmo osemdesetih let. Redki bioalbumi največkrat zvenijo nerodno, a Praxis s konceptom ne teži, je za kanček preveč baladno osladen in se dramaturško zadržuje na ravnici.
-
24. 5. 2013 | Mladina 21 | Kultura
Srečna mladina: »Najhuje je, ko v živo zaserješ«
Srečna mladina je zvok slovenske tranzicije. Skupina je leta 1993 začela kot šolski punkerski bend, ki si je ime nadel po komadu Nietov. Sledili so nešteti žanrski pretresi in menjave članov. Čeprav ji kritiki niso bili vedno naklonjeni in čeprav nikoli ni stavila na marketinško mašinerijo, si je z leti pridobila široko poslušalstvo. A nikdar se ni uklonila pravilom slovenskega popa, četudi se eden njenih najbolj znanih posnetkov imenuje Pop muzik.
-
24. 5. 2013 | Mladina 21 | Kultura | Plošča
V pop vodah udomačeni raper Trkaj novi album oglašuje kot uporniški s pridihom punkerskih korenin. In to »v času, ko je v zraku revolucija«. Takšnega PR-ja ni treba jemati preveč resno in plošček je v resnici kompilacija pestre, a povprečne produkcije in naivnih punchlinov s precejšnjim odmerkom nadležnih refrenov. V zgodovino se bo vpisal kot prvi slovenski izdelek, na katerem gostuje hiphop legenda KRS-One, žal s povsem klišejskim prispevkom. Vse je OK je del konca popularizacije slovenskega vstajniškega duha, saj postavlja le dve vprašanji: kako točno naj bi album bil uporniški, če je imela pri njegovem nastanku prste vmes največja institucija dodatnega zavarovanja, in komu naj bi se torej sploh uprli?
-
17. 5. 2013 | Mladina 20 | Kultura | Plošča
Shuggie Otis: Inspiration: Information/Wings of Love
Nekateri albumi morajo biti ponovno izdani. Taka je na primer mojstrovina Inspiration Information, ki je bila po izidu leta 1974 nepričakovano spregledana. Zgodba multiinštrumentalista Shuggieja Otisa je neverjetna: profesionalno je začel nastopati z dvanajstimi leti, BB King ga je požegnal za najboljšega mladega kitarista, komaj polnoleten je zavrnil sodelovanje z Bowiejem in s Stonesi. Z albumom naj bi se utrdil v prvi ligi ameriške soul in R & B-scene. A projekt je bil preveč nekonvencionalen, Otis pa preveč ekscentričen in čudežni deček se je vdrl v zemljo za kar štirideset let. S ponovno izdajo je začel spet nastopati, dodatek nikoli slišanih posnetkov Wings of Love pa le potrdi, kaj vse smo zamudili. Izjemno.
-
17. 5. 2013 | Mladina 20 | Kultura | Plošča
Zdi se, da je domača »alter« scena ponovno dobila zalet s konsistentnim prilivom izdaj in s svežimi bendi, kot so Trus!, Napravi mi dete, Ewok ... A dvojec New Wave Syria ne sodi v ta krog novodošlecev. Dela že predolgo, prvenec hello, yes je izdal že leta 2009 in samozavestno našteval pohvale in nagrade z vseh strani. Takrat je prepričal s skoraj naivnim, a v domačem miljeju povsem svežim zvokom in z eksplicitno DIY, naredi-sam držo.
-
10. 5. 2013 | Mladina 19 | Kultura | Plošča
Snoop Dogg je pred natanko dvajsetimi leti udaril s prvencem, ki se je vrtel okoli ljubezenskega trikotnika bejb, alkohola in marihuane. Plata ima danes kultni status, saj gre za enega najprepričljivejših rap projektov desetletja. Sedaj je odšel na Jamajko, losangeleški zakon ulice pa zamenjal za vero v ljubezen in bratstvo, skratka rastafarijanstvo. Snoop ni več pes, ampak Lion. Preobrazba oziroma kar reinkarnacija deluje naivno iskreno, spremljevalni dokumentarec je kar zabaven, zgražanje številnih rasta puritancev pa nastavi ogledalo celotni sceni. Škoda le, da muzika Snoopovega razsvetljenja, ki jo je spacal elektronski zvezdnik Diplo, zveni tako zanič.
