Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 10  |  Kultura  |  Film

Bostonski heroji

Patriots Day, 2016, Peter Berg 

za

Tekači na dolge proge.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 10  |  Kultura  |  Film

za

Tekači na dolge proge.

Narednik Tommy Saunders (Mark Wahlberg), glavni junak Bostonskih herojev, ekranizacije terorističnega napada, ki je leta 2013 raztrgal bostonski maraton, in štiridnevnega lova na oba terorista, brata Tsarnaev, na eno nogo šepa, kot da bi anticipiral bolečino in trpljenje žrtev tega pokola, v katerem so umrli trije ljudje, več kot 200 pa je bilo ranjenih – številni so ostali brez nog. Ali film s Saundersovim šepanjem trivializira trpljenje žrtev pokola? Ja, po malem že. A to še ni vse: Saunders je edini fiktivni lik v tem filmu – John Goodman, J. K. Simmons, Kevin Bacon itd. igrajo resnične like (komisarja, detektiva, FBI-jevca). Plus: Saunders je kot Zelig – pojavi se na vseh kritičnih točkah, v vseh kritičnih situacijah. Tako med pokolom kot med pregonom. In tu je trik: morali so si ga izmisliti.

Pri preiskavi in pregonu obeh storilcev so namreč »razpršeno« sodelovali številni agenti, detektivi in policaji, številne enote in agencije, zato bi jih film le oplazil, tako da se gledalci ne bi mogli z nikomer zares identificirati (vsi bi bili le napol anonimne fusnote), kar seveda pomeni, da bi se identificirali s teroristoma, bratoma Tsarnaev (Alex Wolff & Themo Melikidze), česar pa film ni hotel – od tod Saunders. Ergo: da bi film preprečil gledalčevo identifikacijo s teroristoma (s pošastjo, Zlom ipd.), je moral žrtvovati »prave« junake te drame in po malem trivializirati žrtve tega pokola. Zato ne preseneča, da žrtve na koncu dobijo svojih dokumentarnih sedem minut – in da se film ne obeša toliko na motivacijski potencial same džihadistične ideologije, temveč bolj na to, kako ji nekdo, ki je že integriran in obseden z ameriško popkulturo (Džohar), zlahka podleže, kot da bi skušal s tem poudariti svoj lastni strah pred medijsko karizmatičnostjo terorja in teroristov, ali bolje rečeno, svojo lastno mediatizacijo in karizmatizacijo terorja in teroristov, navsezadnje, brata Tsarnaev si med begom pomagata prav z medijskim poročanjem (o njunem begu), ki jima utrjuje tudi samozavest, saj sproti prikimava njunima narcistični »briljantnosti« in radikalizirani »strašnosti«, pač mindsetu, ki še najbolj spominja na mindset ameriških množičnih morilcev. Ali lovijo terorista ali množična morilca, pa je vprašanje, ki spre FBI (Bacon) in bostonskega komisarja (Goodman), kar seveda patriotizem tega »patriotskega dneva« – in bostonskih herojev – le še dodatno zakomplicira.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.