Borka
-
Tretji plošček vodje ultratrendovske britanske založbe Hotflush je bil eden najbolj pričakovanih projektov »basovskih« in splošno klubskih godb leta. Scuba je tokrat dostavil presenečenje, ki ga fani megleno klavstrofobičnega razpoloženja z njegovih preteklih izdelkov ne bodo kaj preveč odobravali. Personality je veliko svetlejši in bolj plesni izdelek. Dobra plat zasuka je, da se je Scuba distanciral od generičnega zvoka kvazinaprednih »postdubsteperskih« plastik, pri katerih po navadi ne gre brez naseckanih rnb-jevskih vokalov. Malo manj dobra plat pa je, da izdelek zveni suhoparno, dolgočasno in na moč podobno atmosferičnemu delu britanskega breakbeata zlatih let z začetka tisočletja. Brezidejna ravnica.
-
Eden najbolj uveljavljenih izvajalcev neodvisne velikanke Ninja Tune in ležernejše britanske elektronike sploh, Simon Green a.k.a. Bonobo, je predlani izdal četrti studijski izdelek Black Sands. Sedaj so plato z nenavadnim časovnim presledkom še remiksali, a zamude ob pogledu na imena predelovalcev ne moremo zameriti. Bonobo je imel pri remikserjih srečno roko, saj so FaltyDL, Floating Points, Mark Pritchard in drugi izvirni material vešče premešali v žanrsko razgiban plošček, ki se odmika od značilnega ’bonobovskega’ folka in žive inštrumentacije k bolj sublimno elektronskim (klubskim) vižam. Nobeden izmed remiksov sicer pretirano ne izstopa, a nobeden tudi ne pogrne. Zadimljeno melanholično.
-
Paradni projekt založbe Ninja Tune DJ Food, za katerim so stali že mnogi in ki ga zadnja leta pridno krmari Strictly Kev, je v več kot dvajsetih letih delovanja nakazal kar nekaj smernic (semplane) elektronske muzike, v prvih letih obstoja pa je bil celo del manjše zvočne revolucije. Nova plata, ki jo je Kev pacal izjemno dolgo, žal ne nakazuje ničesar novega in se raje ozira nazaj v breakbeat s konca devetdesetih let, v kitarske rife in težak, že skoraj industrijski zvok. Eden od razlogov, zakaj je album tako dolgočasno pust in brez prave ideje, kam naj bi molil taco, pa je nedvomno eksistencialna kriza mame projekta, založbe Ninja Tune.
-
Konceptualni albumi niso v polju ameriškega rapa nobena blazna novost. A vendar, philadelphijski veterani in pionirji ’živega’ hiphopa The Roots so se za projekt, ki natančno predstavi polfiktivno življenjsko zgodbo uličnega lika, manjšega kriminalca Redforda Stevensa, odločili šele pri svojem trinajstem studijskem izdelku. Zgodba poteka od njegove smrti nazaj, gre za neke vrste glasbeno različico filma Nepovratno, a na srečo Rootsi ne izrekajo sodbe, svojega lika ne obsojajo in ga tudi ne poveličujejo. V glasbenem procesu so se podredili grajenju lika in dramaturgije, k sodelovanju povabili četico izvajalcev, zeznili pa v bistvu samo z osladno nadležnimi refreni. Ambiciozno dosledno.
-
28. 12. 2011 | Mladina 51 | Kultura | Plošča
Brooklynski mojster ’novih’ basovskih plesnih godb Travis Stewart ima pod imenom Machinedrum za seboj izjemno plodno leto. A to očitno ni bilo dovolj. Skupaj s kolegom Braillom sta sklesala album, na katerem se spajajo vsi mogoči klubski podpodžanri, ki so trenutno na udaru: od čikaškega footworka do londonskega uk funkyja. Spretnost mladih producentov pa se kaže v tem, da njun prvenec, ki sta ga izdala pri eni trenutno najbolj izpostavljenih založb, ni skok na vagon super trendov, ampak prej nasprotno. Z natančnim izrabljanjem trenutnih trendov, estetskih in produkcijskih, očitno namigujeta na zlata leta happy hardcora, jungla in housa. ’Nove’ klubske godbe le niso povsem nove. Frajersko.
