Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 43  |  Kultura  |  Film

Noč grozljivk 9

Festival groze, gorja & gravža.

V ponedeljek, 31. oktobra, se bo v Kinodvoru odvrtela deveta Noč grozljivk, sapo pa bo jemalo pet šokerjev, med katerimi ne bo nobenega slovenskega, toda vsi bi bili lahko posneti pri nas.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 43  |  Kultura  |  Film

V ponedeljek, 31. oktobra, se bo v Kinodvoru odvrtela deveta Noč grozljivk, sapo pa bo jemalo pet šokerjev, med katerimi ne bo nobenega slovenskega, toda vsi bi bili lahko posneti pri nas.

Smrt v temi (Don’t Breathe) Dekle, njen fant in njun prijatelj vlomijo v hišo, ki jih potem ne spusti ven. Ne, ni začarana ali zakleta, niti paranormalna, le njen lastnik, slepi vojni veteran, v temi vidi bolje kot vsevidno oko in Veliki brat skupaj. Tale briljantni šoker, sekularna verzija Raimijevih Zlobnih mrtvecev, je stal 10 milijonov dolarjev in jih pridelal 150. Danes je v Hollywoodu ravno nasprotno: blockbusterji stanejo 150 milijonov, pridelajo pa jih le 10. Spomnite se le Ben-Hura. Moral bi se dogajati med ruševinami Detroita.

Stolpnica (High-Rise) Noč grozljivk je predlani stresel Bong Joon-hojev Ledeni vlak, v katerem se vlak, spodvit v postapokaliptični circulus vitiosus, prelevi v prizorišče razredne vojne – ljudstvo se od kupeja do kupeja prebija proti glavam elit. No, Stolpnica, posneta po kultnem romanu J.G. Ballarda (1975), je vertikalna verzija Ledenega vlaka – tu se v prizorišče razrednega boja prelevi jet-set stolpnica, toda nižje razrede, ki jih pilotira Tom Hiddleston (naslednji James Bond?), bi potešilo le to, če bi sami zlezli v hedonistično kožo orgiastičnih elit (Jeremy Irons!), kar daje temu satirikonskemu chill-outu, ki ga je posnel Ben Wheatley, sicer veteran Noči grozljivk (Lista smrti, Polje v Angliji), še dodatno perverzno, srhljivo dimenzijo.

Oči moje matere ( The Eyes of My Mother) Kaj običajno sporočajo grozljivke? Tole: abnormalnost je nevarna, toda prava pošast je normalnost! Francisca (Kika Magalhaes), ruralna hči priseljencev, osamljena junakinja tegale ekstremnega gotskega šokerja, je utelešenje normalnosti, ki spi z mrtvimi. Njene oči so zrasle z grozo in se vanjo zarasle – kot zob. Ko jo boste videli, boste dahnili le: normalnost tkejo vzgibi, nagibi in želje, ki so prepovedani, zato izgleda tako lepo! Dekor je teror, kot bi rekel Žiga Kariž, eks Janez Janša.

V rovkinem gnezdu (Musarañas) “Življenje ječa, čas v nji rabelj hudi,” se glasi sloviti Prešernov verz. In tale španski twister ga ekranizira. Španka (Macarena Gómez), ki jo muči huda agorafobija, se stiska v svojem stanovanju, dokler vanj ne pade moški, ki izpolni vse njene fantazije – proti svoji volji. Da je ljubezen torture porn, je vedel že Prešeren, zato ves čas čakate, da bo kdo dahnil: “Prijazna smrt! predolgo se ne múdi!” Prevzetnost in pristranost in zombiji (Pride and Prejudice and Zombies) Da so grozljivke filmi za romantike, pa bo potrdil apokaliptični finale Noči grozljivk, v katerem bosta Elizabeth Bennet in gospod Darcy, junaka Jane Austen, izkusila, da prava ljubezen klikne le, če med ljubimca pride prava pošast. Če med njiju pridejo zombiji, potem je zagotovljena tudi poroka. (Kinodvor)

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.