-
26. 4. 2013 | Mladina 17 | Kultura | Plošča
Ghostface Killah & Adrian Younge: Twelve Reasons to Die
Ghostface Killah je zadnji Mohikanec – je zadnji član ekipe Wu-Tang Clan, ki v petnajstih letih, ki so sledila njeni zvočni revoluciji, ni ogrozil svoje kredibilnosti. Za novo ploščo se je spajdašil z mladim producentom Adrianom Youngom in njegovim bendom. Naveza je obetala hudo veliko, Younge je pred kratkim domiselno produciral tudi soulerske veterane iz skupine Delphonics. Twelve Reasons to Die ima konceptualni okvir gangsterske zgodbe z dramaturškim lokom nasilne smrti, reinkarnacije in maščevanja Ghostfaca. Ta je vedno veljal za izjemnega storytellerja in se izkaže tudi tokrat. Younge in druščina poskrbita za retro soulerske podlage, kot se šika, a kombinacija ne klikne povsem. Izpolnjena norma, ne najboljša forma.
-
19. 4. 2013 | Mladina 16 | Kultura | Plošča
S prvencem se je James Blake iz sramežljivega mladega producenta s potencialom prelevil v mladega vokalista z množičnim sledilstvom. In z drugim albumom Overgrown je v njegovem svetu še zmeraj vse zelo melanholično, sivo in deževno in še zmeraj občasno čuti potrebo, da mora verze v komadih ponavljati v nedogled. Pravo presenečenje je sodelovanje newyorškega hiphop kulta RZA-ja, ki bi ga bili sicer bolj veseli brez Blakovih odpetih vložkov. Pri enem od posnetkov je podpisan tudi Brian Eno, bistveno pa je, da je Blake sam svoj mojster – igra vse inštrumente, je svoj inženir in seveda producent. V teh vlogah je vešč in pusti vtis, močnejši kot z »gospelskim« petjem. Ko glasba črne Amerike postane povsem bela.
-
19. 4. 2013 | Mladina 16 | Kultura | Plošča
V ZDA spremljamo vstajo s hiphopom povezanih praks, in če sklepamo po EMŠIH svežih obrazov, se za prihodnost ni treba bati. Bo pa prihodnost nedvomno čudna.
-
12. 4. 2013 | Mladina 15 | Kultura | Plošča
Wanda & Nova deViator: Pacification
Maja Delak in Luka Prinčič sta v zadnjih letih postregla z udarnimi performansi, svojo odrsko punkersko DIY držo pa sedaj prevedla v albumski format in se tako pridružila kar nekaj domačim izvajalcem, ki zadnje čase stavijo na »naredi sam« prakse. Produkcija je dodelana in žmohtna, slog enkrat elektrotrasherski, drugič triphoperski. Ritmike pogosto povlečejo na britanski breakbeat s konca devetdesetih let, melodike pa na Prinčičevo produkcijo iz istega časa, ko je stal še za preprostim imenom Dj Nova. Sum preproste delitve vlog Wande kot vokalistke in Nove kot producenta ne drži vode, saj Prinčič veliko tudi poje. Distorziran in razgiban plošček, ki močno presega vlogo koncentrata živih nastopov.
-
5. 4. 2013 | Mladina 14 | Kultura | Plošča
Od hiphoperskega skrečerja do skritega aduta mikrohousa – Dj Koze je definiral nemško didžejevsko kulturo kot le redko kdo. S prvim albumom po devetih letih se samozavestno približuje popu, pri čemer mu pomagajo imena, kot so Caribou, Apparat in Mathew Dear. Je na trenutke trendi, a hkrati izjemno domiseln in natančen, kot se spodobi za pravega Nemca. Pretiravanje z vokalnimi komadi ne deluje kot patetično novačenje širše publike, hipnotičnost mikromelodij, ki so včasih trejdmarkersko zvezene iz koščkov vokalov, pa ne zamegli izjemne produkcije, ki ponudi tudi nekaj presenečenj, predvsem v širokem naboru inštrumentov. Bolj poperski kot tehnoiden in bolj radijski kot klubski. Presenečenje meseca.
