Bernard Nežmah

 |  Mladina 10  |  Kultura  |  Knjiga

Henry David Thoreau: Walden: življenje v gozdu

Sanje, Ljubljana 2016, prevod: Mojca Dobnikar, 21 €

Prevod knjige, ki jo je leta 1854 izdal ameriški pisatelj, ekolog, filozof ter akter državljanske nepokorščine.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Bernard Nežmah

 |  Mladina 10  |  Kultura  |  Knjiga

Prevod knjige, ki jo je leta 1854 izdal ameriški pisatelj, ekolog, filozof ter akter državljanske nepokorščine.

Kaj narediti, če te država duši z davki, s plačo pa komaj plačaš stanovanje in strežeš dnevnim nakupom? Kje najdeš uteho in preobrneš smisel življenja?

Sredi Stalinovega terorja, piše Kapuściński v Imperiju, je neki ruski kmet naložil na voz družino in imetje ter skupaj z živino krenil tako daleč v Sibirijo, da ga ni nikoli več doseglo sovjetsko oko. Thoreau je slabo stoletje pred tem ubežal pred davkarji in duhom potrošništva v mogočni gozd pri jezeru Walden. Stesal si je hišo, posejal žito, nabiral gozdne sadeže, lovil ribe in svizce ter prehranske presežke zamenjeval za riž in še nekaj malega prihranil. Bil je torej samozadosten in imel obilo časa. Znance, ki so mu tarnali zaradi draginje, je vabil: če hočete bolje živeti, si postavite hišo v divjini; ne pijem kave, čaja, mleka, ne jem masla in mesa, zato mi ni treba delati, da to kupim, in ker ne delam veliko, mi ni treba veliko jesti. Thoreau smisla seveda ni videl v prehranjevanju – sredi gozda je prebiral Homerja in antične filozofe v izvirni grščini, opazoval naravo, bil gostitelj popotnikom in pisal. A življenja ni končal kot puščavnik, temveč se je po poldrugem letu vrnil v civilizacijo. Svoj socialni eksperiment je opisal v knjigi, nato pa predaval o ekologiji, predvsem pa predstavljal praktične oblike civilne nepokorščine. Njegova poanta je bila, da svoboda izhaja iz življenjskega sloga: imejte radi svoje življenje, naj bo še tako siromašno. Tu kakopak ni mislil na vdanost mezdnega delavca, temveč na posameznika, ki je prost reklam, obsedenosti s časniškimi vestmi, turističnega stremljenja, ki torej ume sam ustvarjati vsebine svojega bivanja.

Naj si bo sredi divjine ali velemesta.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.