-
Borka | foto: Sunčan Patrick Stone
16. 12. 2011 | Mladina 50 | Kultura | Dogodki
Nigerijski pevki Nneki je v zadnjih treh letih uspel veliki met. Ne samo, da ji je v navezi z manjšo založbo Yo Mama, na katero je naletela po naključju, ko je po begu iz domovine v Hamburgu študirala arheologijo in antropologijo, uspel preboj v evropskem prostoru. Premagala je višjo oviro – s posebno mešanico soula, reggaeja, popa in hiphopa se je zrinila na zaprti in komolčarski trg v ZDA. A najtežja naloga je verjetno bila, da je danes prepoznavna izvajalka tudi doma v Nigeriji. Po ogledu Nnekinega živega nastopa se zazdi tudi ta misija nemogoče povsem mogoča.
-
2. 12. 2011 | Mladina 48 | Kultura | Plošča
El Rego Et Ses Commandos: El Rego
Beninska scena soula, funka in bluesa je bila za širšo publiko popolna neznanka. A kot so pokazale nedavne izdaje kompilacij, ta državica ne zaostaja veliko za regijskima glasbenima velikanoma Gano in Nigerijo. Bendlider El Rego je skriti adut Benina, saj čeprav ga navajajo kot neke vrste očeta lokalnega funka in jerka, nikoli ni zasijal na mednarodnem odru. Do sedaj. Založba Daptone je z veliko vloženega truda izdala album, ki je nekakšna retrospektiva mojstra, saj gre za zbirko izjemno redkih singlic. Pomen tega ’post’ albuma torej hudo presega pomen siceršnjih ’best of’ izdelkov, ker je hkrati edinstven etnomuzikološki dokument, opremljen s fotografijami in z besedili. Izjemno.
-
18. 11. 2011 | Mladina 46 | Kultura | Plošča
Francoski didžej Laurent Daumail, bolj znan kot Cam, ima svoje poglavje v zgodovini popularnih godb zaradi nesporne vloge pri razvoju scene triphopa sredi devetdesetih let prejšnjega stoletja. Po prvih dveh albumih, ki sta pomenila domiselno spajanje jazza in hiphopa na počasnejši, bolj tripaški način kot pri ameriških sodobnikih, je hitro zabluzil v klišejske in šminkerske vode. Sedaj se vrača z albumom, ki je neke vrste hommage 'zlatim letom' in po avtorjevih besedah konkretno skupini Massive Attack. Čeprav je plošček po dolgem času prva v celoti poslušljiva Daumailova skovanka, pa niti ne ponudi nič novega in zaradi čezmerne osladnosti niti ne ujame povsem duha pohaške triphoperske scene. Retro kiks.
-
11. 11. 2011 | Mladina 45 | Kultura | Plošča
Paul White: Rapping with Paul White
Že po naslovu je takoj jasno. Londonski kralj beatov se je končno lotil prvega vokalnega projekta, na njem pa ga spremlja pestra druščina emsijev - od veterana Guilty Simpsona do mladinca Dannyja Browna. V rap formi se White znajde povsem suvereno, saj dostavi še en kompakten plošček z lucidno izbranimi sempli, ki sežejo od prog rocka pa vse do arabskih viž. Paradoks pa je, da so instrumentalni vložki morda celo najmočnejši deli sicer celostnega izdelka, ki štrli iz nepreglednega kupa letošnje ne preveč prepričljive hiphoperske bere. Z malo resnejšim angažmajem nakladačev bi bil album zlahka kandidat za rap plato leta.
-
28. 10. 2011 | Mladina 43 | Kultura | Plošča
Čeprav se izraz »post« - post dubstep, grime, house ... - že lep čas valja po referenčnih medijih, pa morda nikomur do sedaj ni uspelo povsem elegantno zapakirati nesmisla, zvočne zmede, ki se vsak dan kopiči po spletu. Prvenec glasgowskega trendseterja, ki nadgrajuje delo kolega Hudsona Mohawka, je verjetno prav to: absolutni plonk listek »post« plesnoglasbene situacije. Rustie ne le da črpa iz različnih estetskih okvirov, ampak jih brezsramno nametava drugega na drugega. Razmetavanje, ki ga zganja, je hkrati žanrsko - saj s težavo ujamemo drobce glam in prog rocka, rava, dubstepa, r&b-ja - in tudi ideološko. Je hkrati untergrund in mainstream, vezni člen scene in totalni pop. Maksimalizem, barok digitalne dobe in album, ki sijajno uglasbi generacijo web 2.0 v letu 2011.