-
29. 3. 2013 | Mladina 13 | Kultura | Plošča
Justin Timberlake: The 20/20 Experience
Ultra pop plošča, na kateri so posnetki dolgi povprečno kar debelih sedem minut?! Zadevo je bilo treba preveriti. Hkrati gre za ponovno združitev pretty boya s Timbalandom, torej producentom, ki je do danes najdrzneje definiral njegovo osladno kariero. Pri besedilih si česa drugega kot popolne banalnosti nismo upali pričakovati, zato pa so več radovednosti zbujale podlage, ki so nenavadno razvejene, a povsem polikane. Album ni eden tistih epskih poperskih presežkov, na katere smo zadnja desetletja že skoraj pozabili, a kljub dolžini posnetkov ni pretenciozno tečen ali čudaški, le redko povsem zabluzi in občasno celo deluje. Timbaland pač zna. Tudi v svoji stilsko ziheraški in aranžmajsko razvlečeni preobleki.
-
29. 3. 2013 | Mladina 13 | Kultura | Plošča
Simon Green, bolj znan po opičjem psevdonimu Bonobo, s snemanjem plošč nima lahke naloge. Pred leti mu je namreč uspelo (so)ustvariti skoraj osebni mikrožanr hipnotično melodične, organske elektronike, ki je bil kratko obdobje »glasba za številne okuse in priložnosti« in se je tako znašel na neštetih kompilacijah.
-
22. 3. 2013 | Mladina 12 | Kultura | Plošča
Žanr novojazzerskega soula je zadnja leta dobil krila, predvsem zradi izvajalcev, kot je Robert Glasper. In tudi Bilal. Ameriški vokalist bi bil do danes verjetno še bolj prepoznaven, če ne bi imel nesrečne izkušnje z založbo Interscope, zaradi katere je med njegovima prvima ploščama minilo kar devet let. Sedaj se vrača s tretjim dolgometražcem, ki kljub vsem preteklim referencam (sodelovanja z Eryko Badu, The Rootsi, ...) šokira z osladnostjo in pravilnostjo. Naslov ploščka je izpeljanka iz kulta Johna Coltrana, a z njim nima niti najmanjše zveze – tu ni nobenih ostrin, ovinkov in izbruhov, le ena varna, politično korektna vožnja. In tako je razlika med Bilalovo in godbo njegovih kolegov kozmetična. Generična vatka.
-
15. 3. 2013 | Mladina 11 | Kultura | Plošča
Poza anonimnosti sodobnih izvajalcev je banalni paradoks. V zadnjem času se je pojavilo kar nekaj skrivnostnežev in prav vsi po vrsti trdijo, da v nasprotju z ravnanjem drugih ne gre za promocijsko potezo, ampak za to, da želijo glasbo predstaviti v »čisti« obliki, brez podob. In to ni marketing?! Isto igro je igrala tudi znamka Rhye, a danes je že jasno, da gre za tandem danskega producenta Hannibala in kanadskega glasbenika Mika Milosha. Največje presenečenje je, da vokali, ki so slišati precej senzibilno ženski, celo »sadejevski«, sploh niso ženski, ampak Miloshevi. Sicer pa gre za trendovsko glasbo, novi nežni soul, ambiciozen z uporabo klasičnih godal in apdejtan po pojavu izvajalcev, kot sta skupina xx in James Blake. Pretenciozna intimnost.
-
8. 3. 2013 | Mladina 10 | Kultura | Plošča
Čeprav se ne zdi tako, francoski house ni nikoli izginil. Po »drugem valu«, ki ga je zaznamoval zmagovalni pohod (in potem tudi komercialni potop) založbe Ed Banger, so nekateri protagonisti ostali zvesti estetiki osemdesetih let, le da ta poza zadnja leta ni več tako kul. Eden takih je Kavinsky, ki še zmeraj stavi na ferrarije testarosse, pionirske videoigrice in značilne synth linije. Tako je v nekaj letih, ko je le pririnil do prvenca, pririnil tudi od retro progresivca do retro tradicionalista. Plošček Outrun je mladenič zastavil kot glasbo za izmišljen triler iz osemdesetih let in se najbolje odreže v delih, ki so namerno carpenterski, a je v celoti premalo zbran. Manjka film, ki bi to glasbo spremljal.