Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 23  |  Kultura  |  Film

Pionir

Pioneer, 2013
Erik Skjoldbjærg

za

Globina.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 23  |  Kultura  |  Film

za

Globina.

V famozni Globini, ki jo je leta 1977 posnel Peter Yates, sta Jacqueline Bisset in Nick Nolte v morskih globinah iskala izgubljeni zaklad. Ja, zlato. In to sta počela smrtno resno. Danes so smrtno resna iskanja potopljenih zlatih zakladov le še komedija.

Spomnite se le komedije Ni vse zlato, kar se sveti, v kateri je zlati zaklad, ki ga iščeta Matthew McConaughey in Kate Hudson, izgledal le kot nekaj, kar so si izmislili scenaristi, da bi lahko slekli McConaugheyja in Kate. Iskanje zlata, ki naj bi nas čakalo na dnu morja, je danes le dimna zavesa, saj vsi prekleto dobro vemo, da je zlato, ki ga vsi iščejo pod morjem, v resnici črne barve. Kar lepo pokaže norveški triler Pionir, ki pa se ne dogaja danes, ampak na začetku osemdesetih, ko so v norveškem morju – okej, v Severnem morju – odkrili velika nahajališča nafte, za katero se zapodijo norveške in ameriške korporacije. Ker pa je treba v temne, mučne, klavstrofobične, nevarne, smrtne globine, tja – kakih 500 metrov globoko – pošljejo kakopak vsega hudega vajeni proletariat, potapljače, ki naj bi potegnili naftovod, Norveško pa spremenili v Savdsko Arabijo, toda ko norveški potapljaški as skrivnostno umre, se v podvodno kombinacijo Boba Woodwarda, Harryja Caula in Karen Silkwood prelevi njegov brat (Aksel Hennie). Kar žal vam je, ko mora film po zrak. Podmorski prizori so namreč tako mučni, tako tesnobni, tako grozljivo napeti, tako depresivni in res tako klavstrofobični, da izgledajo kot alegorija mračnih, srhljivih, nevrotičnih, nezaslišanih, vse bolj nemogočih delovnih pogojev v sodobnem neoliberalnem kapitalizmu. Ja, tale paranoidni maelstrom, ki ga je posnel Erik Skjoldbjærg, avtor Nespečnosti, je posnet po resničnih dogodkih.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.