7. 10. 2011 | Mladina 40 | Kultura | Film
Mali vohuni - V vrtincu časa
Spy Kids 4: All the Time in the World 4D, 2011
Vonj po smradu.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
7. 10. 2011 | Mladina 40 | Kultura | Film
Vonj po smradu.
V petdesetih letih prejšnjega stoletja je kino izgubljal bitko s televizijo. Kaj zdaj? Kako ljudi odvrniti od televizije in jih vrniti v kino? Da bi ljudi vrnili v kino, so si izmišljali vse mogoče in nemogoče: razkošne formate, spektakularne specialne efekte, 3D in kakopak - najbolj nemogoče - Smell-O-Vision. Kaj je to Smell-O-Vision? Da bi gledalci film bolj začutili, da bi jih torej film bolj prevzel, so začeli med projekcijo v dvorano spuščati ustrezne vonjave - pač vonjave tega, kar je gledalec videl na platnu. Film je bilo mogoče vonjati. Ha! Vonj po filmu. Smell-O-Vision ni bil brez konkurence - AromaRama, Smell-O-Rama, Scentovision.
Vse to so bila imena tehnik, ki so gledalcu omogočale, da je vonjal film. Pri nekaterih filmih je vonjave, ki so prihajale izpod stolov, prek kinoprojektorja sprožal kar sam soundtrack, pri drugih so vonjave med gledalce spuščali pred klime oz. ventilacijski sistem in tako dalje. Toda Smell-O-Vision in druga filmska parfumiranja se kljub zagotovilom, da so prihodnost filma, niso ravno prijeli. Iz preprostega razloga: vonjave se niso pravočasno in kronološko razkadile, tako da so se v dvorani le kakofonično mešale in s tem ustvarjale smrad, ki je ljudi odganjal, ne pa jih privabljal. Le tu in tam je še kdo med gledalce spuščal vonjave. Recimo: ko so leta 1982 v kina spustili aromaskopsko verzijo Watersovega Polyestra, so gledalcem pred projekcijo razdelili posebne kartice, po katerih so lahko med projekcijo podrgnili in sprostili vonjave, tako da so lahko vonjali to, kar so vonjali liki v filmu. S tako kartico si lahko zdaj ogledate film V vrtincu časa, četrti del Malih vohunov, ki je 4D - 3D z aromaskopsko četrto dimenzijo. Ko začne na platnu utripati ta ali ona številka, podrgnete po ustrezni številki na kartici in že lahko vonjate to, kar vonjajo Jessica Alba, nekdanja vohunka, ki jo po porodu takoj ponovno vpokličejo, njen novi mož (Joel McHale), sicer TV voditelj, njegova otroka, mala vohuna, njun robopes, stric Mačeta (Danny Trejo) in diabolični, megalomanski Varuh časa, ki svetu zagrozi z ultimativnim orožjem za množično uničevanje - uničenjem časa. Zakaj? Ker ljudje premalo časa porabijo za svoje družine. Četrti Mali vohuni, komaj razumljivi poklon Woojevevi klasiki Hard Boiled in japonski filmski seriji o Šogunu morilcu, so bebavo pridigarski, polni analnega humorja, cenene apokaliptike in karizmatične predvidljivosti, tako da gledalec res lažje shaja, če se vmes malce zamoti s praskanjem kartice, pa četudi je film tako slab, da si ga ne boste želeli še vonjati. Toda vonj po popkornu, ki se običajno razteza po dvoranah, je še slabša alternativa.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.