Vanja Pirc  |  foto: Uroš Abram

 |  Mladina 29  |  Kultura  |  Portret

Trapez, multidisciplinarni kolektiv

… ki pripravlja pop-up gostije in obroke spreminja v kulturna doživetja

V zadnjih letih se je med potikanji po tujih velemestih skorajda nemogoče izogniti pop-up gostijam. Pojavijo se nenadoma, morda tam, kjer hrane sploh ne bi pričakovali. Glas o nekaterih se širi prek družbenih omrežij, o drugih le od ust do ust. Na nekaterih kuhajo vrhunski chefi in so zato dražje, tiste ulične pa so običajno cenovno zelo dostopne. A ne glede na to, kakšne so, skušajo prav vse iz »navadnega« obroka ustvariti nekaj več, posebno doživetje. Tudi denimo tako, da ti trije mladeniči sredi londonskega Soha na točno določen dan, ob točno določeni uri, v živo spečejo pico v prtljažniku trikolesnega avtomobila, predelanega v peč. Dvesto hlebčkov testa jim je pošlo v dveh urah.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Vanja Pirc  |  foto: Uroš Abram

 |  Mladina 29  |  Kultura  |  Portret

V zadnjih letih se je med potikanji po tujih velemestih skorajda nemogoče izogniti pop-up gostijam. Pojavijo se nenadoma, morda tam, kjer hrane sploh ne bi pričakovali. Glas o nekaterih se širi prek družbenih omrežij, o drugih le od ust do ust. Na nekaterih kuhajo vrhunski chefi in so zato dražje, tiste ulične pa so običajno cenovno zelo dostopne. A ne glede na to, kakšne so, skušajo prav vse iz »navadnega« obroka ustvariti nekaj več, posebno doživetje. Tudi denimo tako, da ti trije mladeniči sredi londonskega Soha na točno določen dan, ob točno določeni uri, v živo spečejo pico v prtljažniku trikolesnega avtomobila, predelanega v peč. Dvesto hlebčkov testa jim je pošlo v dveh urah.

Majhen val tega trenda vsake toliko časa pljuskne tudi k nam in trenutno ima največ zaslug za to devetčlanski multidisciplinarni kolektiv Trapez. Miha Medved, Ada Hamza, Nina Mršnik, Urška Dvoraček, Luka Nagode, Nina Urh, Meta Wraber, Nuša Jelenec in Dani Bajc sicer niso profesionalni kuharji, saj večinoma prihajajo iz oblikovalskih in umetniških voda, so pa ekipa, ki svoje kulinarične stvaritve streže skupaj s prepričljivo zgodbo, zaokroženo celostno podobo in doživetjem, začinjenim s kulturo in umetnostjo.

Trapez se je vzpostavil konec lanskega leta, njegova zgodba pa se je začela že kakšno leto prej, ko sta Luka in Urška, prvi se ukvarja z mobilnim oglaševanjem, druga pa je po izobrazbi ekonomistka, začela resno razmišljati o tem, da bi se pop-up gostij lahko lotili tudi pri nas. Ustanovila sta Zavod za sodobno gastronomijo, in ker nista imela izkušenj z gostinstvom, sta se najprej pol leta izobraževala v kuhinji Grege Vračka - Denka, potem pa so aprila lani skupaj pripravili prvo nepričakovano gostijo. Mizarska delavnica v Šentvidu se je za dva tedna preobrazila v pop-up restavracijo Dada.

Za premišljeno celostno podobo takratnega dogodka so poskrbele tri ustvarjalke mlajše generacije, ki so pozneje sodelovale tudi v Pop-up Domu, enomesečni pop-up trgovinici mladih slovenskih oblikovalcev in umetnikov. In tako sta vabilo k sodelovanju dobila tudi Luka in Urška. Ker sta se z dotedanjimi sodelavkami in tudi drugimi kreativci odlično ujela, so zaključno pop-up gostijo pripravili skupaj, kot povsem spontano sestavljena ekipa. Za izhodišče so vzeli principe guruja molekularne kuhinje Hestona Blumenthala, zmešali skupaj nenavadne okuse, se oblekli v znanstvenike ter svoje delo prepustili obiskovalcem in njihovim ocenjevalnim lističem. Sodeč po odzivih je Eksperiment uspel. In ker so prekipevali od idej, so se pozneje povezali v trajnejši kolektiv.

Trapez se je premierno predstavil 21. decembra 2012 z Večerjo ob koncu sveta, ki je minila v znamenju apokaliptičnega datuma. Še ena velika prelomnica je bilo sodelovanje s podjetjem MINI Slovenija, v okviru katerega so za tri tedne zavzeli trgovino id:doma in jo z vsakodnevnimi pogostitvami ter razstavami, koncerti in številnimi drugimi dogodki začasno spremenili v eno ključnih dogajališč v prestolnici. Ujeli smo jih lahko tudi v Radovljici, kjer so skupaj z otroki pekli pisane palačinke v obliki loncev, na Lentu, kjer so s črnimi hotdogi zbujali začudenje Štajercev, največkrat pa v ljubljanskem Parku Tabor, kjer so med drugim ponujali pehtranovo buzaro, mesne kroglice, krompirjeve zavitke. S kolegi na tujem so medtem vzpostavili sekcijo Trapez Abroad, načrtujejo izdajo knjige ali fanzinov, morda nekoč zaživi tudi Trapezov studio ...

Zavedajo se, da kljub nenehnemu širjenju svojih obzorij niso profesionalni kuharji. Po drugi strani jim profesionalci lahko zavidajo množico drugih talentov, zaradi katerih lahko na svojih dogodkih sami poskrbijo čisto za vse. Zavidajo jim lahko tudi občutek za ustvarjanje prijetnega, domačnega vzdušja in še najbolj občutek za Zeitgeist. Sami si medtem želijo, da bi slednjega začutili tudi drugi. Da bi imeli torej več konkurence. Da bi s tem tudi gostje lahko postali še bolj zahtevni. In predvsem, da bi vse to pripomoglo k vzpostavitvi pravičnejših cen in večji kakovosti hrane.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.