Borka

 |  Mladina 40  |  Kultura  |  Plošča

Jlin: Autobiography

2018, Planet Mu

+ + + +

Jlin je ameriška junakinja elektro klubskega podzemlja zadnjih nekaj let. Grobo jo umeščamo v sceno footworka, sceno nemirno hitrostnih pulzov, ki jih je iz Chicaga v širni svet zalučal DJ Rashad. A Jlin se je uveljavila prav z odklonom od forme, s tem, da je iztirila vlak žanra z divje neukrotljivimi stvaritvami, ki so hitro obveljale za avantgardo plesne scene. Plesna muzika, na katero je težko plesati. Najprej je nase opozorila s posnetkom za prelomno, ključno kompilacijo Bangs & Works drzne in kultne založbe Planet Mu. Pri njej je potem tudi ostala, saj je prav tu leta 2015 izdala prvenec Dark Energy, dve leti kasneje še nadaljevanje Black Origamy. Obe plošči sta končali v vrhovih izborov letnih založniških vrhuncev neštetih medijev, druga je bila izglasovana tudi za najboljšo tujo ploščo oziroma Tolpo bumov po mnenju uredništva Radia Študent. Spotoma pa so Jlin vzljubile še najbolj izbrane, polakademske institucije glasbenega novinarstva, kakršna je The Wire.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Borka

 |  Mladina 40  |  Kultura  |  Plošča

+ + + +

Jlin je ameriška junakinja elektro klubskega podzemlja zadnjih nekaj let. Grobo jo umeščamo v sceno footworka, sceno nemirno hitrostnih pulzov, ki jih je iz Chicaga v širni svet zalučal DJ Rashad. A Jlin se je uveljavila prav z odklonom od forme, s tem, da je iztirila vlak žanra z divje neukrotljivimi stvaritvami, ki so hitro obveljale za avantgardo plesne scene. Plesna muzika, na katero je težko plesati. Najprej je nase opozorila s posnetkom za prelomno, ključno kompilacijo Bangs & Works drzne in kultne založbe Planet Mu. Pri njej je potem tudi ostala, saj je prav tu leta 2015 izdala prvenec Dark Energy, dve leti kasneje še nadaljevanje Black Origamy. Obe plošči sta končali v vrhovih izborov letnih založniških vrhuncev neštetih medijev, druga je bila izglasovana tudi za najboljšo tujo ploščo oziroma Tolpo bumov po mnenju uredništva Radia Študent. Spotoma pa so Jlin vzljubile še najbolj izbrane, polakademske institucije glasbenega novinarstva, kakršna je The Wire.

Nova Jlinina plošča ni zares plošča, ampak sopotnica zadnje koreografije zvezdnika med koreografi sodobnega plesa Wayna McGregorja, ki v svojih delih praviloma stavi na večmedijskost in je v preteklosti že sodeloval s številnimi glasbeniki in producenti od Thoma Yorka do Jamieja XX, Marka Ronsona in Steva Reicha. Vodil in nadzoroval je tudi gibe akterjev v videospotih skupine Radiohead in dvojca Chemical Brothers.

Jlin plesno predstavo pospremi tako dovršeno, da je nastal pravi album.

Jlin plesno predstavo pospremi tako dovršeno, da je nastal pravi album.
© Arhiv založbe

Pri naročniški muziki, kot je ta, narejena v službi ali funkciji spremljevalca nečesa drugega, filma ali predstave, vedno obstaja pomislek, ali jo sploh lahko slišimo in mislimo samostojno. Pri projektu Autobiography (Music from Wayne McGregor’s Autobiography) o tem ni nobenega dvoma, saj bi ga zaradi žmohta, buhtenja zamisli in čudaško privlačnega scenosleda zlahka pomotoma zamenjali za uradni, s certifikatom overjeni »album«. To je težko obvladljiv, celovit, celosten in sklenjen skupek neštetih plasti in edinstvene dinamike, ki te posrka vase. Od čisto pravih, plesnih kosov distorzirane ostrine do lebdečih, počasi razvijajočih se abstrakcij subtilnih melodij. Od klavirskih pasusov do šumeče konkretnih ambientov. Od odmeva footworka do kolažnih kakofonij, ki pod vtisom razmetanosti skrivajo čvrsto strukturo. Predvsem pa gre za početje, ki nas očara z neobvladljivo maso ritmičnih permutacij in trikov, pri katerih zgubimo disciplino, nadzor in koordinacijo spodnje čeljusti.

Autobiography je eden tistih projektov, ki bi jim zaradi močno izpostavljene »umetniške« kakovosti ali note, pa tudi zaradi produkcijskih razmerij, ki so botrovala nastanku, zlahka prehitro očitali pretencioznost. A čudni in čudoviti svet zamisli ter samozavest pri izvedbi, ki ju s pečatom odličnosti in pogumom goji Jlin, tega preprosto ne dopustita.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.