Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 23  |  Kultura  |  Film

Knjigarna

The Bookshop, 2017, Isabel Coixet

O represivnosti raja.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 23  |  Kultura  |  Film

O represivnosti raja.

Piše se leto 1959, vojne je že davno konec, Britanijo je zajel večni mir. In Hardborough je malo, mirno, čisto, idilično, zaspano, dolgočasno britansko mesto, ki leži ob morju, tako da izgleda še bolj fiktivno. V resnici tudi je fiktivno, kot so bila fiktivna ona mala, mirna, čista, idilična, zaspana, dolgočasna mesta v kriminalkah Agathe Christie, zato čakamo le še na umor. Toda zgodi se nekaj hujšega od umora – Florence Green (Emily Mortimer), osamljena vdova srednjih let, odpre knjigarno! To šokira mestece. Umor ga ne bi tako šokiral. Mestni stebri, ki jim poveljuje gospa Gamart (Patricia Clarkson), sicer ricochet Bradburyjeve distopije Fahrenheit 451, vedo, da so knjige hudič – da spodjedajo status quo ter kličejo seks in spremembo, celo revolucijo.

Edini zaveznik knjigarne postane mizantropski Edmund Brundish (Bill Nighy), fanatični bralec, po novem fen Raya Bradburyja – in ni knjige, ki bi jo tako sovražil, kot sovraži prebivalce tega rigidnega, razredno in kulturno »urejenega« mesteca. Če bi bila to kriminalka Agathe Christie, bi ga meščani po desetih minutah umorili – po možnosti vsi skupaj. Itak spominja na mračnega, zlobnega, mizantropskega Samuela Ratchetta, ki ga v Umoru na Orient ekspresu umorijo potniki Orient ekspresa. Toda Ratchettovo vlogo odigra gospa Gamart. Hardborough je raj, ki ga skupaj držijo trači in represija. Ni raja brez represije. Je kaj bolj tiranskega od »dobrega okusa«? Nič čudnega, da se raj prelevi v prizorišče kulturne vojne, toda vse napetosti te kulturne vojne se presenetljivo zelo hitro utopijo v nostalgiji po dobrih, starih, analognih časih, ko so imeli ljudje še čas za male rituale, kot je pitje čaja, tako da prihod knjigarne na koncu izgleda le kot nekaj, kar je ogrozilo popoldanski čaj. Knjigarna, posneta po romanu Penelope Fitzgerald, je ukrojena za frankfurtski knjižni sejem.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.