25. 11. 2011 | Mladina 47 | Politika | Ekonomija
Nacionalni interes: Najboljši sosed
S prodajo Mercatorja hrvaškemu Agrokorju bi bil ogrožen velik del slovenske živilske industrije. Krivec za položaj pa je Janez Janša, ki je leta 2005 v svoji pisarni Mercator „prodal“ Pivovarni Laško in Istrabenzu.
© Borut Krajnc
V Sloveniji ponovno grozi razpad verige, tokrat povezave med kmetom, živilsko industrijo, trgovino in potrošnikom, kjer sedaj dela več kot 100 tisoč ljudi. Gre za postopek prodaje Mercatorja Agrokorju, ki ga vodi konzorcij bank. Tako Mercator kot Agrokor sta t. i. vertikalno organizirani družbi, vsaka s svojimi proizvajalci hrane. Zato tudi ni razloga, da bi Agrokor, če bo od konzorcija bank kupil Mercator, v Mercatorjevih trgovinah še naprej prodajal predvsem v Sloveniji proizvedeno hrano. Da je ne bo ali da jo bo v manjših količinah, o tem verjetno ni dvoma. Lahko se sicer s prodajalcem pogodi za tri- ali petletni odlog, a to je tudi vse. Cena, ki naj bi jo Slovenija v tem primeru plačala, naj bi bila po izračunih kmetijskega ministrstva izredno visoka, mnogo višja od enkratnega zneska 832 milijonov evrov, kolikor naj bi hrvaško podjetje bankam ponujalo za Mercator.
Ne gre za ekonomski nacionalizem, razlaga kmetijski minister Dejan Židan: „Hrana, proizvedena v domačem okolju, je navadno tudi najbolj sveža, zdrava, predvsem pa sta njena predelava in transport najmanj energetsko potratna. Večina hrane se zato tudi načrtno proizvaja lokalno,“ pravi.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Pisma bralcev
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.