Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 12  |  Kultura  |  Film

Pretesna koža

Short Skin - I dolori del giovane Edo, 2014
Duccio Chiarini

za

Strah pred letenjem.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 12  |  Kultura  |  Film

za

Strah pred letenjem.

Ko je Dustin Hoffman, alias Benjamin Braddock, v Diplomirancu javkal, da ga skrbi prihodnost, mu je prijatelj njegovih staršev razkril, da je prihodnost v plastiki. Tudi Eda (Matteo Creatini), najstnika iz Pise, skrbi prihodnost.

In tudi Edu povedo, da je prihodnost v plastiki, no, v neke vrste plastični operaciji, za katero pa nima časa: njegov ud, še deviški, a slabo in nerodno oblikovan, ves fimozičen (pretesna kožica pač), ni pripravljen na razdevičenje, poletje – čas razdevičenja, tega velikega rituala – pa je tu. Mudi se. Prijatelji – sfantazirani, nabrekli – pritiskajo. Punce – hormonske, voljne – pritiskajo. Edovi starši in sestra bi o njegovi “disfunkciji” snemali filme in youtubske viralne hite, če ne bi bila to Italija, mačistično-patriarhalna dežela, v kateri se družine ne oglašujejo s falosom, ki ne izgleda kot gospodar. Ironija je v tem, da Edo noče biti gospodar. In četudi njegova koža ne bi bila pretesna, ne bi hotel biti gospodar. Še več: četudi bi imel povsem “normalen” ud, bi imel še vedno takšne težave in strahove, kot jih imajo s seksom – zlasti s prvim seksom – najstniki. Najstnik, ki ni še nikoli, živi pač v večnem strahu, da ne bo nikoli. In Edo noče postati moški na račun punc ali žensk.

Kaj to pomeni? Spomnite se Ameriške pite, v kateri skušajo štirje najstniki izgubiti nedolžnost – in to obvezno, čim prej, takoj, za vsako ceno. Hočejo do konca! Ni skrivnost, da bi šli do konca, če bi le poznali scenarij. Ali bolje rečeno: do konca bi šli, če bi šli tudi mentalno do konca. Tako pa si ne znajo niti predstavljati, kako izgleda »konec« oz. »tretja baza«, kot pravijo. Zato se bojijo, da bodo v zadnjem trenutku – tik pred zadnjo bazo – odpovedali, da jim bo zmanjkalo scenarija, da bodo udarili mimo, da bodo izrekli napačne besede (“Suck me, beautiful!”), da se s puncami ne bodo znali pogovarjati, da bodo pokazali napačne emocije, da bodo torej vse pokvarili. Njihov problem je v resnici drugje: prav nenehno govorjenje in fantaziranje o seksu jih namreč oddaljujeta od seksa, saj jih že samo govorjenje o seksu v nekem smislu poteši – z besedami sam seks vedno prehitijo, tako da postane nesmiseln in nepotreben, le izraz moške zmage. Pretesna koža je nasprotje Ameriške pite: Edo v seksu ne vidi kapitalističnega podjetja v slogu “komur prej pride, zmaga.” Žensk noče premagati, kaj šele da bi si jih skušal podrediti. V vojni je le z moškim, patriarhalnim odnosom do falosa, ne pa z ženskami. In ker z ženskami ni v vojni, njegov “problem” sploh ni problem – le antikapitalistični ekonomiji šeringa, souporabe in improvizacije ga mora prepustiti.

(Kinodvor)

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.