-
21. 10. 2011 | Mladina 42 | Kultura | Plošča
Projekt Us3 je po nepričakovanem ultrauspehu leta 1993, ko je izšel prvenec Hand on the Torch in še pomembnejši hit singel Cantaloop (Flip Fantasia), doživljal vzpone in padce. V zadnji reinkarnaciji sta se stalnici, producentu in mastermindu Geoffu Wilkinsonu, pridružila dva emsija. Prvi, z nerodnim imenom Oveous Maximus, prihaja iz ZDA, drugi, bolj znani Akala, pa je pričakovano iz Velike Britanije. Novi album je apdejt premešanke acid jazza in hiphopa, s katero je kolektiv zaslovel pred skoraj 20 leti. In ta apdejt je te dni še toliko bolj aktualen, saj so naslov plošče in večina besedil povsem skladni z gesli pobude Occupy Wall Street. Velja preveriti v živi obliki verjetno osemčlanski bend, kar lahko te dni naredite v Kinu Šiška.
-
14. 10. 2011 | Mladina 41 | Kultura | Plošča
Mayer Hawthorne: How do You do
Drugi album detroitskega soulerskega slavčka se od prvenca ne razlikuje kaj dosti. Še zmeraj gre za do ušes prijazni baladni retro soul, a ena razlika je vendarle ključna. Hawthorne je vmes zamenjal ekipo, od bolj podzemne založbe Stones Throw je presedlal k eni od preostalih dinozavrskih velikank, Universalu. Zvok je tako še bolj spolirano poperski, instrumentacija zadržana in klišejska, Mayerjevo petje pa še bolj nadležno mehko in visoko. Povsem osladne plošče starejših mačkov, kot je recimo Al Green, nas še vsaj približno prepričajo, pri poštirkanih mladincih, kot sta Aloe Blacc in Mayer Hawthorne, pa učinkujejo plehko in precej banalno. Skok v morje popa z redkimi svetlimi trenutki.
-
7. 10. 2011 | Mladina 40 | Kultura | Plošča
Madlib: Medicine Show #12: Raw Medicine (Madlib Remixes)
Končno. Končno zadnja v seriji 12 plat megalomanskega enoletnega projekta lucidno blaznega producenta Madliba. Zadeva se je seveda zavlekla krepko prek načrtovanih 12 mesecev (pritekal naj bi album na mesec) in sklepni del je kot veliko prejšnjih težko prebavljiv zalogaj več kakor 30 komadov, tokrat remiksov najrazličnejših fac - od J Dille do Ghosteface Killaha in Q-Tipa. Noremu tempu izdaj albumov (oziroma bolje rečeno beattapov) navkljub konduktor spet dostavi kar nekaj razburljivo surovih beatov s sempli neznanega izvora. Če bi kdorkoli drug v svetu hiphopa dobesedno vsak dan sral podlage, kot to dela Madlib, bi bila zadeva skrajno dolgočasna in tečna. Obrtniška shizofrenija.
-
23. 9. 2011 | Mladina 38 | Kultura | Dogodki
Pa smo ga le dobili. “Veliki” koncert Klemna Klemna je bil sprva načrtovan pred skoraj enim letom, potem je bil že napovedan maja, a so ga morali prestaviti na ugodnejši termin začetka popoletne sezone. Čakanje se je izplačalo.
-
16. 9. 2011 | Mladina 37 | Kultura | Plošča
Thundercat: The Golden Age of Apocalypse
Reference basista Stephena Brunnerja so na prvi pogled neverjetne. Pri petnajstih je bil za kratek čas član 'one hit' boybenda, že naslednje leto je postal stalni basist trashmetalcev, skupine Suicidal Tendencies, sodeloval je z legendo basa Stanleyjem Clarkom in zapohancem Snoop Doggom. Nazadnje je pomagal pri nastanku zadnje plošče svojega kalifornijskega tovariša Flying Lotusa. Ta Brunnerju sedaj vrača uslugo s produkcijo njegovega prvenca, precej sladke žolce fusion pop jazza in elektronike. Med gosti na albumu najdemo Stephenovega brata, z grammyjem nagrajenega Ronalda Jr. in Eryko Badu. Prebrisano razdelane in mehke linije klaviatur, synthov in seveda basa bi še mirno prebavili, a ob pretiravanju z vokalnimi vložki grozi že prava sladkorna bolezen. Album spominja na najbolj raznežene stvaritve Stevieja Wonderja. Osladno razmetano.
