Vanja Pirc  |  foto: Borut Peterlin

 |  Mladina 32  |  Kultura  |  Portret

The Toronto Drug Bust, bend

… ki je v zadnjem mesecu igral na treh največjih glasbenih festivalih vzhodno od nas, na Exitu, Terraneu in Szigetu

Spomladi so se v Ljubljani mudili organizatorji štirih velikih glasbenih festivalov, ki so stalnica poletnega dogajanja v naši širši regiji. Ekipe madžarskega Szigeta, hrvaškega Terranea, srbskega Exita in avstrijskega Waves Vienna so si ogledale nastope 15 uveljavljajočih se slovenskih bendov in vsaka bi morala izbrati po enega favorita za svoj festival. To ni kar tako. Nastopi na festivalih, ki se jih redno udeležujejo svetovno prepoznavna glasbena imena, so za mlade glasbenike velika spodbuda. So pa tudi priložnost za nagovarjanje novega občinstva.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Vanja Pirc  |  foto: Borut Peterlin

 |  Mladina 32  |  Kultura  |  Portret

Spomladi so se v Ljubljani mudili organizatorji štirih velikih glasbenih festivalov, ki so stalnica poletnega dogajanja v naši širši regiji. Ekipe madžarskega Szigeta, hrvaškega Terranea, srbskega Exita in avstrijskega Waves Vienna so si ogledale nastope 15 uveljavljajočih se slovenskih bendov in vsaka bi morala izbrati po enega favorita za svoj festival. To ni kar tako. Nastopi na festivalih, ki se jih redno udeležujejo svetovno prepoznavna glasbena imena, so za mlade glasbenike velika spodbuda. So pa tudi priložnost za nagovarjanje novega občinstva.

Seveda so upali, da se bodo tudi sami znašli v izbrani četverici. In ko so izvedeli, da jim je res uspelo in da bodo igrali na šibeniškem Terraneu, je bila že to čista zmaga. A pozneje, po presenetljivo dolgotrajnem odločanju Szigetove ekipe, se je izkazalo, da so povabljeni tudi v Budimpešto. Izbor se je tako namesto s štirimi zmagovalci končal s tremi, od tega dvakrat uspešno zanje.

Kmalu zatem so bili mimo tega izbora povabljeni še na beograjski Exit. Ko so se sredi julija povzpeli na enega njegovih odrov, jih je presenetilo, kako toplo je občinstvo sprejelo vse glasbenike, tudi tiste, ki jih do takrat morda sploh ni poznalo. Doma ni vedno tako. Sploh če si predskupina svetovno prepoznavnim bendom, kot so Editors, The Wombats in The Kooks, se poslušalci pod odrom včasih zgostijo šele, tik preden nanj stopijo zvezde večera. Je pa tudi obratno. Včasih njihov špil spremljajo celo vreščeče najstnice. »Nad njimi smo bili še najbolj presenečeni. Res jih nismo pričakovali, saj nismo boy band. A če po novem padajo na kitarsko muziko, ki malo bolj žaga, je to lahko samo pozitivno,« pravi frontman Izak Košir.

Prav on je tisti, ki je zakuhal zasedbo in jo poimenoval po razvpiti policijski akciji, v kateri so leta 1977 v kanadskem Torontu zalotili Keitha Richardsa s heroinom. Kitaristu je grozil sedemletni zapor, njegovi skupini The Rolling Stones pa negotova prihodnost. Richards se je nazadnje rešil pregona, Stonesi so dočakali skupnih 50 let. Morda je bil prav »The Toronto Drug Bust« eden njihovih simboličnih novih začetkov.

Tudi sami so že imeli nekaj novih začetkov. Izak je kot mulc pel in igral v bendih, potem pa se je raje posvetil organizaciji koncertov. Spoznaval je ljudi s podobnim glasbenim okusom, z naklonjenostjo do denimo Stonesov, Davida Bowieja in Jacka Whita, in dobro se je ujel z Angležem Neilom Leytonom in Kanadčanom Richem Raganyjem. Nekoč jima je povedal, da piše komade, a jih ni pokazal še nikomur. Zakopala sta se vanje in takoj predlagala, da bi posneli plato. Dobili so se v Londonu, a življenje jih je prehitevalo in bend je razpadel, še preden je zares zaživel.

V drugo sta ga obudila skupaj s finskim glasbenikom in producentom Ramijem Helinom. Zasnovala sta nekoliko trši zvok, potem pa zbrala mednarodno ekipo in posnela ploščo Enfant Terrible. Da ne bi ostalo le pri studijskem projektu, se je izoblikoval še koncertni kolektiv, v katerem so poleg Izaka še Vid Polončič - Ruparčič, Tamir Gostiša, Jernej Kržič in Dorian Granda. Zdaj, ko sta za njimi dve leti skupnih nastopov, pravijo, da so res pravi bend, dobro uigrana ekipa.

Kako bi se izšlo, če bi se obdržala prvotna, londonska zasedba? Morda bi imeli večje občinstvo, a gotovo tudi večjo konkurenco. Vprašanje je, koliko glasbenim kritikom, ki so jim zdaj naklonjeni, bi lahko padli v oči in ušesa. Vprašanje je tudi, ali bi jim lahko uspel preboj na velike open air festivale.

Sami se s temi vprašanji ne obremenjujejo preveč. Z mislimi so že pri naslednji, njihovi prvi skupni plošči. Še prej, septembra, pa jih čaka veliki koncert ob izidu kompilacije Projekt R.E.M.: Čista energija glasbe, na kateri so se slovenski glasbeniki s priredbami poklonili razpadli ameriški skupini R. E. M. Poznavalci so že namignili, da je njihova interpretacija komada Man od The Moon ena najboljših.

* Za styling benda The Toronto Drug Bust na fotografiji je poskrbela Sara Pirc.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.