Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 47  |  Kultura  |  Film

Steve Jobs

Steve Jobs, 2015
Danny Boyle

Zadnji dobri mož.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 47  |  Kultura  |  Film

Zadnji dobri mož.

Steve Jobs, soustanovitelj Appla, je bil koncept, ki je hotel aplavz, reklama, ki je hotela povezati svet, korporacija, ki je hotela biti “Osebnost leta”, če vprašate film Steve Jobs, ki bi bil lahko gledališka igra. Vse se namreč odvrti v interierih – v pisarnah, sobah, konferenčnih salah, garderobah, na hodnikih.

Zunanji svet je pač nebistven – tu gre za Applove računalnike, Mace, potemtakem za novo realnost. In tu – v pisarnah, sobah in konferenčnih salah, ekspoziturah digitalne klavstrofobije – divjajo burni, ostri, energični, nefiltrirani, nervozni, konfrontacijski, pingponški dialogi. Včasih švigajo hkrati v različnih obdobjih – drug drugega sekajo, izrivajo, trgajo, prekinjajo, preglašujejo, dopolnjujejo, kot da je bila Jobsova digitalna revolucija dolg full-contact monolog, ki je vijugal, pulziral in preskakoval, iščoč pravi, idealni, triumfalni kontekst. Lahko bi jih rezali in poslali Davidu Mametu – ali pa Red Bullu. Steve Jobs – krut, ošaben, tiranski, maničen, paranoiden, intriganten, satansko vizionarski – je stalno v konfliktu: z vsemi, s komerkoli, z vsem svetom. Izgleda kot upornik, ki bi na vprašanje, komu ali čemu se upira, odgovoril kot Marlon Brando v Divjaku: “Whadda you got?” Potrebuje ring, v katerem lahko divja – kot Robert De Niro, ki se v Podivjanem biku iz boksarja prelevi v lasvegaškega showmana. Tudi Jobs, ki ga igra Michael Fassbender, je bil boksar, ki se je prelevil v showmana – in če se Steve Jobs, ki ga je napisal Aaron Sorkin, scenarist Zahod-

nega krila in Socialnega omrežja (oh, in Zadnjih dobrih mož) in ki po malem potegne na revizijo Gibneyjevega dokumentarca Steve Jobs: The Man in the Machine, že ravno ne dogaja v pisarnah, sobah in konferenčnih salah, se dogaja na gala odrih, na katerih Jobs navdušeni novinarski publiki predstavlja nove veleprodukte (Macintosh, NeXT, iMac), edine svoje otroke, ki jih je voljan priznati. Film ne pušča nobenega dvoma: Jobs je sodil na oder. Le na odru je bil sprejemljiv – zunaj odra je bil pošast, okej, bik, ki je hotel veliki plan, v katerem bi se počutil kot Bob Dylan, Alan Turing, Leonardo Da Vinci in Igor Stravinski, mučeniško zrolani v eno. Steve Jobs, kinetični antijunak v črnem puliju, ki je hotel nekaj hermetično povsem zaprtega – kot Stravinskega balet Le Sacre du printemps – prodati vsem ljudem, je bil politik, ki je dobil vse volitve, pa četudi je verjel, da ima v kolektivu – ali pa v zboru, starogrško-elizabetinskem zboru, če hočete – vse polno zarotnikov in saboterjev (John Scully via Jeff Daniels, Andy Hertzfeldt via Michael Stuhlbarg, Steve Wozniak via Seth Rogen), hrbet pa poln nožev. Imel je prav: ljudje ne vedo, kaj hočejo – kaj hočejo, vedo šele, ko to vidijo. In ko to vidijo, rečejo: Hello! Jobsovi produkti so bili toplejši od njega, nabreklega od prihodnosti, ki je ni dočakal, toda za steroidno kombinacijo Julija Cezarja in Jezusa Kristusa je živel presenetljivo dolgo.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.