666

 |  Mladina 17  |  Kultura  |  Plošča

Napalm Death: Utilitarian

2012, Century Media Records

+ + +

Redke so zasedbe, ki bi s svojim delovanjem dodobra spremenile ustaljeni glasbeni tok in ga tudi neposredno preoblikovale. Napalm Death brez vsakršnega dvoma je ena izmed takih zasedb. V drugi polovici osemdesetih let preteklega stoletja je z izdelkom Scum za vedno spremenila in preoblikovala kar nekaj glasbenih zvrsti in obenem izumila novo.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

666

 |  Mladina 17  |  Kultura  |  Plošča

+ + +

Redke so zasedbe, ki bi s svojim delovanjem dodobra spremenile ustaljeni glasbeni tok in ga tudi neposredno preoblikovale. Napalm Death brez vsakršnega dvoma je ena izmed takih zasedb. V drugi polovici osemdesetih let preteklega stoletja je z izdelkom Scum za vedno spremenila in preoblikovala kar nekaj glasbenih zvrsti in obenem izumila novo.

Ta zvrst je s časom dobila skupni imenovalec pod oznako grindcore. In ker je bil čas za Napalm Death več kot ugoden, je enkrat leta 1990 luč sveta ugledala še vinilka Harmony Corruption, ki je zasedbo sicer malce bolj potisnila v sfere death metala, a nič zato, kljub vsemu je bilo to nekaj novega in zanimivega. Z nenehnimi menjavami članov je žal sledil občuten upad kakovosti izdelkov, saj je Napalm Death postalo eno tistih imen, ki se jih konec koncev tudi po finančni plati splača obdržati pri življenju. V tem duhu so sledili izdelki, ki niso premogli omembe vrednih presežkov, staro slavo so upravičili morda v skladbi ali dveh na vsakem albumu, vendar to ni zadostovalo, da bi zasijal celoten plošček.

Napalm Death z izdelkom, ki ne premore veliko razlogov za pretirano slušateljevo pozornost.

Napalm Death z izdelkom, ki ne premore veliko razlogov za pretirano slušateljevo pozornost.
© Claire Whelpton

No, v supermodernem letu 2012 je tudi skupina Napalm Death ponudila nov izdelek, zgoščenko Utilitarian, ki z otvoritveno pesmico slušatelju ne vliva veliko upanja. Začuda to upanje ostane pri življenju kar nekaj časa, za nameček pa se v eni izmed začetnih skladb glasbeni podobi priklopi še manični saksofon Johna Zorna. A kakorkoli že, začetno navdušenje uplahne že ob taktih pesmi The Wolf I Feed, ki nenadoma od nekod potegne na plano patetične vokalne presežke, kakršnih se ne bi sramovala niti zasedba Fear Factory v svoji najbolj šminkerski pojavi. Obup. Rekli bi, da je en zdrs še nekako sprejemljiv, vendar pa nadaljevanje albuma potem ne zmore nikakršnega pozitivnega vzgiba. Še več, na trenutke lahko povzroči celo salve smeha, namenjene zborov–skemu prepevanju v umotvoru, imenovanem Fall On Their Swords. Očitno je čas za konec. In premislek. Vseeno je to Napalm Death. Treba je poskusiti še malo in vztrajati do konca. In malo je tisto, kar slušatelj dobi od izdelka Utilitarian kot celote. Morda bi lahko ob manjših pričakovanjih celoten plošček padel na plodna tla, ker konec koncev zasedba vendarle ustvarja popolnoma konkreten, pravoveren deathgrindpunkmetal, kakršnega mnogi zasledovalci tega žanra nikoli ne bodo sestavili skupaj. A kot rečeno, to je vendarle skupina Napalm Death in ne neki nadobudni mladci. Glede na to je Utilitarian precej bled izdelek, ki ne premore razlogov za pretirano slušateljevo pozornost. Morda je edina oziroma najsvetlejša točka to, da je skoraj petina albuma dokaj zanimiva, vseeno pa manjka še veliko do pričakovanih sto odstotkov. Izgubljeno.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.