2. 12. 2016 | Mladina 48 | Kultura
Dalibor Matanić
V Cannesu nagrajeni hrvaški filmski režiser, ki v svoji prvi televizijski seriji Časopis išče univerzalnost oblasti, novinarstva in korupcije
Dalibor Matanić je hrvaški filmski režiser, ki je v začetku prejšnjega desetletja zaslovel s filmoma Blagajničarka bi rada na morje (Blagajnica hoće ići na more) in Prijetna mrtva dekleta (Fine mrtve djevojke). Lani je za film Zenit (Zvizdan) v Cannesu, na enem najpomembnejših filmskih festivalov na svetu, prejel nagrado v sekciji Posebni pogled, letos pa je po devetih celovečernih in številnih kratkih filmih posnel prvo televizijsko nadaljevanko Časopis (Novine), ki je na Hrvaškem dvignila precej prahu v novinarskih in cerkvenih krogih. Pravice za serijo, ki ima nemalo privržencev tudi pri nas, so že odkupili za predvajanje na tujih televizijah, morda se ji obeta celo ameriška različica.
Matanić je te dni prejel nagrado Darko Bratina. Poklon viziji, ki jo goriški Kinoatelje podeljuje ustvarjalcem, ki »estetske vrednote dopolnjujejo s posebno pozornostjo do zgodovinskega in družbenega okolja ter se zavzemajo za medkulturni dialog«.
Deset let ste si želeli posneti televizijsko serijo in zdaj, ko nadaljevanko Časopis le snemate, ste z njo ujeli zlato dobo televizije. Zakaj ste na serijo čakali tako dolgo? Ste vedeli, kaj si želite posneti, pa to prej ni bilo mogoče?
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.