-
2. 9. 2011 | Mladina 35 | Kultura | Plošča
Veteran elektronske plesne scene, brooklynski mojster Travis Stewart, nas pod imenom Machinedrum že desetletje zalaga z bistrimi ploščami, ki se stilsko raztezajo od IDM-a pa do abstraktnega hiphopa in zadnje čase trendovske britanske bass godbe, mešanice 2stepa, grima in housa. Room(s) je vaja v slogu sodobnih plesnih žanrov z Otoka in Travis se na tem polju počuti prekleto domače. Album je kompaktna tvorba osupljivo programiranih ritmov, ki pogosto povlečejo na razmetavanje breakbeatov zgodnjega jungla, toplih synth linij in značilnih, skoraj klišejskih naseckanih vokalov, s katerimi Machinedrum namerno pretirava, saj jih tlači v prav vsak posnetek. Rezultat je patološko enoten, a ne dolgočasi, z lahkoto pa bi pogrešali vokalni kos ali dva. Perfekcionizem forme.
-
19. 8. 2011 | Mladina 33 | Kultura | Plošča
Hackney Colliery Band: Hackney Colliery Band
Zadnja leta spremljamo popularni preboj brass bendov, torej pleh godb, ki se ohlapno vežejo na scene hiphopa, funka in soula. Prvi so udarili Američani, saj so poleg veteranskih stalnic, kot je Dirty Dozen Brass Band, na sveže navdušile zasedbe, kakršni sta Hot 8 Brass Band in Hypnotic Brass Ensamble. No, tudi drugod po svetu so se pihalci zganili in enega od njih najdemo v severnem Londonu. Hackney Colliery Band je začel za žanr precej značilno in pričakovano s priredbami pop klasik, na album pa dodal tudi avtorske posnetke. Material deluje izjemno sveže in razigrano, spotoma je skupini uspelo posneti najlucidnejšo in najbolj nepričakovano priredbo klasike, komada Africa skupine Toto. Ena redkih pleh muzik, ki v primerjavi z živimi nastopi na nosilcu ne razočarajo
-
29. 7. 2011 | Mladina 30 | Kultura | Plošča
Samiyamova kompilacija bitov je bila pred tremi leti sploh prva izdaja danes superuspešne založbe Brainfeeder, ki jo vodi prvo ime »beats« scene Flying Lotus. In sedaj se Sam vrača s svojim prvim pravim albumom, ki pa je v resnici še ena ne preveč povezana zbirka, polna vreča značilne produkcije, ki je namenoma pretirano kompresirana do obisti. Bobni so surovi, suhi kot Sahara in popolnoma nekvantizirani, preko njih pa mladec nametava disharmonične synth linije in drobce zmaličenih semplov. Nič pretresljivo novega torej. Samiyam ohranja pečat razmajanih, a hkrati povsem kompaktnih, udrihajočih posnetkov. Nekje na polovici kucljasta vožnja postane suhoparna, a se proti cilju spet razgiba. Neposredno, brez ovinkarjenja in odvečnih okraskov.
-
7. 7. 2011 | Mladina 27 | Kultura | Plošča
Enigmatični londonski producent »postdubstepa« Aarone Jerome, ki se na nastopih skriva za masko, je v letu in pol naredil več kot kup njegovih kolegov v petih. V ospredje pestre in hitro razvijajoče se scene se je zavihtel z z vzkliki hvaljenimi singlicami, predvsem pa z remiksi za svetovne zvezde (elektronike). Z albumom samo potrjuje svoj status in nekateri mediji ga že naivno in vehementno...
-
16. 6. 2011 | Mladina 24 | Kultura | Plošča
Drugi album prvega imena kalifornijskega kolektiva Odd Future je bil eden najbolj pričakovanih (alter) hiphoperskih projektov leta. Ekipa je v zadnjem letu šokirala, dostavila je udarec v obraz, drugo možnost vse bolj enoličnemu in pomehkuženemu ameriškemu rapu, spomnila nas je na preboj Wu-Tangov pred leti. In kaj se zgodi, ko se z napovedjo pretirava, ko mediji zagrabijo kost? Konstrukt se podre.
-
2. 6. 2011 | Mladina 22 | Kultura | Plošča
Booker T. Jones: The Road from Memphis
Soulerska legenda in nekoč eden največjih garačev hiperproduktivne tovarne žanra, založbe Stax, Booker T., se na krilih predlanske, z grammyjem nagrajene plate vrača s projektom, ki na papirju obljublja čisti zadetek v polno. Producirala sta ga bobnar Rootsov Questlove in Rob Schnapf (sodeloval z Beckom), spremljajoča skupina so kar Rootsi, na nekaterih posnetkih kitaro odbrenka še ena legenda Dennis Coffey, med...
