23. 12. 2011 | Mladina 51 | Kultura | Film
Dekle z zmajskim tatujem
The Girl with the Dragon Tattoo, 2011
David Fincher
Če ste se pred nekaj leti vozili po Italiji, ste na vsakem vogalu zagledali skladovnice Larssonove trilogije Millenium. Na črpalkah so imeli skladovnice ponavadi kar na treh koncih. Potem je vse to bušnilo tudi k nam. Dekle z zmajskim tatujem, Dekle, ki se je igralo z ognjem in Dekle, ki je dregnilo v osje gnezdo. Vmes so trilogijo, ki je postala globalni bestseller, ne, superseller, ekranizirali, lokacije, na katerih se dogaja, pa so prelevili v romarske točke in tematske parke, da ne govorimo o biografijah Stiega Larssona, ki se množijo kot spletne teorije zarote.
Millenium je postal globalni fenomen, tak fenomen, da bi od Hollywooda pričakovali parodijo, saj veste, parodijo a la Napihnjenci ali pa – Ali je pilot v letalu? Naslovili bi jo lahko: Ali je Švedska v Evropi? Dobili pa smo, ravno nasprotno, h’woodski kontemplativni epos.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.