Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 18  |  Kultura  |  Film

Babica

Sage femme, 2017, Martin Provost

zadržan +

Javno vs. privatno.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 18  |  Kultura  |  Film

zadržan +

Javno vs. privatno.

Babica je film o Béatrice (Catherine Deneuve), ženski, ki ne gugla. Če bi guglala, bi vedela, da je njen ljubimec pred davnimi leti naredil samomor, in sicer takoj zatem, ko ga je brutalno zapustila. Če bi guglala, bi tudi vedela, da ga je mrtvega našla Claire, njegova 13-letna hčerka. In če bi guglala, bi verjetno vedela, da Claire, zdaj pri skoraj petdesetih (Catherine Frot), slovi kot odlična porodničarka (na javni kliniki, ki je tik pred zaprtjem), kar pomeni, da je del zdravstveno-skrbstvenega sektorja.

A po drugi strani: Béatrice jo morda po dolgih letih v Parizu poišče prav zato, ker je del zdravstveno-skrbstvenega sektorja, ker zna torej skrbeti za ljudi – Béatrice ima namreč redko bolezen. To, da je Claire samska, toliko bolje. Babica, film o travmah, resentimentu in spravi, je mala, sentimentalna alegorija sodobnega boja med privatnim in javnim. Béatrice – bankrotirana hedonistka, neinhibirana egoistka, globalna hazarderka – je vse življenje mislila le na svoj privatni interes, Claire – velikodušna, sočutna, svetniška – pa je mislila predvsem na javni interes, na skupno dobro. In zgodi se to, kar se je zgodilo leta 2008 ob izbruhu krize – privatni sektor pride umirat v javnega. A težko bi rekli, da med njima ni kemije. Še huje: javni sektor čuti do privatnega celo moralno dolžnost! Film pa čuti dolžnost, da prepad med javnim in privatnim sektorjem sentimentalizira. (Kinodvor)

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.