-
19. 5. 2011 | Mladina 20 | Kultura | Plošča
Veteran britanske breakbeatovske scene Marc Mac, razvpit kot polovica zvočno revolucionarnega tandema 4Hero, je po krajšem zatišju spet na delu in nadaljuje serijo hiphoperskih izdaj. Vendar tokrat ne gre za inštrumentale, saj je Macova produkcija podlaga brooklynskemu emsiju T.R.A.C.-u. Sodelovanje se je začelo v skladu z vse bolj ustaljeno prakso izmenjavanja zvočnih zapisov po spletu, fanta nista skupaj v...
-
21. 4. 2011 | Mladina 16 | Kultura | Plošča
Belgijski didžejevski tandem 40 Winks je s solidnim instrumentalnim hiphopom nase prvič opozoril leta 2002. Od takrat je občasno zaplaval v bolj eksperimentalno atmosferične vode, največji 'fan base' pa si je zgradil na Japonskem. Z zadnjo ploščo se vrača k zasanjanim, tripaškim bitom, ki so večinoma narejeni izključno z osnovno tehniko semplanja.
-
31. 3. 2011 | Mladina 13 | Kultura | Plošča
Nostalgia 77: The Sleepwalking Society
Ben Lamdin je skriti favorit brightonske založbe Tru Thoughts, saj poleg samostojnega materiala, ki ga izdaja pod imenom Nostalgia 77, producira še za etiketne soborce, izjemno uspešen pa je tudi njegov jazzerski oktet. Z njegovo novo, četrto plato prihaja tudi nova pevka, mlada in do sedaj povsem neznana Nemka Josa Peit. Izkaže se z zrnatim glasom, bolje kot Lamdin, ki tokrat ni v najboljši formi.
-
24. 3. 2011 | Mladina 12 | Kultura | Plošča
Luke Vibert velja za enega najdomiselnejših producentov plesnih godb. Je obrtnik, ki obvlada različne panoge, pa naj gre za inštrumentalni hiphop ali jungle corovske odfukancije. Njegov najdlje (vse od leta 1994) delujoči in tudi najprepoznavnejši projekt se imenuje Wagon Christ in peti album s to etiketo spet odlikujejo humorni vokalni vložki, hiphopersko boombaperske reference, acidaške synth linije in...
-
Gil Scott-Heron and Jamie xx: We're New Here
Ambiciozni projekt remiksa lanske povratniške plošče legende spoken worda in soula Gila Scotta-Herona so skrivali do zadnjega trenutka. Album je produciral šef založbe XL Richard Russell kar sam, remiksanje pa so zaupali enemu trenutno najbolj iskanih remikserjev sploh, Jamieju xx-u iz naduspešne britanske skupine The xx. Predelave dolgometražcev so tečna naloga, saj morajo biti »drugačne« in hkrati...
-
Skrivnostni in povsem neambiciozni britanski dvojec s smešnim imenom se po dveh letih vrača z drugim albumom, ki nadaljuje navezo dveh izmed pronicljivejših retro založb, ameriške Now Again (sicer podzaložba velikanke Stones Throw) in britanske Jazzman. Prvenec dueta je bil nekakšen hommage library muziki, torej progresivnim glasbenim opremam iz šestdesetih let, a tokrat se fanta stegneta dlje.
-
Ravno ko se je polegel prah po izdaji sijajne kompilacije v treh delih južnoafriškega soul jazza Next Stop Soweto, so pri neutrudni založbi Strut spet udarili z zbirko drugih godb. Tokrat z venčkom starih in novih plesnih kosov cumbie, karibskih slogov, calypsa, afriškega highlifa in disca v režiji britanskega didžejevskega kolektiva Sofrito.
-
Lefto & Simbad Present: Worldwide Family vol. 1
Nabor kompilacij založbe Brownswood, ki jo vodi londonski petičnež Gilles Peterson, se širi s serijo Worldwide Family. Glavna novost je, da njen urednik ni šef sam, ampak delo prepušča različnim didžejevskim kolegom in sodelavcem. Prvi del sta tako sestavila belgijski obvladač Lefto in francoski mladenič Simbad. Obsežen paket zajema dva ploščka in kar 27 posnetkov, ki brodijo nekje med slogi nu soula, wonkyja,...
-
Ekscentrik, čudak in navsezadnje izjemen pevec Cee Lo Green se po dveh platah projekta Gnarls Barkley, s katerim je lucidno plezal po vrhovih glasbenih lestvic, vrača s tretjim samostojnim albumom, ki pa presenetljivo orje globoko v formo radijskega popa. Produkcijo je podpisala manjša četa aktualnih velikih igralcev glasbene industrije, ki naj bi dostavili »zvok soula 21.