Bernard Nežmah

 |  Mladina 8  |  Kultura  |  Knjiga

Emmanuel Todd: Kdo je Charlie?

Založba/*cf., Ljubljana 2016, prevod: Maja Breznik, 18 €

+ + + +

Francoski zgodovinar in antropolog je za izhodišče študije vzel večmilijonske demonstracije v podporo časniku Charlie Hebdo. Pregledal je geografske karte protestov, slogane ter vrednote, ki so jih evocirali. Z nekaj časovne distance do množične histerije je samoumevnosti postavil pod vprašaj. Množice so branile pravico časopisa, da žali verska čustva pripadnikov manjšinske religije – muslimanov, torej blasfemijo kot prvo vrednoto republike. Pri tem je zapazil praktično odsotnost žalovanja za židovskimi trgovci, ki so bili pobiti isti dan, nobenih manifestacij ni opazil v primerih, ko so arabski teroristi pobili tri židovske otroke in štiri Žide maloprej v Bruslju. Francija torej ni občutljiva za antisemitizem, temveč v prvi vrsti vstane v obrambo pravice žaljenja manjšine!?

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Bernard Nežmah

 |  Mladina 8  |  Kultura  |  Knjiga

+ + + +

Francoski zgodovinar in antropolog je za izhodišče študije vzel večmilijonske demonstracije v podporo časniku Charlie Hebdo. Pregledal je geografske karte protestov, slogane ter vrednote, ki so jih evocirali. Z nekaj časovne distance do množične histerije je samoumevnosti postavil pod vprašaj. Množice so branile pravico časopisa, da žali verska čustva pripadnikov manjšinske religije – muslimanov, torej blasfemijo kot prvo vrednoto republike. Pri tem je zapazil praktično odsotnost žalovanja za židovskimi trgovci, ki so bili pobiti isti dan, nobenih manifestacij ni opazil v primerih, ko so arabski teroristi pobili tri židovske otroke in štiri Žide maloprej v Bruslju. Francija torej ni občutljiva za antisemitizem, temveč v prvi vrsti vstane v obrambo pravice žaljenja manjšine!?

Potem postavi kot ključ za razumevanje sodobnosti – zombijevski katolicizem. Po drugi vojni se je razmahnil bliskoviti proces dekristjanizacije, ki vodi v poseben tip ateizma. Poprej se je svobodnjaštvo brusilo v spopadih s kleriki, zdaj je zavladala tesnoba, v kateri prebivalstvo išče nasprotnika, da bi se strukturiralo, išče torej tarčo, grešnega kozla. Tu pa je idealen islam, zaradi predmestnega brezupa, v katerem živijo islamski priseljenci, in zaradi fundamentalnih kriz islamskih držav. A problem ni musliman kot tak, ta je le semantična izmišljija, temveč gospodarski sistem, ki odriva in pavperizira proletarce, priseljence, ljudi s periferije ter v prvi vrsti mladino. Ideologija evra in trgovske multikulturnosti namreč proizvaja konservativnost, egoizem, dominacijo in neenakost.

In kaj ponuja avtor kot odgovor? Zapustitev evra in finančne ideje evropejstva ter s tem dramatično spremembo gospodarske politike, ki bo z odpravljanjem brezposelnosti ponudila vsem vrstam obstrancev možnost, da se asimilirajo in integrirajo v Republiko.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.