Bernard Nežmah

 |  Mladina 23  |  Kultura  |  Knjiga

Theodore Zeldin: Intimna zgodovina človeštva

Študentska založba, Ljubljana 2012, 34,00 €

Ne, naslova ne gre vzeti dobesedno, avtor ne predstavlja zgodovinskega pregleda človeške intime.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Bernard Nežmah

 |  Mladina 23  |  Kultura  |  Knjiga

Ne, naslova ne gre vzeti dobesedno, avtor ne predstavlja zgodovinskega pregleda človeške intime.

Toda naslovne besede jasno merijo na drugačnost od klasičnih zgodovin vladarjev in njihovih imperijev, a tudi ob Braudela in proučevanja razvoja institucij in mrež menjave, in še toliko bolj od zgodovinopisja vsakdana.

Zeldin prelomi na dveh mestih: kot temo vzame običajnega človeka, kot metodo vključi oralno zgodovino v obliki intervjujev. Kaj torej išče zgodovinar? Sledi vprašanjem: kako so nekateri ljudje postali imuni na osamljenost? kako je radovednost postala ključ do svobode? kako se je razvila umetnost bežanja pred težavami, a ne tudi umetnost tega, kam zbežati? zakaj očetje in njihovi otroci počasi spreminjajo zahteve, ki jih imajo drug do drugega? kako popotniki postajajo največji narod na svetu in kako so se naučili videti še kaj drugega kot samo tisto, kar iščejo? zakaj ljudem ni uspelo najti časa, da bi živeli več življenj? Et simile.

Ustavimo se pri poslednjem vprašanju. Pisec začne s primerom kirurginje, ki je raztrojena, saj ima poleg izbranega poklica še dve želji, ki se jima vdaja: pisanje kratkih zgodb in slikanje. Od tod preide v refleksijo: kako lahko realiziraš še drugi del sebe? Na voljo nimaš veliko časov, žrtvuješ lahko kvečjemu družino. Zdaj Zeldin preide iz zgodovinarja v sociologa, ko predstavlja funkcijo dneva odmora v tednu, najprej sobote, nato še nedelje, nakazuje na ponedeljek kot dolgi dopust v tednu, na koncu še bolj radikalno: leto predaha v življenju, zakaj ne kar sedem let pavze?

Iz zgodovine smo tako prešli v politični aktivizem, ki pa je revolucionaren. Denimo – vsakdo ima pravico do leta delno plačanega dopusta, da premisli, če želi spremeniti smer in vrednote svojega bivanja.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.